نمایش 9 24 36
عنوان تور محل اقامت مدت زمان وسیله نقلیه زمان اجرا آژانس قیمت و تاریخ ها

تور وان ترکیه

مرجع سفر برگزار کننده و ارائه کننده تورهای وان از تمامی نقاط ایران . تور وان زمینی و تور وان بصورت گروهی و انفرادی با نازلترین قیمت . رزرو هتل ، ویلا و سوییت در سرتاسر وان .

تاریخچه وان ترکیه

وان یا همان اوراتو (نام قدیمی) شرقی ترین شهر در کشور ترکیه است که مردمان آن به زبان ترکی و کردی کرمانجی صحبت می کنند . این شهر با وجود زلزله ای که چند سال گذشته رخ داده بود هم اکنون در حال پیشرفت است . وان با استانبول 1100 کیلومتر فاصله دارد .

مسیر دسترسی

کوتاهترین و بهترین مرز برای رفتن به شهر وان ، مرز رازی می باشد . برای رفتن به مرز رازی از تهران بایستی ابتدا تقریباً ۶۲۰ کیلومتر مسیر اتوبانی را پیمود تا به تبریز رسید . از آنجا شهرهای صوفیان ، مرند و در آخر خوی را پشت سر می گذارید . از تبریز تا خوی حدود ۲ ساعت طول می کشد . سپس از خوی بایستی به سمت مرز رازی بروید . پس از رسیدن به مرز رازی ، اگر به هر دلیلی از قبیل گرانی قیمت سوخت و هزینه های کاپوتاژ و دردسرهای احتمالی بردن اتومبیل ، می خواهید ادامه مسیر را بدون اتومبیل شخصی دنبال نمایید ، می توانید اتومبیل خود را در پارکینگ شبانه روزی مرز رازی پارک کرده و پس از انجام تشریفات از مرز بگذرید ( گذشتن از مرز به صورت پیاده بیشتر از ۵ دقیقه طول نمی کشد ) . مرز سمت ایران ، رازی و سمت ترکیه ، کاپی کوی نام دارد . از مرز رازی یا همان کاپی کوی تا شهر وان حدود ۹۰ کیلومتر راه است .
به محض وارد شدن به خاک ترکیه ، سواری های ون یا همان دولموش ( به زبان ترکی ) منتظر مسافرین برای شهر وان هستند . کرایه این دولموش ها از مرز رازی ( کاپی کوی ) ، حدود ۲۰ لیر می باشد .

چگونه با اتوبوس از تهران به وان ترکیه برویم؟
هر روزه اتوبوس های زیادی از ترمینال غرب تهران به شهر خوی حرکت دارند . اکثر این اتوبوس ها شب از تهران حرکت کرده و صبح به شهر خوی می رسند . سفر با اتوبوس از تهران تا خوی حدودا ۱۰ ساعت زمان می برد . از شهر خوی ، تاکسی های خطی برای مرز رازی وجود دارند که برای رفتن به مرز رازی می توان از آنها استفاده کرد . پس از گذر از مرز رازی و وارد شدن به خاک ترکیه ، سواری های دولموش منتظر مسافرین برای شهر وان هستند.

ساعات کاری مرز رازی
ساعات کاری مرز رازی محدود بوده و از ۹:۳۰ تا ۱۶:۳۰ می باشد . اگر قصد عبور از مرز را دارید باید خودتان را حداکثر تا ساعت ۱۶ به مرز رازی برسانید

بناهای تاریخی وان ترکیه

قلعه وان در واقع یکی از بهترین بناهای تاریخی در این شهر است ،قدمت این بنا به 90 سال قبل از میلاد مسیح می رسد و موقعیت آن بالای کوه ها و در قسمت شرقی ساحل می باشد. این قلعه شامل ستون های بسیار بزرگی است که برای هر گردشگری جلب توجه می کند.

یکی از علت های مهم شهرت شهر وان حقیقتا دریاچه وان است . این دریاچه که یک در یاچه نمکی است حاصل فعالیت های آتشفشانی بوده و جویبارهای بسیار زیبایی را شامل می شود . متوسط عمق این دریاچه 171 متر است اما عمیق ترین نقطه آن 450 متر عمق دارد . به طور کلی دریاچه وان 120 کیلومتر طول و 80 کیلومتر عرض دارد .

جشنواره ها و نمایشگاه های وان ترکیه

جشنواره روز بازار در شهر وان ترکیه جشنواره ای است که تعداد زیادی توریست را به خود جذب می کند و در ماه اپریل اجرا می شود . در این جشنواره خرید و فروش همراه با تخفیف صورت می پذیرد و در این حین انواع فعالیت های هنری ، کنسرت و نمایش های خیابانی اجرا می شوند .

مراکز خرید وان ترکیه

وان ترکیه یکی از شهرهای خوب برای خرید است اما قبل از معرفی مراکز خرید نکاتی را برای شما توضیح میدهیم

سقف خرید برای هر مسافر را در نظر داشته باشید تا در گمرک با مشکل مواجه نشوید

هرگز تمام پول خود را به لیر تبدیل نکنید ،صرافی های زیادی در سطح شهر ومراکز خرید هستند .

اگر تمایل به خرید در زمان حراج دارید بهتر است زمان سفر خود را با مناسبت هایی مثل روز مادر یا سال نو همزمان کنید .

مراکز خرید خیابان جمهوری و کاظم کارابکیر بهترین محل برای خریدن انواع پوشاک مارکدار به ویژه جین می باشد که از مراکز خرید اصلی شهر به شمار می رود .

آتوسوی آرت بهترین مکان برای پیدا کردن نقره سیاه قلم است که با ورود به هر مغازه بدلیل زیبایی بی اندازه اجناس شگفت زده خواهید شد ، این زیور آلات میان گردشگران شهر وان بسیار محبوب هستند ، می توانید به عنوان هدیه یا سوغاتی حلقه ، گردنبند و حتی عتیقه خریداری کنید .

اگر برای خرید به دنبال قیمت های ارزان هستید از مرکز خرید آیدین تالای دیدن کنید . در این مرکز خرید می توانید به صورت عمده و جینی خرید کنید

طبیعت وان ترکیه

شهر وان به دلیل وجود دریاچه وان آب و هوای بسیار معتدل معتدل و مناسبی دارد که به همین خاطر در همه فصول میزبان گردشگران زیادی می شود وطبیعت بی نظیری دارد که به انسان آرامش می بخشد هنگامی که به دریاچه وان  می روید کافی است دقایقی را به آسمان خیره شوید و تمیزی هوا را حس کنید .

جزیره آختامار نیز از جاذبه های زیبای شهر وان به شمار می رود .

از دیگر جاذبه های شهر وان می توان به گربه وان اشاره کرد که گربه ای است سفید رنگ با یک چشم آبی و دیگری زرد که برای آن ها خانه ای در نظر گرفته شده است .

آب و هوای وان ترکیه

آب و هوای وان به طور کلی معتدل است .

زمستان ها سرد و تابستان های گرم و آفتابی هستند .

مکان های دیدنی وان ترکیه

  • کلیسای آکتامار
  • خانه گربه ها
  • موزه جواهرات
  • قلعه وان
  • آکواپارک به همراه فوم پارتی
  • آبشار مرادیه
  • خوشاب قلعه
  • وانادوکیا
  • چشمه تراورتن

تفریحات هیجان انگیز وان ترکیه

آبشار مرادیه از مهم ترین مکان های تفریحی شهر وان ترکیه است که 88 کیلومتر از وان فاصله دارد . بدلیل آب وهوای بسیار خوب در تمامی فصول محل تجمع همگان است . در یاچه وان از دیگر مکان های تفریحی در وان می باشد . همان طور که در قبل نیز اشاره کردیم این دریاچه در غرب وان قرار گرفته است . کوه سبحان معروف ترین کوه در این ناحیه است که 4058 متر ارتفاع دارد .کوه اختیار شهاب در قسمت جنوبی قرار گرفته است. مساحت کلی دریاچه 3755 متر مربع می باشد .

استعمال دخانیات در اماکن عمومی

حمل داروهای ترک اعتیاد به ویژه متادون

مصرف مشروبات الکلی در خیابان

تلفن های ضروری در وان ترکیه

پلیس گردشگری : ۵۲۷۴۵۰۳
آمبولانس : ۱۱۲
آتش‌نشانی : ۱۱۰
پلیس : ۱۵۵
پلیس ترافیک : ۱۵۴
پلیس ساحلی : ۱۵۸

تلفن‌های مفید وان ترکیه

راهنمای ترکیه : ۱۱۸۱۱
راهنمای استانبول : ۱۱۸۳۲
راهنمای تلفن : ۱۱۸۵۵
راهنمای فارسی‌زبان شبانه‌روزی صدا : ۱۱۸۲۲

تور وان ترکیه زمینی

مرجع سفر برگزار کننده و ارائه کننده تورهای وای ترکیه زمینی از تمامی نقاط ایران . تور وان با اتوبوس های vip بصورت گروهی و انفرادی با نازلترین قیمت . رزرو هتل ، ویلا و سوییت در سرتاسر وان .

تورهای گردشگری ترکیه

معرفی تورهای و مناطق توریستی ترکیه

تور وان (4)

تور کاپادوکیا (1)

تور آنتالیا (6)

تور استانبول (10)

تور وان

Van

چرا تور وان ؟
شما برای سفر به وان به ویزا نیاز ندارید .
وان به دلیل آب و هوای مطلوب و مردم خونگرمی که می توانند فارسی صحبت کنند ، یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران است .
بهترین جاذبه وان مراکز خرید متنوع و غذاهای به یاد ماندنی اش است .