هیچ محصولی یافت نشد.

تور جنگل سوادکوه

همراه با تور جنگل سوادکوه

از جنگل سوادکوه که صحبت می‌شود، اگر تنها جنگلی با انبوه درخت را تصور کنید، سخت در اشتباهید، چرا که جنگل سوادکوه با مناظری بدیع و چشم نواز وتابلویی بسیار زیبا از درهم تنیدگی آب و درخت و کوه و ابر، مواجه می‌شوید که چشم هر بیننده‌ای را خیره کرده و قدرت بی‌بدیل خداوند را یادآور می‌شود.

سوادکوه

در البرز مرکزی، در استان مازندران، جایی در همسایگی استان سمنان و استان تهران، منطقه‌ای سرسبز واقع شده که با جاذبه‌های طبیعی سحرانگیز، به بهشت گردشگران تبدیل شده است.

در جاده فیروزکوه، قبل از رسیدن به قائم شهر به جاده‌ی فرعی سوادکوه می‌رسیم که جنگل سوادکوه سرشار از نقاط حیرت انگیز و دیدنی در آن واقع شده است.

شهرستان سوادکوه با مردمی میهمان‌نواز دارای فرهنگی غنی که به زبان مازندرانی و طبری صحبت می‌کنند، پذیرای میهمانان بسیاری هستند که زیبایی‌های روح نواز این منطقه آنها را به اینجا کشانده است.

جنگل سوادکوه

 در مرکز دهستان لفور و شارقلت، بهشت گردشگری جنگل لفور واقع شده است. این ناحیه از جنگل سوادکوه دارای اقامت‌گاه ها و امکانات مطلوب پذیرایی و اقامتی است. در ناحیه جنگل سوادکوه، همچنین روستاهای بکر و دیدنی و جذابی قرار گرفته با مردمانی گرم و میهمان دوست، که خود، جاذبه‌های گردشگری زیبا و دلپذیری هستند. روستاهای گشنیان، بورخانی، گالش کلا، چاکسر، میرارکلا، نفت چال و ... از جمله روستاهای جنگل لفور در ناحیه‌ی جنگل سوادکوه است.

در منطقه‌ی جنگل سوادکوه جنگل‌های متعدد دیگری واقع شده که هر یک زیبایی‌های خاص خود را دارد؛ با تور جنگل سوادکوه در ادامه به آنها می‌پردازیم. جنگل راش: این جنگل دارای درختان راش، توسکا، سردار یا سرخدار است، اما بیشتر درخت راش آن مشهور است. این درخت با عمری بالغ بر 250 سال موجب معروفیت این جنگل شده است.

تور جنگل سوادکوه

جنگل میان کلا: در این جنگلِ دارای ارتفاعات پوشیده از گیاهان و درختان متنوع، رودخانه و آبشار زیبایی نیز واقع شده که ناخودآگاه هر بیننده ای را در جای خود میخکوب می‌کند.

جنگل خی‌پوست: این جنگل معروف به داشتن گونه‌های منحصربه فردی از درختان شمشاد، در محدوده‌ای به طول 13 کیلومتر در ناحیه ی جنگل سوادکوه واقع شده و گردشگران را به تماشا وامی‌دارد.

جنگل کسلیان: در این جنگل، برج تاریخی و مشهور لاجیم از نقاط دیدنی تاریخ کهنسال این مرز و بوم را به نمایش می گذارد.

تور جنگل سوادکوه

دریاچه ی شورمست در نزدیکی سایت ستاره نگری آلاشت از دیگر جاذبه‌های گردشگری است که در این جنگل همچون نگینی خودنمایی می‌کند.

جنگل اسلام آباد: از جمله جنگل های منطقه ی جنگل سوادکوه، جنگل اسلام آباد است که معروفیت آن به خاطر مجاورت جاده‌ی دسترسی سد خاکی سنبل رود است.

جنگل کاشی آباد (جمشیدآباد): این جنگل علاوه بر مناظر بدیع با درختان انبوه، دارای مجتمع اقامتی ویلاکده در روستای جمشیدآباد است.

سایر جنگل‌های منطقه‌ی جنگل سوادکوه به طور فهرست وار عبارت است از: جنگل دهستان شرق و غرب شیرگاه، جنگل کارمزد و کارسنگ، جنگل سرخ کلا، جنگل پرو، جنگل چم جم، جنگل خانقاپی، جنگل یل پا، جنگل کنیج کلا، جنگل سرخ آباد و جنگل ورسک، منطقه جنگلی اوریم.

جنگل سواد کوه کجاست؟

در شمال کشور ایران در روستای تیرکن ( مرز شهرستان سواد کوه و بابل) در میان جنگل لفور هفت آبشار زیبا و جذاب قرار دارد که هفت آبشار سواد کوه نام دارند.

آبشارها یکی از زیباترین خلقت های خداوند هستند که همواره بسیاری از طبیعت گردان را مجذوب خود کرده است

- در سفر به سواد کوه می توانید از هفت آبشار کوچک و بزرگ در دل جنگلی بکر دیدن و جنگل نوردی خاطره انگیزی را تجربه کنید.

مسیر دسترسی :

برای رفتن به این هفت آبشار زیبا ابتدا به استان مازندران، بعد از آن جا به شهر بابلکنار بروید. سپس جاده سمت راست پادگان را پیش بگیرید تا پس از گذشت از جاده ای آسفالته، به آبادی تیرکن برسید. از این آبادی تا آبشارها در حدود ۲ ساعت در شیب ملایم در جاده و یا جنگل باید پیاده روی کنید.

فاصله از تهران تا جنگل سواد کوه 250 کیلومتر ، مدت زمان رسیدن بدون در نظر گرفتن توقف و ترافیک 03:30 ساعت می باشد .

نقشه جنگل سواد کوه

>

جاذبه های جالب و دیدنی جنگل سواد کوه :

در سفر به آبشار سوادکوه میتوانید از دیگر جلوه ها در اطراف آن استفاده کنید :

آبشار گزو در سوادکوه

دریاچه شورمست

برج تاریخی لاجیم

جنگل بکر هلی دار


[widgetkit id="11"]

بهترین زمان و فصل سفر به جنگل سواد کوه :

با توجه به آب و هوای منطقه بهترین زمان سفر در فصل بهار و پاییز است.

بهار: آبشارها پرآب شده و جلوه ی زیبایی دارند

تابستانهوا گرم و شرجی است اما باز هم به دلیل تعطیلات گردشگران به سمت این منطقه می روند.

پاییزدرختان لباسی زرد و نارنجی و قرمز به تن می کنند و جلوه ای با شکوه می آفرینند.

کلمات مرتبط

تور سوادکوه

معرفی گلچینی از برترین تورهای جنگل سواد کوه در سایت مرجع سفر.

برای رزرو تور و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری تورهای جنگل سوادکوه و سایر موارد با کارشناسان مرجع سفر تماس بگیرید.

☎ رزرو و هماهنگی تور جنگل سوادکوه: 02188757053 – 09120486636