مقالات گردشگری

معروف ترین پارک های استانبول

معروف ترین پارک های استانبول

معروف ترین پارک های استانبول

استانبول یکی از مهم ترین شهر های ترکیه، مکانی است با زیبایی های طبیعی و متعدد، چشم اندازهای بی نظیر، ساختمان های مجلل و بزرگ و… که گردشگران زیادی برای گذراندن اوقات فراغت راهی این شهر زیبا می شوند.

 فارغ از زیبایی های طبیعی و منحصر به فرد، تنها شهر توریستی جهان است که به طور همزمان در دو قاره واقع شده و عنوان بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر اروپا و خاورمیانه را نیز به خود اختصاص داده است. در طی سال های اخیر استانبول بعنوان مهم ترین شهر ترکیه و سومین شهر توریستی جهان، بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور را از آن خود کرده است. همچنین این مکان به دلیل جاذبه های طبیعی و شکل و شمایل اروپایی شهر و نزدیکی به ایران به لحاظ مسافت، مقصد بسیاری از گردشگران ایرانی نیز محسوب می شود.

 اگر تاکنون به تور استانبول سفر کرده باشید، احتمالا می دانید که بخش بزرگی از مناظر طبیعی این شهر متعلق به پارک های بزرگ و قدیمی آن است که اغلب آنها به دلیل قرار گیری در نزدیکی مراکز و جاذبه های درون شهری، بازدیدکنندگان بسیاری دارند. گردشگران بسیاری پس از گشت و گذار در مراکز خرید، رستوران ها، بازدید از موزه ها و… به دنبال مکانی آرام  برای استراحت و لذت بردن از مناظر طبیعی هستند. پارک های استانبول از جمله زیباترین و بزرگترین پارک های جهان  هستند که به بخش بزرگی از مراکز دیدنی این شهر تبدیل شده اند. در ادامه این مطلب برخی از معروف ترین پارک های شهر زیبای استانبول را معرفی خواهیم کرد.

پارک اولوس استانبول

پارک اولوس استانبول

قدم زدن بر روی ارتفاعات شهر استانبول همراه با نظاره طبیعت در مجاورت تنگه بسفر در مکانی آرام و خلوت می تواند از جمله تجربه های به یاد ماندنی سفر به این شهر زیبا باشد. پارک اولوس که بر بلندای تپه ای به نام ارتاکوی قرار گرفته، هر ساله در زمان تعطیلات عید به یکی از شلوغ ترین مکان های استانبول تبدیل می شود. همچنین امکانات رفاهی از جمله کافه و رستوران نیز در نزدیکی های این پارک وجود دارد که مسافران و گردشگران می توانند کل روز خود را در این مکان بی نظیر سپری کنند. اگر عازم استانبول هستید، بازدید از این پارک و چشم اندازهای طبیعی اش را فراموش نکنید.

پارک ماکا استانبول

جاذبه های پارک مارکا فقط به مناظر طبیعی و درختان پر بار و سرسبزش ختم نمی شود. تله کابین، مسیر دوچرخه و پیاده روی، استخرهای زینتی، زمین بازی مخصوص کودکان، فضای مخصوص ورزش بزرگسالان، رستوران و کافه های متعدد از جمله مواردی هستند که جهت رفاه حال گردشگران در این پارک وجود دارند. پارک مارکا واقع در محله شیشیلی استانبول  و در نقطه ی مرتفع این شهر یکی از مهم ترین جاذبه های استانبول است که حتی مورد علاقه افراد محلی نیز قرار دارد.

پارک فنر باغچه استانبول

اگر در بهار راهی استانبول شدید، فراموش نکنید بازدید که از این پارک ساحلی را تجربه کنید. این پارک که واقع در مجاورت دریای مرمره و در آناتولی است به دلیل جاذبه های طبیعی، چشم انداز بی نظیر دریا و وجود امکانات رفاهی نظیر؛ کافه ها و رستوران های ساحلی، زمین بازی مخصوص کودکان، دوچرخه سواری، زمین فوتبال و دیگر تفرجگاه های ساحلی مورد توجه افراد محلی و گردشگران بسیاری قرار دارد. همچنین نزدیک به این پارک دیگر جاذبه های تورسیتی نظیر؛ موزه اسباب بازی و موزه باریش مانچو استانبول دو تا از جالب ترین موزه های ترکیه وجود دارد که افراد زیادی علی الخصوص گردشگران پس از گشت گذار در پارک فنر باغچه از این دو مکان نیز بازدید می کنند.

پارک فنر باغچه استانبول

پارک طبیعت میحرابات استانبول

میحرابات یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های ترکیه با مساحتی بالغ بر 25 هکتار زمین می باشد که با سرسبزی بی نظیر و داشتن درخت های کهن و زیبا و همچنین امکانات رفاهی و گردشگری متعددی نظیر، زمین های مخصوص ورزش و مسیر دوچرخه سواری توانسته به یکی از مکان های پر بازدید شهر استانبول و کشور ترکیه تبدیل شود. قدم زدن در میان درختان بلند قامت و همیشه سبز همراه با نظاره تنگه بسفر، می تواند یکی از به یاد ماندنی ترین تصاویر سفر به شهر استانبول باشد.

پارک ییلدیز استانبول

پارک ییلدیز واقع در بخش اروپایی بشیکتاش معروف به یکی زیباترین پارک های عمومی استانبول به لحاظ داشتن گل و گیاهان زینتی می باشد. خوب است بدانیم که این پارک شاهد سکونت پادشاهان بسیاری بوده است و در گذشته حتی از آن بعنوان محلی برای شکار و جنگل هم استفاده می شده و به همین سبب عنوان تاریخی ترین پارک استانبول را نیز به خود اختصاص داده است. اگر در فصل بهار به استانبول سفر می کنید، این پارک میتواند جز زیباترین مقاصد گردشگری شما باشد. به دلیل وفور گل و گیاهان زینتی و متنوع از گذشته تا کنون و وجود کاخ های زیبای عثمانی در این پارک، گردشگران بسیاری هم برای استراحت و هم بعنوان بازدید از جاذبه های دیدنی و تاریخی این پارک را انتخاب می کنند.

پارک ییلدیز استانبول

پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان معروف به پارک لاله های رنگی و برگزاری فستیوال های گل و گیاه است. این پارک تاریخی که در قرن 17 میلادی ساخته شده هم اکنون در محله تاریخی بسفر و بخش اروپایی ترکیه واقع شده است و علاوه بر گل و گیاهان و فضای آرامبخش آن، دارای سه عمارت مختلف به نام های زرد، صورتی و سفید است که غذاهای بین المللی و ترکی اصیل و نوشیدنی های منحصر به فرد ترکیه ای را به گردشگران و مسافران عرضه می کنند. سالانه افراد زیادی از سراسر جهان برای شرکت در فستیوال گل و گیاهان راهی استانبول می شوند.

تورهای گردشگری ترکیه

پارک ببک استانبول

این پارک به جهت قرارگیری در محله ببک یکی از مناطق پربازدید و اروپایی در مجاورت تنگه بسفر، در بین عموم مردم محبوبیت فراوان دارد طوری که علاوه بر گردشگران حتی افراد محلی نیز برای گذراندن آخر هفته ها به این مکان می آیند و از این لحاظ موقعیت متفاوتی نسبت به بقیه پارک های استانبول داراست. اما چیزی که محبوبیت این پارک را دو چندان کرده است وجود کافه ها و رستوران های سنتی و مدرن در مجاورت پارک، فضای بازی و درختان تنومند و چند صد ساله اینجاست.  این پارک توسط معماران ایتالیایی در سال 2008 توسط مرمت و بازسازی شد و هم اکنون نیز جز یکی از خوش ساخت ترین پارک های استانبول و خاورمیانه شناخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *