هیچ محصولی یافت نشد.

تور طبيعت گردی کوير ابوزیدآباد

تورهای کوير ابوزیدآباد با رعايت کامل موارد بهداشتی تحت نظارت شرکت ضدعفونی پاک نهاد

کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزیدآباد جزء سه کویر دیدنی و بسیار زیبای اصفهان در کنار کویر مصر و مرنجاب است؛ بوز در زبان دری زرتشتیان یزد به معنای بوی است که در نتیجه به معنی بوی آباد می باشد. قلعه های موجود در ابوزیدآباد قدمتی ۹۰۰ ساله دارد.

زمانی که ستارگان در دل شب بر آسمان کویر فرش می‌شوند و زیبایی هایی از طبیعت کویر را جلوه می نمایند. کویر ابوزیدآباد یک کویر خیلی خاص و جاذبه های نزدیک به این کویر بسیار دیدنی است. این کویر به شهر کاشان، روستای ابیانه و آران و بیدگل بسیار نزدیک است و وجود بناهای تاریخی متعدد در آن نشان از قدمت این شهر دارد.

آرامش کویر و تجربه راه رفتن بر تپه های شنی آن، بسیار لذت بخش است و به همین دلیل ابوزیدآباد به یکی از محبوب ترین مقصدهای کویری برای گردشگران و علاقه مندان تبدیل شده است. این منطقه به دلیل دسترسی سخت تر بکر باقی مانده است.

کویر ابوزیدآباد کجاست

منطقه ابوزیدآباد جزئی از شهرستان آران و بیدگل استان اصفهان می باشد که نام محلی آن بیذوی است. اهالی این ناحیه به گویش بیذوی صحبت می‌کنند.

جاذبه های تور کویر ابوزیدآباد

قلعه کرشاهی

قلعه کرشاهی از شاهکارهای معماری دوران مشروطه(قاجار)، بنایی دیدنی است که شالوده آن در زمان قبل از اسلام ساخته شده است. این بنا با خشت خام احداث گردیده و دارای 5 برج بزرگ دیدبانی است. قلعه دارای غرفه ها و اتاقک های تو در تو است و دور تا دور آن را خندق بزرگ با روش مهندسی به زیبایی بنا کرده اند تا از نفوذ دشمن به آن جلوگیری شود.

کاروانسرای ابوزیدآباد (کاروانسرای شاه عباسی)

کاروانسرای عباسی ابوزیدآباد یکی از جاذبه های تاریخی است که چهار قرن از عمر آن می گذرد و مسافران بسیاری را در روزهای سوزان و شب های سرد کویر پناه داده است. این اثر تاریخی ارزشمند به همت مردم منطقه و مسئولین در فهرست آثار ملی ثبت شد و عملیات مرمت و مقاوم سازی بر روی آن آغاز شد. پس از اتمام مراحل مرمت و بازسازی، درهای کاروانسرای ابوزیدآباد تحت نام جدیدش، هتل آبروز، بر روی مهمانان داخلی و خارجی گشوده شد.

شهر زیر زمینی و جادویی اویی در نوش آباد

این شهر زیر زمینی متعلق به دوره ساسانی است و معماری آن به صورت دالان های تو در تویی است که عبور از آنها می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. اویی به صورت کاملا دست کن ساخته شده است و به دلیل نقشی که در حفظ جان مردم و دفاع از شهر در مواقع خطر داشته بسیار حائز اهمیت بوده است.

قلعه کاروانسرای سفیدآب و کاروانسرا

از آثار دیدنی تاریخی ابوزیدآباد است که بازدید از هر کدام از این آثار ارزشمند بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود. کاروانسرای شاه عباسی ابوزیدآباد به دلیل قرارگیری در راه‌های اصلی کاشان-یزد از طرفی و اصفهان از طرفی دیگر در گذشته اهمیت بسیاری داشته است.

کاروانسرای ابوزیدآباد با پالانی چهار ایوانی و با قدمتی بیش از چهار قرن به دوران صفویه باز می‌گردد. در کنار کاروانسراها، خانه‌های تاریخی ابوزیدآباد نیز نظیر: مرتضوی، بیغمی، غلامی، باقری، فتاحی، سر افرازی و بی بی جانی قرار دارند که دیدن آن ها تجربه ای لذت بخش از تاریخ را به ما می چشاند.

خانه های تاریخی ابوزیدآباد یکی از منابع پرارزش معماری ایرانی هستند. از مهمترین خانه های تاریخی ابوزیدآباد می توان خانه های مرتضوی، بیغمی، غلامی، باقری، فتاحی، سرافرازی و بی بی جانی را نام برد.

آب انبارها یکی از کهن ترین پدیده های معماری در مناطق خشک و کم آب است. آب انبار در قدیم برای ذخیره آب در زیرزمین احداث می شد. از آب انبارهای مهم ابوزیدآباد می توان آب انبار خواجه، بیغمی و آب انبار گز اشاره کرد.

بقاع متبرکه، مساجد، آب انبار، حمام، قلعه سردار و قلعه گرماب، کاروانسرا و خانه های تاریخی و جاذبه های طبیعی مانند کویر و تپه های بلند و ریگزارها و حیات وحش از جمله جاذبه های گردشگری ابوزیدآباد است.

آب انبارها یکی از کهن ترین پدیده های معماری در مناطق خشک و کم آب است. آب انبار در قدیم برای ذخیره آب در زیرزمین احداث می شد. از آب انبارهای مهم ابوزیدآباد می توان آب انبار خواجه، بیغمی و آب انبار گز اشاره کرد.

آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) و اسحاق و اسماعیل (ع) با شبستانی زیبا و کاروانسرای شاه عباسی و صحنی سنتی که اطراف آن با طرح های معماری سنتی غرفه بندی شده است و رواق مزین به آینه کاری های زیبا این مرکز را به یکی از جاذبه های گردشگری ابوزیدآباد تبدیل کرده است.

لوازم مورد نیاز برای سفر به کویر ابوزیدآباد

  • مدارک شناسایی؛
  • کوله پشتی مناسب طبیعت گردی؛
  • کوله پشتی یا کیف کوچک، مناسب حمل در گشت های محلی؛
  • جوراب ساق دار
  • شلوار بلند؛
  • پیرهن نخی رنگ روشن؛
  • لباس گرم و پتو مسافرتی برای شب؛
  • کیسه خواب در صورتی که قصد کمپینگ دارید؛
  • دوربین عکاسی؛
  • پول نقد؛
  • بطری آب؛
  • عینک آفتابی و کلاه نقابدار؛
  • کرم ضد آفتاب
  • و داروهایی که معمولا مصرف می کنید.

بهترین زمان سفر به کویر ابوزیدآباد

ابوزید آباد با اقلیم بیابانی، تابستان های بسیار گرم و خشک و زمستان های معتدل دارد؛ اما می توانید در پاییز و زمستان، نیمه دوم سال به وسیله تورهای آخر هفته ای به ابوزیدآباد بروید.

اقامت در کویر ابوزیدآباد

امکان رزرو هتل و اقامتگاه بومگردی در نزدیکی کویر ابوزید آباد و روستاهای اطراف آن. با ما در تماس باشید تا اقامت خود را در دل کویر و در محیطی گرم و سنتی تجربه کنید.

سوالات متداول تورهای کویر ابوزیدآباد

✅ کویر ابوزیدآباد نزدیک کجاست؟

این کویر به شهر کاشان، روستای ابیانه و آران و بیدگل بسیار نزدیک است.

✅ چه زمانی به ابوزیدآباد سفر کنیم؟

ابوزید آباد با اقلیم بیابانی، تابستان های بسیار گرم و خشک و زمستان های معتدل دارد؛ اما می توانید در پاییز و زمستان، نیمه دوم سال به وسیله تورهای آخر هفته ای به ابوزیدآباد بروید.

✅ اقامت در تور کویر ابوزیدآباد به چه صورت است؟

امکان رزرو هتل و اقامتگاه بومگردی در نزدیکی کویر ابوزید آباد و روستاهای اطراف آن. با ما در تماس باشید تا اقامت خود را در دل کویر و در محیطی گرم و سنتی تجربه کنید.

✅ کویر ابوزیدآباد چه جاذبه های دارد؟

از جمله جاذبه های کویر ابوزید آباد قلعه کرشاهی، کوه یخاب، روستای ابیانه، آب‌انبار صفوی، شهر زیر زمینی اویی و شهر تاریخی نوش آباد و قلعه کاروانسرای سفیدآب میتوان اشاره کرد.

✅ تفریحات کویر ابوزیر آباد چیست؟

1- پیاده روی 2- رسد ستارگان در کویر ابوزید آباد 3- آفرود سواری در کویر ابوزید آباد 4- موتور 4 چرخ 5- شب نشینی در کنار آتش