هیچ محصولی یافت نشد.

تورهای طبیعت گردی آفرود و سافاری ویژه 1400

برگزاری تورهای آفرود با رعایت کامل موارد بهداشتی تحت نظارت شرکت ضدعفونی پاک نهاد

برگرازی تور آفرود 1400

سال هاست که تور آفرود به یکی از مفرح ترین و هیجان انگیزترین تفریحات، مخصوصا برای قشر جوان تبدیل شده است. افراد در ماشین هایی که به سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک مجهز هستند، سوار می شوند و با هدایت یک راننده حرفه ای، از مسیرهای صعب العبور، در نهایت هیجان حرکت می کنند. تورهای آفرود را می توان در بسیاری از مناطق از جمله مناطق کوهستانی، جنگل، ساحل، کویر و... اجرا کرد.

در گذشته، تورهای آفرود به یکی از دغدغه ها و نگرانی های دوستدران تبدیل شده بود که با ورود گسترده ماشین به طبیعت، باعث از بین رفتن تدریجی منطقه های طبیعی می شد. اما امروزه بیشتر سعی می شود که ماشین ها و تورهای آفرود از مسیرهایی حرکت کنند که کمترین آسیب و اثر را در طبیعت از خود به جای بگذارند.

به طور کلی اگر به طبیعت و هیجان علاقه دارید، بهترین گزینه برای شما تورهای آفرود مرجع سفر، است که لذت یک ماشین سواری هیجان انگیز را در دل چشم اندازهای بی نظیر، تجربه خواهید کرد.

برای اکثر مردم یک جاده پر از تپه، گل آلود و سنگی برای رانندگی یک کابوس است. اما برای بعضی ها، جاده ناهموار برای رانندگی هیجان دیگری دارد. در حقیقت آفرودسواری، برای یک گروه از ماجراجویان، تفریحی شناخته شده در خارج از جاده، است.

آفرود چیست ؟

آفرود یک اصطلاح برای توصیف رانندگی در زمین غیرقابل استفاده است. این سطح می تواند تقریبا به هیچ چیز غیر از روال معمول و صاف، از جمله رشته ها، رودخانه ها، بوته های گل آلود، تپه های ماسه ای، سواحل، کوهستان ها، تخته سنگ و حتی جاده های ناپدید شده باشد.

بعضی از مسافران از دیدن مناظر طبیعی لذت می برند، در حالی که عده ای دیگر چالش های رانندگی در زمین ناهموار را، دوست دارند. هر چه بیشتر در مسیرهای خارج از جاده های معمولی رانندگی کنید، به این پی خواهید برد که رانندگی در شرایط نسبتا سخت می تواند بسیار لذت بخش تر از رانندگی در بزرگراه ها یا داخل شهر باشد.

تنوع در مسیر، رو به رو شدن با چالش های جدید و دیدن مناطق بکر بدون این که مجبور باشید مسیرهای طولانی و گاها صعب العبور را با پای پیاده طی کنید، از جذابیت های آفرودسواری است.

اصول برگزاری تور آفرود

زمین طبیعی ناهموار و غیر قابل پیش بینی است، بنابراین داشتن تجهیزات مناسب برای رانندگی جاده ای مهم است. البته همانطور که همگی می دانیم، از لحاظ فنی هر وسیله نقلیه ای ظرفیت پاسخ گویی به ضربه ها و تکان های ناگهانی و همچنین عبور از مسیرهای صعب العبور را ندارد. به همین دلیل نیاز به خودروهای مخصوص این کار ضروری است.

یک خودروی مناسب برای رانندگی خارج از جاده ای باید دارای قابلیت هایی اعم از: دو دیفرانسیل بودن، سیستم تعلیق مناسب، لاستیک های متناسب با مسیر، سیستم تهویه مناسب و ... باشد.

هرچند که امروزه شاهد آفرود های غیر اصولی هستیم که می تواند بسیار خطرناک باشد، اما کماکان بسیاری از مردم این رشته را به عنوان یک سرگرمی بزرگ دنبال می کنند.

هزینه تور آفرود و سافاری چقدر است ؟

البته برای آفرود باید یک مقداری دستمان را توی جیب هایمان بکنیم! زیرا این رشته جزو رشته های پرهزینه به حساب می آید، که شاید همین مسئله باعث شده است تا اندکی به این رشته در ایران کم لطفی صورت بگیرد و آنچنان که باید رونق نداشته باشد.

البته که افراد علاقه مند هیچ گاه از آفرود دل نکندند و شاهد برگزاری مسابقات مختلف توسط افراد علاقه مند هستیم که در دسته بندی های متفاوت انجام می شود، مانند:آفرود در شن، عبور از صخره، آفرود در گل و لای و ... و همان طور که پیشتر اشاره شد، هر کدام از این مسیرها نیازمند خودرو و امکانات مخصوص به خود هستند، برای مثال شما با لاستیک مخصوص تپه های شنی نمی توانید در مسیر های صخره ای نتیجه ی مناسبی بگیرید.

یکی از الزامات آفرود این است که با خودروهای پشتیبان سفر کنید یا اینکه حداقل از سفر به صورت انفرادی بپرهیزید. بسیاری از افراد از گذشته تا به امروز به دلیل رعایت نکردن همین نکته ها جان خود را از دست داده اند. برای مثال تصور کنید که به یک سفر آفرود رفته اید، اما راجع به مکان دقیق سفر خود به کسی چیزی نگفته اید.

در شرایطی که در اعماق یک جنگل سیستم های مکان یابی به درستی کار نکند؛ در این صورت اگر برای خودروی شما مشکلی پیش بیاید و ماشین پشتیبان متشکل از تکنسین ها و ابزار مخصوص همراه شما نباشد، چه سر نوشتی در انتظار شماست؟

نیاز به بکسل کردن و کمک رسانی در سفر های خارج از جاده ای یا آفرود، به قدری ضروری است که وسیله ای به این منظور طراحی و تولید شده است، این وسیله که وینچ نام دارد، بسیار پر طرفدار و مشهور است. روش کار این وسیله بدین صورت است که با استفاده از موتور الکتریکی و کنترلی که در دست راننده است بدون نیاز به حرکت خودرو، خودروی دیگر را می کشد و قدرتی چند برابر قدرت ماشین را ارائه می دهد که می تواند بسیار کار آمد و لذت بخش باشد.

این رشته نیازمند تخصص و تجربه است اما مسیر های ساده و کم خطر نیز می تواند محیط خوبی برای علاقه مندان که تخصص کافی ندارند، باشد.

بدون شک آشنایی با رانندگی خارج از جاده ای نیازمند توضیحات و اطلاعات بیشتری است، اما در این مقاله سعی شد تا اندکی بیشتر با رشته آفرود آشنا شویم و این سرگرمی بزرگ را دست کم نگیریم.

سوالات متداول تورهای آفرود

✅ آیا تورهای آفرود به صورت گروهی برگزار می شوند؟

بله، تورهای آفرود مرجع سفر به صورت گروهی برگزار می شوند.

✅ تورهای آفرود در چه مناطقی اجرا می شود؟

تورهای آفرود را می توان در بسیاری از مناطق از جمله مناطق کوهستانی، جنگل، ساحل، کویر و... اجرا کرد.

✅ تور آفرود چه جذابیت هایی دارد؟

تنوع در مسیر، رو به رو شدن با چالش های جدید و دیدن مناطق بکر بدون این که مجبور باشید مسیرهای طولانی و گاها صعب العبور را با پای پیاده طی کنید، از جذابیت های تور آفرود است.