مشاهده همه 2 نتیجه

نمایش 9 24 36
عنوان تور محل اقامت مدت زمان وسیله نقلیه زمان اجرا آژانس قیمت و تاریخ ها

تور طبیعت گردی کویر مصر ویژه 1400

برگزاری تورهای کویر مصر با رعایت کامل موارد بهداشتی تحت نظارت شرکت ضدعفونی پاک نهاد

معرفی کویر مصر

روستاهای کویری زیبا و متعددی در داخل کشور پهناور ایران قرار گرفته اند. سفر به کویر طرفداران خاص خود را دارد که یکی از همین مناطق زیبا و دیدنی کویر مصر که در دل استان اصفهان می باشد.

کویر مصر در روستای مصر واقع شده است. کویر مصر روستایی کویری در 45 کیلومتری شهر جندق در استان اصفهان است. این روستای کم جمعیت به دلیل چشم اندازهای بسیار زیبای خود به یکی از مناطق اصلی توریستی کویر به منظور برگزاری تورهای کویر گردی ، تبدیل شده است. تور کویر مصر یکی از با کیفیت ترین تورهای کویری محسوب می شود و اقامت های آن در خود روستای مصر یا اطراف آن مقدور است. آسمان شب کویر در روستای مصر بسیار دیدنی و شگفت انگیز است. در ادامه تعدادی از جاذبه های این روستا را معرفی می کنیم.

جالب است بدانید که داستان های پر رمز و رازی در مورد کویر مصر وجود دارد. معروف‌ترین این داستان ها درباره چوپانی به نام یوسف می باشد که به بنیانگذاری کویر مصر مشهور شده است. رمل های کویر و دریای شنی مصر در کنار وسعت مناظر زیبا، چشم و دل هر بیننده ای را با خود همراه می‌کند.

جاذبه های دیدنی تور کویر مصر

بازدید از دریاچه نمک خور در تور کویر مصر

یکی از دریاچه‌های نمکی و زیبای ایران، دریاچه نمک خور و بیابانک است که بزرگ‌ترین دریاچه‌ی نمکی کشور نیز محسوب می‌شود. این جاذبه‌ی طبیعی و شگفت‌انگیز که به‌عنوان دریاچه‌ی کویر مصر نیز مشهور است، از منابع مهم ماده‌ی معدنی پتاس در جهان نیز به شمار می‌رود.

قدم زدن بر روی پلی گون های پنج ضلعی نمکی دریاچه نمک خور که در زمستان به رنگ تیره و در تابستان ها تماما سفید می شوند تجربه آرامش فراموش نشدنی را به شما خواهد داد . پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به این منطقه حتما از آبشار نمکی فوق‌العاده زیبا و رنگارنگ پتاس دیدن کنید.

بازدید از قلعه و ارگ بیاضه در تور کویر مصر

قلعه یا ارگ بیاضه (بیاذه) قلعه‌ای قدیمی است که در 53 کیلومتری خور و بیابانک از توابع شهرستان نائین در روستای بیاضه قرار دارد. این بنای چند طبقه همراه با خندق عریض و عمیق و مجموعه خشتی گسترده و به هم پیوسته پیرامون آن، نمونه ارگ و دژ کویری است. این بنا که به دوره ساسانیان مربوط می‌شود در اصل قطبیتی بوده برای حاکم بیابانک که یکی از جاذبه های دیدنی تور کویر مصر  به شمار می آید.

رصد ستارگان در آسمان پر ستاره کویر مصر

ستارگان آسمان شب که بر دل کویر فرش می‌شوند چنان به شما نزدیک حس می شوند که می توان به ظاهر آنها را لمس کرد همچنین ترکیب این اسمان ستاره باران و شب نشینی کنار آتش در کنار دوستان و همسفران ، کویر نوردی و به تماشا نشستن زیبایی‌های این کویر زیبا در کنار آفرود سواری هیجان انگیز ، موتور چهار چرخ و شتر سواری از دیگر تفریحاتی است که در سفر به کویر مصر می توانید انجام دهید.

بازدید از نیزار کویر مصر

نیزارهای مصر در 6 کیلومتری شمال شرقی روستای مصر واقع شده است . محصور شدن نیزار توسط شن های روان، جلوه منحصر به فردی به آن داده است. این نیزار آبشخور اصلی حیات وحش کویر منطقه است، ارتفاع نی ها در پاره ای از موارد به ۴ متر هم می رسد. این نیزار مکان مناسبی برای عکاسی از حیات وحش کویر مصر است.

علت پیدایش این نیزار و چشمه آن سیل ویرانگر روستای مصر در سال ۱۳۵۵ بوده که باعث ایجاد دریاچه بزرگی در مکان نیزار فعلی شده است.

لوازم مورد نیاز در تور کویر مصر

برای در امان ماندن از آفتاب سوزان و پر حرارت کویر مصر لازم است عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب را حتما همراه خود داشته باشید؛ علاوه بر لوازم ذکر شده لباس گرم به تعداد کافی برای شب‌های سرد کویر نیاز است. به طور کل شرایط آب و هوایی خاص کویر ایجاب می‌کند تا همواره متوجه نوع پوشش خود باشید.

در طول روز لباسهای رنگ روشنی که آستین بلندی دارند و از الیاف طبیعی مانند پنبه تولید می شوند، لباس های مناسبی برای سفر به کویر هستند چرا که می توانند در برابر آفتاب و نیش حشرات از بدن شما محافظت کنند. همچنین به دلیل تابش نور خورشید در روز حتما از لباس آستین دار استفاده کنید.همچنین نیاز است برای جلوگیری از نفوذ شن و حشرات موذی، پوتین های ساق دار همراه خود داشته باشید.

لوازم شخصی، لباس گرم برای شب، لباس راحت و خنک، کتانی ساقدار، کلاه نقابدار، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و قمقمه آب از دیگر لوازم ضروری تور کویر مصر هستند.

اقامت در کویر مصر

اقامت در هتل‌های سنتی کویر مصر هم می‌تواند لحظه‌هایی خاطره‌انگیز همراه با آرامش برایتان فراهم کند. دیگر نگران حیوانات خطرناک کویر مصر هم نخواهید بود.  در بازه زمانی سفرتان فرصتی دارید که در هتل کویری یه تا و اقامتگاه افضل پس از یک روز ماجراجویی در کویر اقامت و استراحت کنید. به منظور ثبت نام در تورهای بوم گردی کویر مصر می توانید با کارشناسان مرجع سفر در تماس باشید .

بهترین اقامتگاه های تور کویر مصر

  • هتل یه تا (در روستای بیاضه)
  • اقامتگاه بومگردی افضل (در روستای مصر)

اقامتگاه بوم گردی کویر مصر

اقامتگاه های بومگردی کویری مکان هایی هستند که جز بهترین گزینه ها برای آشنایی با فرهنگ و هنر اهالی منطقه ای که به آن سفر کرده اید، می باشد. مناطق کویری با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارا هستند تا چشم کار می کند پهنایی از دشت و آبی آسمان در کنار سکوت و آرامش مطلق قابل مشاهده است. برای کسانی که به سمت کویر می روند و قصد دارند شب را در دل کویر بمانند بهترین انتخاب اقامتگاه های بومگردی هستند

معرفی مکان های توریستی کویری

روستای گرمه

این روستا در شرق استان اصفهان (از توابع نائین و خور و بیابانک) واقع شده که دیدنی های بسیار زیادی دارد. از نخلستان های متعدد گرفته تا قلعه باستانی گرمه.

نخلستان های روستای مصر و گرمه

روستای مصر و روستای گرمه بخاطر بافت کویری خود دارای نخلستان های متعددی است که زیبایی این روستا را دو چندان کرده و همینطور محصول این نخلستان ها باعث رونق زندگی روستاییان شده است.

تالاب روستای مصر

تالاب این روستا در اثر ورود آب چشمه ها به وجود آمده است که توسط نخلستان ها محصور شده است که از نقاط دیدنی روستای مصر به حساب می آید.

نیزار روستای مصر

نیزار ها اطراف تالاب رشد می کنند و محل بسیار زیبا و مناسبی برای صرف ناهار یا چای به منظور استراحت می باشند.

قلعه باستانی روستای گرمه

این قلعه در دوران ساسانیان با چهار طبقه بنا شده است و یکی از جاذبه های اصلی این روستا می باشد.

آبشار نمکی (ده نمکی)

مجتمع پتاس خور و بیابانک که درون خود جاذبه های بسیار زیادی جای داده است. آبشار نمکی به طول 30 متر، دریاچه نمکی، آب انبار، آلاچیق، مزارع کشاورزی، نخلستان، حوضچه شن، رستوران و کافی شاپ، پیست موتور سواری، آفرود و فضاهای ورزشی و همچنین سوئیت های اقامتی از امکانات این مجموعه می باشد.

پیست سافاری کویر مصر

اگر به هیجان علاقه دارید حتما سافاری کویر مصر را امتحان کنید، سافاری در کویر مصر حقیقتا اعتیاد آور است.

شتر سواری در کویر مصر

شتر ها حیواناتی دوست داشتنی و زیبا هستند که در واقع جزئی از جاذبه های این منطقه به حساب می آیند. شتر سواری یکی از تجربه های جالب و دوست داشنی تور کویر مصر است.

دیدنی های دیگر کویر مصر

روستای مهرجان - روستای جندق - روستای بیاضه - کمپ کویری مصر - چشمه دکتر فیش - ارگ بیاضه - کمپ کویری مارینا - روستای عروسان - قلعه جندق - چال سلکنون - روستای فرحزاد - نارین قلعه

سوالات متداول تورهای کویر مصر

کویر مصر یا روستای مصر کجاست؟

کویر مصر در روستایی با همین نام واقع در استان اصفهان می باشد. این روستای زیبا در جوار شهرستان‌های خور و بیابانک قرار گرفته است. با طی کردن فاصله اندکی از دل امیرآباد به روستای گلی و کویری مصر می رسید.

بهترین زمان برگزاری تور کویر مصر چه زمانی است ؟

برای رفتن به کویر مصر، نیمه دوم سال بهترین انتخاب است . از اواسط پاییز تا اوایل بهار فرصت مناسبی برای دیدن پدیده های جذاب و طبیعی کویر مصر می باشد. بد نیست بدانید که این کویر تابستان های بسیار گرمی دارد.

تفریحات و جاذبه های دیدنی کویر مصر چیست ؟

تور کویر مصر با تفریحاتی چون پیاده روی در رمل های طلایی، آفرود، موتور 4 چرخ ( ATV) ، شتر سواری و قدم زدن زیر نخل های سر به فلک کشیده در طول روز پذیرای مسافران این منطقه است . اما شب های پر رمز و راز کویر مصر آسمانی پر ستاره که جایی است برای آرامش تمامی مسافران که از روزمرگی و هیاهوی شهر خسته شده اند .

لوازم مورد نیاز برای شرکت در تور کویر مصر چیست ؟

برای تور کویر مصر لوازم موردنیاز به شرح زیر میباشد: کفش کوه پیمایی سبک، کوله پشتی کوچک یک روزه، لباس مناسب طبیعت ، قمقمه آب، لیوان شخصی، چراغ قوه ، داروی مصرفی شخصی، کلاه و عینک آفتابی، فلاسک کوچک چای ، لوازم استحمام، کارت شناسایی و دو عدد ملحفه.

چرا مرجع سفر را برای تور کویر مصر انتخاب کنیم ؟

1- سفر با وسیله شخصی خطرناک میتواند باشد زیرا مسیر را کامل بلد نیستم. 2-مسیر بسیار طولانی میباشد. 3-امکان گم شدن در کویر می باشد لیدرهای ما کاملا به مسیر مسلط هستند. 4-سفر به کویر مصر توسط تور بسیار مقرون به صرفه تر از سفر انفرادی میباشد. 5-بیمه مسافرتی مرجع سفر با همکاری پرسنل و لیدر های محرب خود سال هاست که برگزار کننده تورهای کویرگردی در ایران میباشد .