هیچ محصولی یافت نشد.

تور تنگه واشی

تورهای تنگه واشی

مشاهده تورهای آفری ، ارزان قیمت و تخفیف دار تنگه واشی

    سوالات متداول تورهای تنگه واشی

    زمان تقریبی رسیدن به تنگه واشی از تهران 2 ساعت و 23 دقیقه می باشد.

    افراد در سنین مختلف می توانند به این منطقه زیبای گردشگری سفر کنند.اما به دلیل اینکه مسیر این تنگه بسیار طولانی می باشد،برای کودکان زیر 7 مکان مناسبی نیست.

    می توانید به وسیله تورهای یک روزه تنگه واشی در فصل‌های گرم سال بهار و تابستان به ویژه مرداد ماه که اوج گرماست به این منطقه سفرکنید، زیرا این منطقه دارای آب و هوای بسیار خنک و مطبوع در روزهای گرم تابستان است.

    تنگه واشی در نزدیکی شهرستان فیروزکوه واقع شده است

    برای رسیدن به تنگه از تهران، مسیر اتوبان شهید بابایی وسپس جاده فیروزکوه را پیش بگیرید.

    تنگه واشی در 157 کیلومتری استان تهران قرار دارد.

    تنگه واشی فیروزکوه

    منطقه ای گردشگری با آب و هوای خوش، طبیعتی سرشار از زیبایی و دلپذیر جایی در نزدیکی استان تهران واقع شده است.
    تنگه واشی در میان دره و دشت همانند نگینی بر انگشتری خود می‌درخشد. تنگه واشی یا ساواشی در زبان آذری به معنای رو در رو شدن، نزاع و درگیری است؛ گویا علت نامگذاری تنگه به دلیل تنگ بودن قسمتی از مسیر که مردم با هم روبه‌رو و به هم نزدیک می شوند، بوده است. از سوی دیگر واشی در زبان گیلکی به معنای چمن است.

    تفریحات تنگه واشی چیست؟

    آب تنی
    عکاسی
    کمپینگ

    گذشتن از میان دو کوه که نور آفتاب به آن محل نمی تابد، گشت و گذار در دشت ۷۰۰ متری ساواشی ، گذر از میان گلهاو چمنزار های دشت از بهترین گزینه های تفریحی برای گردشگران و طبیعت گردان تنگه واشی است.

    ویژگی تاریخی تنگه واشی چیست؟

    تنگه واشی در زمان قاجار، شکارگاه و مکانی برای تفریح فتحعلی شاه بوده است. در آن زمان فتحعلی شاه به وسیله سه نفر نقاش باشی، حکاک باشی و معمار باشی دستور به ساخت کتیبه ای بر دیوار سنگی تنگه می دهد.

    کتیبه ای که اکنون در فضای تنگه دیده می‌شود، یکی از کتیبه های دوران قاجار است و دوتای دیگر در چشمه علی شهر ری و تونل وانا جاده هراز قرارگرفته اند.

    کتیبه موجود در تنگه واشی، تصویری از فتحعلی شاه و سه پسرش است، همچنین حکایاتی از دوره قاجار که دور تا دور آن به خط مصور حک شده است. این کتیبه دارای ابعاد ۶ در ۷ متر مربع است که قدمتی ۱۸۵ ساله دارد.

    سوغات تنگه واشی چیست؟

    دوغ پنج گیاه، مشهور ترین سوغاتی روستای ساواشی یا جلیزجند می باشد. این دوغ محلی حاوی گیاهان معطر نظیر: نعناع، آویشن، پونه صحرایی، پونه جنگلی و کاکوتی است.

    لواشک ترش و رب آلوچه نیز از دیگر سوغاتی های مهم تنگه واشی محسوب می گردند.

    علاوه بر این مواد خوراکی، دمپایی های بند دار که مناسب پیاده روی در آب هستند و در کمتر جایی ممکن است آنها را ببینید را می توانید از این روستا تهیه کنید.

    بهترین فصل سفر به تنگه واشی

    می توانید به وسیله تورهای یک روزه تنگه واشی در فصل‌های گرم سال بهار و تابستان به ویژه مرداد ماه که اوج گرماست به این منطقه سفرکنید، زیرا این منطقه دارای آب و هوای بسیار خنک و مطبوع در روزهای گرم تابستان است.

    تور یک روزه تنگه واشی

    تور های یک روزه تنگه واشی پیشنهاد مناسبی برای آن دسته از افرادی هستندکه علاقه‌مند به سفر به نقاط جذاب و دیدنی در نزدیکی تهران به ویژه در روزهای آخر هفته می باشد.
    گذر از رودخانه ای در میان تنگه، گشت و گذار در دشت‌های منطقه، در کنار بازدید از کتیبه قاجاری از برنامه‌های سفر یک روزه تنگه واشی است. بازدید از تنگه اول، سپس گذر از دشتی سرسبز و رسیدن به تنگه دوم، در نهایت بازدید از آبشاری بسیار زیبا از جذابیت‌های طبیعی دیگر درسفربه تنگه واشی می باشد.
    این منطقه به دلیل آب و هوای زلال و خنک در فصل تابستان مسافران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. در سفر به تنگه واشی از پیاده روی در خنکای آب، قرار گرفتن در طبیعت زیبا و صخره های سر به فلک کشیده نهایت لذت را خواهید برد. تنگه واشی در۱۷کیلومتری شهرستان فیروزکوه استان تهران قرار گرفته است.

    معرفی برترین مناطق جنگلی ایران
    در این بخش به معرفی بهترین مناطق جنگلی ایران خواهیم پرداخت
    کلمات مرتبط

    تورهای طبیعت گردی تنگه واشی در مرجع سفر

    برای خرید و رزرو تورهای تنگه واشی با ما در تماس باشید.

    09120486636 – 02188757053

    تور تنگه واشی

    تور تنگه ساواشی

    تور ارزان تنگه واشی

    تور یک روزه تنگه واشی

    تور گروهی تنگه واشی

    تور طبیعت گردی تنگه واشی