هیچ محصولی یافت نشد.

تور کویر ورزنه پیشنهاد ویژه

مشاهده تورهای آفری ، ارزان قیمت و تخفیف دار کویر ورزنه

تورهای کویر ورزنه

مشاهده تورهای آفری ، ارزان قیمت و تخفیف دار کویر ورزنه

    تور کویر ورزنه

    تورهای کویری مرجع سفر

    مرجع سفر برگزار کننده تورهای بومگردی و آفرود کویری ، برگزاری تور وی آی پی کویر ورزنه بصورت اختصاصی و گروهی ، اجرای منظم و هفتگی با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت

    تور کویر مرنجاب - تور کویر طبس - تور کویر کاراکال - تور کویر مصر - تور کویر ابوزید آباد - تور کویر شهداد

    کویر ورزنه ، کویر خارا

    کویر ورزنه یا کویر خارا یکی از کویرهای زیبای ایران زمین از توابع بخش بن رود است که در 100 کیلومتری شهر اصفهان و 150 کیلومتری غرب یزد جای دارد . از شرق به تالاب گاوخونی از شمال به شهرستان ورزنه و زاینده رود می رسد .

    وزش بادهای متفاوت به تپه های ماسه ای و ایجاد اشکال متفاوت مثل تپه های ماسه ای طولی ، هلالی و حرم های ماسه ای و ایجاد چشم انداز های کم نظیر این کویر را از سایر کویر ها متمایز کرده است .

    دیدنی های کویر ورزنه

    1_ پل تاریخی ورزنه ( آخرین پل تاریخی کشیده شده روی زاینده رود )

    2_ قلعه قورتان ( با 1100 سال قدمت )

    3_ مسجد جامع تاریخی ورزنه

    4_ کبوترخانه

    5_ تالاب گاو خونی

    عکس دیدنی های کویر ورزنه

    سوالات متداول تورهای کویر ورزنه

    فاصله از تهران تا کویر ورزنه 550 کیلومتر ، مدت زمان رسیدن بدون در نظر گرفتن توقف و ترافیک 6 ساعت می باشد .

    عینک آفتابی ، کرم ضد آفتاب ،کفش پیاده روی، صندلی تاشو ، لباس خنک ، داروهای شخصی ، ...

    درجه سختی تور کویر ورزنه 2 از 10 است که سفری با فعالیت بدنی متوسط به حساب می آید .

    تمامی افرادی که شرایط جسمانی استاندارد دارن می توانند اقدام به سفر به کویر ورزنه با تورهای مرجع سفر نمایند.

    آفرود ، موتور 4 چرخ ( ATV) ، شتر سواری

    کویر ورزنه در 100 کیلومتری شهر اصفهان و 150 کیلومتری غرب یزد جای دارد

    تهران---قم---کاشان---نایین---ورزنه

    بهترین زمان سفر به کویر ورزنه از اوایل مهرماه تا اواسط اردیبهشت ماه می باشد.

    1_ پل تاریخی ورزنه ( آخرین پل تاریخی کشیده شده روی زاینده رود ) 2_ قلعه قورتان ( با 1100 سال قدمت ) 3_ مسجد جامع تاریخی ورزنه 4_ کبوترخانه 5_ تالاب گاو خونی

    کویر ورزنه یا کویر خارا تپه شنی زیبای اصفهان

    کویر ورزنه که نام دیگر آن کویر خاراست،در ۱۱۰ کیلومتری شرق اصفهان و در ۱۵۰ کیلومتری یزد قرار گرفته است.وسعت ریگزارهای این کویر ۱۷ هزار هکتار می باشد.در نزدیکی این کویر تالاب گاوخونی قرار گرفته شده است که اگر در تپه شرقی کویر ورزنه بایستید می توانید زیبایی های آن را ببینید.بخش شمالی بیابان ورزنه به خاطر تپه های ماسه ای مرتفع بیضی شکل میباشد و ارتفاع تپه ها در این محیط بیضی شکل کم است.لندترین ارتفاع کویر ورزنه ۱۰۰ متر است.
    کویر ورزنه زیباترین کویر مرکزی ایران نام دارد که در دل خود بزرگترین سایت تفریحی کویری را دارد. شهر ورزنه با قدمتی طولانی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بیشماری دارد و کویر ورزنه یکی از جاذبه‌های مهم این شهر برای گردشگران و علاقمندان به کویر است. اینجا تا چشم کار می‌کند تپه‌های شنی دیده می‌شوند.تنها صدایی که سکوت و آرامش آن را برهم می‌زند وزش باد است؛باد می وزد و شن ها را از این سو به آن سو می کند،به صدای آن گوش بسپارید کفش هایتان را درآورید و آنها را زیر پای تان لمس کنید.گاهی روی آن دراز بکشید و به آسمان آبی خیره شوید و این تجربه شیرین و دست نیافتنی را از دست ندهید.
    در گذشته انواع بسیار متنوعی از جانوران در کویر ورزنه قرار داشتند که با شکار بی رویه و خشک شدن تالاب گاوخونی از بین رفتند و در حال حاضر تعداد کمی از جانوران مانند:روباه شنی،مار، شاهین،گربه شنی،مار شتری،پامسواکی،انواع عقرب،خرگوش،تیر مار،خارپشت بیابانی و غیره مشاهده می شود که برای بسیاری از گردشگران دیدن آن ها بسیار جذاب است. پوشش گیاهی در کویر ورزنه بسیار غنی می باشد و دیدن آن برای گردشگران این کویر خالی از لطف نیست که به دو دسته درختچه های تاغ و اسکمبیل تقسیم می شوند،همچنین شما می توانید گیاهان ماسه پسند را در مناطق ریگزار به وفور ببینید.
    شب های کویر بسیار زیبا و بی همتاست به گونه ای که احساس می‌کنید آسمان آنقدر پایین است که وقتی دست تان را به سمت آن دراز می کنید می توانید ستاره ها را به آسانی بچینید.

    تالاب بین‌المللی گاوخونی

    تالاب گاوخونی که به باتلاق گاوخونی نیز معروف است،در فلات مرکزی ایران و ۳۰ کیلومتری شهرستان ورزنه و ۱۴۰ کیلومتری اصفهان قرار گرفته است.

    این تالاب بسیار زیبا به وسعت ۴۷۶ کیلومتر مربع می باشد و از دامنه‌های شرقی ارتفاعات زاگرس و کوه‌های مرتفع زرد کوه بختیاری سرچشمه می گیرد.همینطور این تالاب پناهگاهی برای پرنده های مهاجر است. با شروع فصل سرما هزاران پرنده مهاجر از نواحی سرد شمالی خودشان را به این تالاب رسانده و چشم اندازی زیبا و تماشایی برای گردشگران فراهم می نمایند.پرندگانی مانند:حواصیل،لک‌لک،غاز،کاکایی،اردک نوک پهن و ... از انواع پرندگان می باشند.

    حیوانات و جانورانی نیز مانند:قوچ وحشی،گراز،افعی،لاک‌پشت،روباه شنی،خرگوش،خفاش و بز را نیز می توانید در تمام نقاط این تالاب ببینید که به زندگی خود به گونه ای طبیعی و بسیار زیبا ادامه می دهند.

    در فرهنگ آنندراج گاو یعنی بزرگ و خان یعنی چاه و در واقع گاوخونی به معنی چاه  بزرگ است.

    همینطور واژه گاوخونی ترکیبی از گاو و خانی به معنی چشمه حوض و آبگیر می باشد.

    آب این مرداب در زمستان بیشتر است اما در تابستان به علت آبیاری اراضی مسیر توسط زاینده رود،آب های ورودی به این مرداب کمتر شده و اطراف مرداب،خشک و خالی از سکنه می باشد.

    مسیرهای ابتدایی مرداب را نیزارها و گزستان های انبوه تشکیل می‌دهند و در کنار و اطراف مصب برکه ها آبگیرهای زیاد وجود دارند. در حاشیه جنوبی تالاب نمکزار گسترده ای است که در اثر تبخیر زیاد آب و باقی ماندن و انباشته شدن کریستالهای نمک پدید آمده است. نمک این ناحیه را استخراج کرده و مورد بهره برداری قرار میدهند. به علت شور بودن آب تالاب زمین های اطراف نیز شور است و هیچ گیاهی تا چند کیلومتری آن رشد نمیکند،اما در خود تالاب گونه‌هایی مانند:علف بوریا،انواع جلبک و درختچه هایی مثل تاغ می رویند.

    در قسمت غرب و جنوب غربی تالاب گاوخونی تپه های ماسه بادی قرار دارند که باعث به وجود آمدن اکوسیستمی متفاوت با تالاب و مصب شده اند. این تپه‌های ماسه‌ای زیبا در اثر وزش بادهای کویری شکل گرفتند و هیچ گونه پوشش گیاهی طبیعی ندارند.

    بخش شرقی تالاب را دشتی تپه ماهوری محاط در کوهستان های بلند و در طول محور اصفهان-نایین اشغال کرده است.

     

    خیلی از کویر گردان که به قصد تماشای کویر به این ناحیه زیبا می روند،حتما از روی تپه ای به تماشای این باتلاق پرداخته و از آن غافل نمی شوند.

    نحوه دسترسی به کویر ورزنه

    ریگزار ورزنه در ناحیه شرقی حسن آباد به ورزنه قرار دارد،از پنج کیلومتری جنوب ورزنه تا حسن آباد دسترسی به نواحی غربی ورزنه امکان پذیر است و برای دسترسی به ریگزار مشرقی می توانید به صورت آفرود یا پس از گذر از شهر ورزنه و ناحیه جنوبی زاینده رود به آن برسید.با وجود اینکه تا حدودی مسیر دسترسی به کویر ورزنه آسفالت است،اما بهتر است برای رفتن به تمام نقاط آن از خودروی دو دیفرانسیل استفاده کنید و اگر برای بار اول است که می خواهید به کویر ورزنه سفر کنید بهتر است همراه با یک تور سفر کنید و یا حداقل از یک راهنمای محلی کمک بگیرید.
    تماشای غروب و طلوع خورشید در کویر تجربه ای منحصر به فرد و متفاوت می‌باشد،غروب کویر دلگیر نیست.در کویر،تنها، تنهایی است که شاید به شما غم بدهد. کویر ورزنه از آن دسته جاهایی است که به خوبی شما را از دیدن بسیاری از دیگرکویرهای ایران بی‌نیاز می‌کند،چرا که بسیار جذاب است،بنابراین سعی کنید فرصت رفتن به آن را به سادگی از دست ندهید.
    کویر ورزنه نام خود را از شهر ورزنه گرفته است و رمل ها و تپه های آن شنی هستند و مناظر بسیار زیبا و عجیبی دارند. وقتی باد به تپه های شنی بسیار تماشایی ورزنه می وزد،آنها را به اشکال زیبای هرمی،هلالی،طولی و غیره در می آورد و همین مسئله باعث شده که کویر ورزنه در میان کویرهای ایران خاص شود.

    لوازم مورد نیاز برای سفر به کویر ورزنه

    هنگام سفر به این کویر زیبا اقلام و وسایل زیر را به همراه خود داشته باشید:
    ۰۱کلیه لوازم شخصی
    ۰۲جعبه دارویی و کمکهای اولیه
    ۰۳قطب نما و یا جی پی اس
    ۰۴کیسه خواب یا پتو
    ۰۵عینک آفتابی چراغ قوه و کفش مناسب
    ۰۶کرم ضد آفتاب و کرم برای قبل و بعد از گزیدگی
    ۰۷ دوربین عکاسی برای ثبت شگفتی های کویر

    تفریحات و سرگرمی های جذاب کویر ورزنه برای گردشگران

    شترسواری در کویر ورزنه

    یکی از تفریحات سالم و جالبی که میتوانید تجربه کنید شترسواری در دل این کویر است.اسب سواری در مقایسه با شتر سواری تقریباً یک تفریح معمولی است،حرکت شتر بسیار جالب تر است و لذتی منحصر به فرد و زیبا را به شما هدیه می دهد.در سفر به این کویر زیبا و شگفت انگیز این تفریح ناب را از دست ندهید.

    شن سواری

    از دیگر تفریحاتی که در کویر ورزنه میتوانید دنبال کنید شن سواری است، برای این ورزش و تفریح شما نیاز به برد دارید که می‌توانید آن را کرایه کنید،هزینه کرایه آن زیاد نیست و به امتحانش می ارزد.لذت شن سواری در کویر،با هیچ تفریح دیگری قابل قیاس نیست.

    پیاده روی در کویر

    اگر تا به حال در کویر پیاده روی نکرده باشید احتمالاً وقتی به شما بگویند پیاده‌روی در کویر یک تفریح هست،بیشتر برایتان یک شوخی است تا واقعیت.اما گردشگرانی که به کویر ‌رفته اند و در آن پیاده روی داشته‌اند خوب

    می‌دانند پیاده روی در کویر یک تفریح فوق العاده است.

    موتور چهار چرخ سواری

    حتما موتور چهار چرخی را کرایه کرده و با آن چرخی روی شن های زیبا و گرمه کویر ورزنه داشته باشید،اما حتما به چشم خود عینک بزنید چرا که در غیر این صورت کار خواهید شد.

    زیپ لاین

    از دیگر تفریحاتی که می توانید در کویر ورزنه داشته باشید زیپ‌لاین است،اما زیپ لاین ورزنه بسیار کوتاه است و ممکن است خیلی برای شما هیجان انگیز نباشد.

    مناطق دیدنی گردشگری کویر ورزنه

    مسجد ورزنه

    به علت اینکه در گذشته زرتشتیان در این شهر کویری زندگی می‌کرده اند آتشکده های متعددی در این شهر بنا شده است و آن طور که می گویند مسجد ورزنه نیز بر روی بقایای یک آتشکده ساخته شده است.تیموریان معماری های زیبایی بر روی کاشی کاری های این مسجد داشته اند.

    پل صفوی ورزنه

    این پل آخرین پلی است که روی زاینده رود ساخته شده است.پل صفوی از جنس آجر،سنگ و ساروج می‌باشد که به ثبت ملی نیز رسیده است.

    قلعه قورتان 

    قلعه قورتان برخلاف قلعه هایی که ما در کشور خود می شناسیم و اغلب بازمانده قلعه های نظامی هستند،یک قلعه مسکونی است و به همین علت از سایر قلعه های ایران متمایز شده است.

    کبوترخانه قورتان

    این بنا،بنایی خشت و گلی است که در نزدیکی قلعه قورتان قرار دارد. بخش اصلی این بنا روی ۱۲ پایه استوانه ای شکل قرار گرفته است و محفظه هایی برای رفت و آمد کبوتر ها دارد.جالب است بدانید که بعد از گذشت این همه سال این بنا هنوز استوار باقی مانده و کبوترها نیز در آن رفت و آمد می‌کنند.

    گاو چاه

    در گذشته قبل از این که موتور های آبکشی اختراع شوند مردم ورزنه از طریق گاو ها آب را از چاه بیرون می کشیدند و به مصرف خود می رساندند.

    ورزنه شهر سفید پوش ایران

    علت اینکه به شهر ورزنه،شهر سفیدپوش می گویند این است که زنان و دختران این شهر رسم بسیار جالبی در ورزنه دارند،آنها به جای چادر سیاه چادر سفید بر سر میکنند.
    ه داشته باشید زیپ‌لاین است،اما زیپ لاین ورزنه بسیار کوتاه است و ممکن است خیلی برای شما هیجان انگیز نباشد.

    لوازم مورد نیاز برای سفر به کویر ورزنه

    برای در امان ماندن از آفتاب سوزان و پر حرارت کویر مصر لازم است عینک آفتابی،کلاه لبه دار و کرم ضد آفتاب را حتما همراه خود داشته باشید؛ علاوه بر لوازم ذکر شده لباس گرم به تعداد کافی برای شب‌های سرد کویر نیاز است . به طور کل شرایط آب و هوایی خاص کویر ایجاب می‌کند تا همواره متوجه نوع پوشش خود باشید . در طول روز لباسهای رنگ روشنی که آستین بلندی دارند و از الیاف طبیعی مانند پنبه تولید می شوند ، لباس های مناسبی برای سفر به کویر هستند چرا که می توانند در برابر آفتاب و نیش حشرات از بدن شما محافظت کنند . همچنین نیاز است برای جلوگیری از نفوذ شن و حشرات موذی ، پوتین های ساق دار همراه خود داشته باشید.

    لوازم شخصی ، لباس گرم برای شب ، لباس راحت و خنک ، کتانی ساقدار ، کلاه نقابدار ، عینک آفتابی ، کرم ضد آفتاب ، قمقمه آب

    • بخاطر تابش نور خورشید در روز حتما از لباس آستین دار استفاده کنید

    چه زمانی به کویر ورزنه برویم؟

    منطقه ورزنه با آب و هوای بیابانی، تابستان های بسیار گرمی دارد. از این رومناسبترین فصل سفر به این نقطه از ایران، پاییز است که می توانیددر این فصل از مناظر بی نظیر ورزنه دیدن کنید.

    اقامت در کویر ورزنه

    اقامتگاه بوم گردی حافظ

    اقامتگاه بوم گردی حافظ در خیابان دکتر بهشتی،کوچه ابوذر،شهر ورزنه استان اصفهان قرار دارد. این خانه بومی دارای یک حیاط مرکزی است که اتاق های آن دور تا دور حیاط می باشند و داخل حیاط درختی بزرگ در کنار حوض آبی قرار گرفته و زیبایی آن را دو چندان میکند.

    اقامتگاه نگار ورزنه

    ویژگی این اقامتگاه زیبا نزدیکی آن به تپه های شنی،دریاچه نمک وکویر ورزنه است.

    اقامتگاه سنتی چاپاکر ورزنه اصفهان

    چاپاگر اقامتگاهی در شهر ورزنه در دل کویر است که به سبکی سنتی از گردشگران پذیرایی می کند.در حیاط این خانه قدیمی چاه آبی در کنار دیوار قرار دارد و نام این اقامتگاه نیز از آن گرفته شده است.

    اقامتگاه سنتی ورزنه

    این اقامتگاه سنتی یکی از نزدیکترین اقامتگاه ها به کویر ورزنه است.این خانه که در فاصله ۱۰ دقیقه ای از کویر قرار دارد حدود یک سال است که مرمت شده و قدمتش به حدود ۵۰ سال قبل بر می گردد.می توانید در این اقامتگاه غذای محلی سفارش داده و از طعم لذیذ آنها لذت ببرید.

    نویسنده : الهه عبدالله نژاد

    تورهای کویر گردی ایران

    معرفی مناطق گردشگری در کویرهای ایران

    تور کویر مصر (2)

    تور کویر کاراکال (2)

    تورهای ویژه گردشگری کویر ورزنه

    در این قسمت برترین تورهای برگزار شده در کویر ورزنه را خواهید دید
    کلمات مرتبط

    برچسب: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    تور کویر ورزنه

    تور آفرود کویر ورزنه | تور بومگردی کویر ورزنه | تور VIP کویر ورزنه

    مرجع سفر برگزار کننده تخصصی تور های کویری ( بومگردی و آفرود )

    برای خرید و رزرو تور ارزان و وی آی پی کویر ورزنه با ما در تماس باشید.

    09120486636 – 02188757053

    تور کویر ورزنه – تور آفرود کویر ورزنه – تور بومگردی کویر ورزنه – تور VIP کویر ورزنه – تور کویر ورزنه – تور ارزان قیمت کویر ورزنه

    تور کویر ورزنه از تهران،مشهد،شیراز،اصفهان،تبریز،یزد و کرمان