هیچ محصولی یافت نشد.

تور طبیعت گردی جنگل ابر شاهرود

اجرای تور جنگل ابر با رعایت کامل موارد بهداشتی تحت نظارت شرکت نظافتی پاک نهاد

تور جنگل ابر

جنگل ابر در 35 کیلومتری شمال شاهرود و در مسیر شاهرود به آزادشهر در 12 کیلومتری روستای ابر قرار گرفته است.

جنگل ابر قسمتی از قدیمی ترین جنگل های دنیا است و میلیون ها سال قدمت دارد. جنگل ابر و مناطق اطراف آن را اقیانوسی از ابر فرا گرفته است. در تور جنگل ابر، با پیاده روی در ارتفاعات می توانید ابرها را ببینید که می آیند و همه جا را می پوشانند.

دلیل به وجود آمدن اقیانوس ابر کم شدن ضخامت کوه های البرز و سرازیر شدن ابرهای گرفتار در پشت این دیواره به سمت جنوب است. قرار گرفتن در دو ناحیه کم فشار و پرفشار یعنی " دشت گرگان" و "منطقه ابر" باعث می شود هر وقت زمین انرژی می گیرد ابرها جا به جا شوند.

جاذبه های تور جنگل ابر

در شمال شرق کشور جنگلی هیرکانی در دل استان سمنان قرار گرفته است که منطقه ای مناسب برای رفتن به مرز بین زمین و آسمان است. در تور جنگل ابر به تماشای رقص ابرها می روید، محلی برای به واقعیت پیوستن آرزوهای کودکی تان، یعنی لمس ابرهایی که همیشه تداعی بارش باران و آمیختن رویا و واقعیت را داشته اند.

از باغات دلپذیر بسطام و آرامگاه بایزید بسطامی دانشمند بزرگ و برجسته می گذرید و پس از طی کردن مسیر 7 ساعته و 489 کیلومتری به روستای ابر می رسید. این روستا ابتدای جنگل ابر واقع شده است که اقامتگاه گردشگران، طبیعت گردان و مبداء کوه نوردی بسیاری از مسافران محسوب می شود.

عمده فعالیت اهالی روستای ابر دامداری و باغ داری است از این رو در آغاز جنگل نوردی گوسفندانی را مشغول چرا می بینید.

روستای جنگل ابر از مهمترین و بزرگترین تولیدکنندگان زردآلو در کشور است.

اقامت در اقامتگاه های بوم گردی و صرف غذاهای محلی نظیر آلوخورش و بلبلی خورش با تور جنگل ابر قطعا یکی از جذابیت‌های سفر شما خواهد بود.

جنگل ابر از کهن ترین جنگل‌های هیرکانی ایران است که قدمت درختان آن به 40 میلیون سال قبل باز می گردد. در کنار کوهنوردی، دوچرخه سواری وجنگل نوردی، پیمودن مسیرهایی که هرکسی به آنها راه نیافته به وسیله ی ماشین های آفرود یکی دیگر از هیجان انگیز ترین خاطرات به یادماندنی سفر شما خواهد بود.

هرچه در جنگل پیش می روید، پوشش گیاهی انبوه تر می شود. گیاهان دارویی متنوع و زیادی دراین منطقه وجود دارد که بسیاری از گیاه شناسان و مسافران علاقه مند به گیاهانی با خواص خارق‌العاده را به بانک ژنتیک گیاهان نادر (جنگل ابر) کشانده است. مشهورترین درخت منطقه جنگل ابر اورس است که با ریشه های بلند روی زمین می خزد.

جنگل ابر دو آبشار معروف "شرشر" و " آلوچال" را دارد؛ راه رسیدن به آبشار آلوچال از منطقه ای به نام دالان بهشت می گذرد. دو چشمه " ترش" و "قطری" از دیگر جاذبه های این جنگل وسیع می باشند. آب چشمه ترش و چشمه قطری که برای تأمین آب جنگل نوردان و طبیعت گردان گزینه مناسبی است.

عکاسی از آبشار زیبای مجن که درلا به لای کوه قرار گرفته است، از جذابیت‌های طبیعی جنگل ابر است. با رسیدن به نزدیکی آبشارها و چشمه ها کبک هایی را خواهید دید، که پا به پای شما در کنار آبشارها و چشمه ها می آیند. ثبت کردن تصاویری زیبا از لحظه ورود ابرها از دیگر تفریحات بکر جنگل ابر است.

در مسیر برگشت می توانید از روستای ابر سوغاتی هایی مانند: نان کاک، برگه زردآلو، کشک، کره گوسفندی و گاوی، عسل، زعفران، صنایع دستی نظیر قالی، کلاه پشمی وجاجیم تهیه کنید.

مسیر رسیدن به جنگل ابر

فاصله از تهران تا جنگل ابر 380 کیلومتر، مدت زمان رسیدن بدون در نظر گرفتن توقف و ترافیک 5 ساعت می باشد.

راه جنگل ابر از شاهرود یا بسطام می گذرد. جاذبه های دیدنی شاهرود بسیارند، به طوری که این شهر به قاره کوچک معروف شده است. آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، شاعر و عارف، در روستای قلعه نو خرقان و مجموعه بایزید بسطامی در بسطام از جمله جاذبه های فرهنگی این شهر است.

روستای ابر، آب و هوا و شرایطی کویری دارد، اما از روستا که به سمت جنگل بروید، دیگر خبری از آب و هوای گرم و کویری نخواهد بود.

تفریحات تور جنگل ابر

این جنگل 114 امین اثر طبیعی است که توسط سازمان میراث فرهنگی درسال 1389 به ثبت ملی رسیده است.

  • جنگل نوردی و لذت بردن از جاذبه های جنگل؛
  • پیک نیک؛
  • دیدن آبشارها و چشمه های جنگل ابر؛
  • کوهنوردی و دوچرخه سواری؛
  • عکاسی و پرنده نگری؛
  • تحقیق در مورد گیاهان دارویی.

سوالات متداول تورهای جنگل ابر

✅ جنگل ابر کجاست؟

جنگل ابر در 35 کیلومتری شمال شاهرود و در مسیر شاهرود به آزادشهر در 12 کیلومتری روستای ابر قرار گرفته است.

✅ مسافت از تهران تا جنگل ابر چند کیلومتر است؟

فاصله از تهران تا جنگل ابر 380 کیلومتر، مدت زمان رسیدن بدون در نظر گرفتن توقف و ترافیک 5 ساعت می باشد.

✅ تورهای جنگل ابر چند روزه است؟

تورهای جنگل ابر 3 الی 2.5 روزه برگزار می شوند.