هیچ محصولی یافت نشد.

تورهای طبیعت گردی سوباتان استان گیلان

تورهای سوباتان با رعایت کامل موارد بهداشتی تحت نظارت شرکت ضدعفونی پاک نهاد

تور سوباتان

سوباتان در 20 کیلومتری غرب شهر لیسار تالش در استان گیلان قرار دارد. در مرکز سوباتان حفره هایی وجود دارد که سیلاب‌های اطراف را در خود فرو می برد، احتمالا به همین دلیل است که این منطقه به سوباتان معروف شده است؛ زیرا در زبان ترکی سوباتان به معنی محلی است که آب به داخل حفره هایی فرو می رود.

ییلاق سوباتان از چشمه های پر آب و خنک و هوای دلپذیری برخوردار است. جالب است بدانید که در تابستان هم لکه هایی از برف در ارتفاعات سوباتان که 2500 متر از دریا ارتفاع دارد دیده می شود.

سوباتان به دلیل ویژگی‌های بی نظیر و خاص طبیعی که دارد همواره مورد توجه توریست ها و طبیعت گردان قرار گرفته است. غار طبیعی گنجخانه، موزه مردم شناسی عشایر، چشمه باتمان بولاق، چم چمی و دریاچه زیبای نئور تنها تعدادی از مناطق جذاب و دیدنی سوباتان است.

گردش و پیاده روی در طبیعت زیبای ییلاق سوباتان ، آفرود سواری در جاده های جنگلی و کوهستانی، بازارچه سنتی، محصولات محلی و صنایع دستی مردم سوباتان، عکاسی در کنار آبشار بی بدیل ورزان، نوش جان کردن پلو کباب چنجه و مرغ محلی می تواند سفری خاطره انگیز برای طبیعت دوستان وگردشگران باشد.

قدم زدن در آلچالق، پارک طبیعی درختان آلوچه های وحشی و چمنزار وسیع بیده دشت حال و هوای شما را دگرگون خواهد کرد.

جاذبه های تور سوباتان

مهمترین جاذبه کلبه های چوبی است که با چوب بلوط ساخته شده اند و منظره بسیار چشم نوازی را ایجاد کرده است. از دیگر دیدنی های این ییلاق چشمه ها و دام ها و اسب هایی است که صدای گوش نوازی را ایجاد می کنند و برای شما لحظاتی شیرین می آفرینند.

دریاچه نئور

یکی از مکان های زیبایی که با انتخاب تور سوباتان و یا با وسیله نقلیه شخصی، امکان لذت بردن از زیبایی آن را خواهید داشت، دریاچه نئور است. این دریاچه در حد فاصل استان های گیلان و اردبیل و از لحاظ تقسیمات استانی در شمال غربی اردبیل واقع است.

دریاچه آب شیرین نئور، در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا قرار دارد و معنای اسم آن در زبان ترکی، به معنای دریاچه کوچکی است که رودخانه ای به آن سرازیر نمی شود.

برای رسیدن به دریاچه نئور از سمت منطقه ییلاقی سوباتان باید از مسیری پر پیچ وخم در غرب این منطقه عبور کنید. جاده های منتهی به دریاچه نئور از سمت سوباتان از زیباترین مسیرهای جنگلی شمال غربی ایران محسوب می شوند که البته عبور از آن بدون داشتن راهنمای مسلط به مسیر، بسیار دشوار و حتی غیرممکن و خطرناک است.

آبشار ورزان

آبشار ورزان از زیباترین مکان های طبیعت گردی استان های گیلان و اردبیل به شمار می آید. با سفر به منطقه سوباتان و با داشتن راهنمایی مسلط به مسیرهای این منطقه که در تمامی تورهای سوباتان حضور دارند، خواهید توانست علاوه بر لذت بردن از مسیرهای جنگلی این منطقه از دیدن آبشار منحصر به فرد و زیبای ورزان نیز لذت ببرید.

آبشار ورزان که در روستای ورزان واقع شده است در ضلع شمال غربی سوباتان قرار دارد و فاصله آن از منطقه ییلاقی سوباتان چیزی در حدود 4 کیلومتر است. آب رودخانه ورزان که از ارتفاع 100 متری و با گذشتن از لابه لای صخره ها و سنگ ها به روی بستر خود در زمین می ریزد، از شاخه های اصلی رودخانه لیسار محسوب می شود.

دسترسی به این آبشار زیبا و بکر با سفر به جنوب تالش و در پی گرفتن جاده مریان میسر می شود. با ادامه دادن این مسیر و رسیدن منطقه سوباتان و بعد از طی کردن مسیری یک از ساعته از سوباتان، به آبشار ورزان خواهیم رسید.

دشت های سوباتان

و در نهایت قدم زدن در دشت های زیبای ییلاق سوباتان از دیگر جاذبه ها و امکانات تور سوباتان است. چشیدن آرامش ذاتی طبیعت، تماشای تابش خورشید بر مراتع سرسبز در هنگام طلوع یا غروب آفتاب و یا دیدن گاه گدار گله های اسب های وحشی که از نقطه ای در دشت به نقطه ای دیگر می روند، همگی از سفر به این منطقه با تیمی حرفه ای و مسلط به منطقه و چشیدن زیبایی های آن به دست می آید.

چگونه به سوباتان برویم

از رشت به هشت پر بروید و از هشت پر به سمت جاده اق‌اولر. البته در هشت پر باید خودروهای شخصی‌تان را جایی پارک کنید و با نیسان‌های محلی به سمت سوباتان رفته و در بازار محلی آن پیاده شوید.

اگر می‌خواهید از اردبیل به سوباتان برسید اول باید به اردبیل بروید و بعد از آنجا به خلخال و سپس جاده نئور. اگر هدف شما طبیعت گردی و پیمایش است؛ می‌توانید با پیاده‌روی 10 ساعته و استراحت‌های كوتاه بین راه به سوباتان برسید. برای سفر با اتوبوس باید از تهران به آستارا و از آنجا به هشت پر بروید.

اقامت در تور سوباتان

  • اقامت در خانه های روستایی(البته برق و گاز ندارند و برقشان از موتوربرق تامین می شود)؛
  • کمپینگ در طبیعت با حفظ اصول سفرهای طبیعت گردی؛
  • هتل های تالش.

بهترین فصل سفر به سوباتان

فصول بهار و تابستان و بخشی از پائیز بهترین فصل انتخاب تور سوباتان و سفر به این منطقه است.

تور سوباتان با مرجع سفر

تورهای خاطره انگیز طبیعت گردی را با مرجع سفر تجربه کنید. تورهای جنگل نوردی مرجع سفر هر هفته با بهترین آژانس های برگزارکننده طبیعت گردی به زیباترین مقاصد گردشگری کشور، در سایت مرجع سفر قابل ثبت و سفارش است. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تورهای طبیعت گردی مرجع سفر تماس باشید.

سوالات متداول تورهای سوباتان

✅ سوباتان در کدام استان است؟

سوباتان در20 کیلومتری غرب شهر لیسار تالش در استان گیلان قراردارد.

✅ مسیر رسیدن به دریاچه نئور به چه صورت است؟

برای رسیدن به دریاچه نئور از سمت منطقه ییلاقی سوباتان باید از مسیری پر پیچ وخم در غرب این منطقه عبور کنید.

✅ مسیر رفتن به سوباتان از تهران چگونه است؟

برای سفر با اتوبوس باید از تهران به آستارا و از آنجا به هشت پر بروید.

✅ اقامت در تور سوباتان چگونه است؟

اقامت در خانه های روستایی (البته برق و گاز ندارند و برقشان از موتوربرق تامین می شود)، کمپینگ در طبیعت با حفظ اصول سفرهای طبیعت گردی و هتل های تالش

✅ تور سوباتان در مرجع سفر چگونه برگزار می شود؟

تورهای جنگل نوردی مرجع سفر هر هفته با بهترین آژانس های برگزارکننده طبیعت گردی به زیباترین مقاصد گردشگری کشور، در سایت مرجع سفر قابل ثبت و سفارش است.