مشاهده همه 2 نتیجه

نمایش 9 24 36
عنوان تور محل اقامت مدت زمان وسیله نقلیه زمان اجرا آژانس قیمت و تاریخ ها

تور طبيعت گردی کوير کاراکال

تورهای کوير کاراکال با رعايت کامل موارد بهداشتی تحت نظارت شرکت ضدعفونی پاک نهاد

تور کویر کاراکال

کویر کاراکال یکی از ناب ترین و زیباترین کویرهای ایران، در سال‌های اخیر میزبان تعداد بی شماری از کویرنوردان بوده است. کویر سرزمین اسرارآمیزی است که آرامشی مطلق و مسحور کننده را برای میهمانانش به ارمغان می آورد. شب های پرستاره این سرزمین شنی به قدری زیبا است که با تماشای آسمانش برای ساعت ها تمام افکار نگران کننده و منفی را از خود دور خواهید کرد و غرق در رویا و آرامش خواهید شد. قدم زدن بر روی تپه های شنی و پیاده روی میان نخل ها در نخلستان یکی دیگر از تجربه های فرح بخش سفر به کویر کاراکال است.

اگر اهل ماجراجویی هستید سافاری، موتور سواری و شتر سواری از تفریحات هیجان انگیزی هستند که در سفر به این کویر تجربه اش خالی از لطف نیست. اگر شما قصد سفر به بافق را دارید با توجه به فاصله کمی که این شهر با کاراکال دارد می‌توانید از کویر و جاذبه هایش بهره مند شوید.

کویر طلایی کاراکال مانند سایر کویرهای توریستی ایران محیط بسیار مناسبی برای تفریحات خاص کویر دارد شما می توانید همزمان با شب نشینی در آسمان پر ستاره کویر، لذت نوشیدن یک چای زغالی را نیز تجربه کنید. کویر منبع سکوت و آرامش است، سکوت کویر و دنیای ناشناخته و گاه و هم انگیز آن تنها بخشی از ویژگی های این سرزمین شنی زیباست.

کویر کاراکال کجاست

کویر کاراکال در شمال طبس و در حوالی شهر بافق در استان یزد قرار گرفته است. برای رسیدن به این کویر که در منطقه‌ای به نام صادق آباد واقع شده است، از تهران چیزی حدود ۸ ساعت زمان نیاز است؛ از قم و اصفهان که بگذرید به یزد می رسید و پس از آن تقریبا یک ساعت و نیم تا حوالی شهر بافق و کویر کاراکال فاصله است.

چرا کویر کاراکال به این نام شهرت یافته است

مطمئناً اولین بار که اسم این کویر را می شنوید این سوال برایتان پیش می آید که کویر کاراکال چرا به این نام خوانده می شود. کاراکال ها گونه ای نادر از گربه سان هایی با گوش های دراز هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند و علت نامگذاری این کویر نیز همین بوده است.

سیاه‌گوش، کاراکال یا منگوله گوش گربه سانانی کوچک است که در خاورمیانه و آفریقا زندگی می کند. در زمان های گذشته افراد بومی و محلی کاراکال ها را اهلی کرده و از آنها برای شکار استفاده می کردند؛ این حیوانات که به آنها سیاه گوش هم می گویند از دیگر جاذبه های این کویر به شمار می روند و بیشتر در طول شب قابل مشاهده هستند.

چه زمانی به کویر کاراکال برویم

فصل مناسب برای کویر نوردی پاییز است، گرچه ماه‌های فروردین و اردیبهشت نیز زمان خوبی برای سفر به کویر هستند؛ چرا که در این زمان ها کویر به نسبت از آب و هوای معتدل تری بهره می گیرد. گرمای هوای کویر در تابستان بسیار طاقت فرسا است و در زمستان نیز سرمای سخت و خشن آن گردشگران و مهمانان را آزرده خاطر می سازد. اگر بار اول است که به کویر سفر می‌کنید و قبلاً تجربه ای از کویر نوردی نداشته اید بهتر است که با تورهای مسافرتی همراه شوید.

اقامت در کویر کاراکال

یکی از مکان هایی که برای اقامت در این منطقه وجود دارد کمپ شهید برزگری است. این کمپ کویری با فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی، همینطور خدمات مناسبی که در اختیار گردشگران قرار می‌دهد خاطره ای خوش و فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد. چنانچه تمایل ندارید شب را در کمپ بگذرانید، می توانید به هتل نیکان شهر بافق بروید که نزدیکترین هتل به کویر کاراکال است‌. این هتل ۴ ستاره جنب میدان دانشجویی بافق قرار دارد و هتلی مجلل با خدمات اقامتی عالی به شمار می‌رود.

لوازم مورد نیاز برای سفر به کویر کاراکال

برای در امان ماندن از آفتاب سوزان و پر حرارت کویر مصر لازم است عینک آفتابی، کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب را حتما همراه خود داشته باشید؛ علاوه بر لوازم ذکر شده لباس گرم به تعداد کافی برای شب‌های سرد کویر نیاز است. به طور کل شرایط آب و هوایی خاص کویر ایجاب می‌کند تا همواره متوجه نوع پوشش خود باشید .

در طول روز لباسهای رنگ روشنی که آستین بلندی دارند و از الیاف طبیعی مانند پنبه تولید می شوند ، لباس های مناسبی برای سفر به کویر هستند چرا که می توانند در برابر آفتاب و نیش حشرات از بدن شما محافظت کنند . به دلیل تابش نور خورشید در روز حتما از لباس آستین دار استفاده کنید.

همچنین نیاز است برای جلوگیری از نفوذ شن و حشرات موذی، پوتین های ساق دار همراه خود داشته باشید.

لوازم شخصی، لباس گرم برای شب، لباس راحت و خنک، کتانی ساقدار، کلاه نقابدار، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب و قمقمه آب از سایر لوازم ضروری برای سفر تور کویر کاراکال است.

سوالات متداول تورهای کویر کاراکال

✅ کویر کاراکال کجاست؟

کویر کاراکال در استان یزد حوالی شهر بافق در شمال طبس که تنها با تهران 8 ساعت فاصله دارد واقع شده است. این کویر در منطقه ای به نام صالح آباد واقع شده است که هر ساله توریست های بسیاری رو برای برگزاری تور کویر کاراکال جذب کرده است.

✅ چه زمانی به کویر کاراکال برویم؟

برای رفتن به کویر کاراکال، نیمه دوم سال بهترین انتخاب است . از اواسط پاییز تا اوایل بهار فرصت مناسبی برای دیدن پدیده های جذاب و طبیعی کویر کاراکال می باشد. بد نیست بدانید که این کویر تابستان های بسیار گرمی دارد.

✅ برای تور کویر مصر چه لوازمی مورد نیاز است ؟

برای تور کویر کاراکال لوازم موردنیاز به شرح زیر میباشد: کفش کوه پیمایی سبک، کوله پشتی کوچک یک روزه، لباس مناسب طبیعت ، قمقمه آب، لیوان شخصی، چراغ قوه ، داروی مصرفی شخصی، کلاه و عینک آفتابی، فلاسک کوچک چای ، لوازم استحمام، کارت شناسایی و دو عدد ملحفه.