مقالات گردشگری

معرفی سواحل استانبول

معرفی سواحل استانبول

سواحل استانبول

کشور ترکیه سرزمینی پر از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است. جغرافیای این کشور به گونه ایست که در هریک از شهرها و روستاهای آن مناطق منحصر به فردی برای گردشگری وجود دارند. مهمترین شهر ترکیه از نظر فرهنگی و گردشگری شهر استانبول است. این شهر مکان های متنوعی برای بازدید دارد، از اماکن تاریخی و فرهنگی گرفته تا مناظر چشم نواز طبیعت که در گوشه گوشه این شهر به چشم می خورد. یکی از این جاذبه های طبیعی سواحل استانبول هستند. از آنجایی که استانبول در مجاورت دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه بسفر قرار دارد، فرصت بازدید و تفریح درسواحل متعدد آن برای گردشگران بیشتر از دیگر شهرهای توریستی جهان وجود دارد. این سواحل بی نظیر دارای مناظر متنوعی هستند که چشم انداز های مختلفی از دریا را به شما هدیه می دهند، و سالانه پذیرای هزاران گردشگر از گوشه و کنار جهان هستند. در ادامه سعی داریم اطلاعاتی ازمهمترین سواحل استانبول را برای کسانی که قصد سفر به تور استانبول را دارند با جزئیات بیشتر در اختیار شما بگذاریم.

ساحل بابیلون

این ساحل معروف ترین ساحل استانبول است که در منطقه کیلیوس قرار دارد و یکی از بهترین نقاط تفریحی شهر در تابستان هم برای خانواده ها و جوانان بشمار می رود. در این ساحل می توانید یک روز آفتابی را با لذت هرچه بیشتر به پایان برسانید. اقلیم کوهستانی اطراف این ساحل و وجود درختان و گیاهان و جوسرسبز اطراف آن جلوه ویژه ای به این ساحل بخشیده و باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. در این ساحل امکانات تفریحی متعددی وجود دارد؛ می توانید با جوانان والیبال یا بدمینتون بازی کنید یا از نور طلایی رنگ خورشید استفاده کنید و حمام آفتاب بگیرید. سکوت  و آرامشی که در این ساحل خوش منظره وجود دارد می تواند ذهن خسته شما را از تنش های روزانه زندگی شهری رها کند. تعدادی چرخ دستی در اطراف این ساحل وجود دارد که قیمت غذاهای آنها نسبت به رستوران ها مناسب تر است و عطر و بوی وسوسه انگیز آنها شما را برای چشیدن یک برگر ماهی یا برگرهای پنیری به سمت خود می کشد. حوالی عصر در این ساحل دی جی ها با ارائه موزیک زنده، انرژی تازه ای به شما می بخشند. ساحل بابیلون در منطقه دمیرکیکوی در کیلیوس استانبول قرار دارد و برای رسیدن به آنجا می توانید از اتوبوس هایی که همه روزه این مسیر را طی می کنند به آنجا برسید.

تورهای گردشگری ترکیه

ساحل اوزونیا استانبول

یکی دیگر از سواحل خوش منظره استانبول، ساحل اوزونیاست که مقصدی عالی برای ساختن یک آخر هفته ایده آل به شمار میرود. این ساحل نیز در منطقه دمیرکیکوی در کیلیوس استانبول قرار دارد و رسیدن از استانبول تا این ساحل با اتومبیل شخصی حدود یک ساعت زمان می برد. این ساحل بهشت گمشده ایست که در یک خلیج ناشناخته قرار دارد و یک کمپینگ چند روزه، لذت  طبیعت بکر و آرامش مثال زدنی این مکان را دو چندان می کند. در این ساحل موتوربایک هایی برای استفاده گردشگران تدارک دیده شده است که با راندن آنها می توانید تعطیلاتی با چاشنی هیجان را تجربه کنید. این خلیج کوچک که در دامنه کوه قرار دارد یکی از کم سر و صدا ترین و خلوت ترین سواحل استانبول است. رستوران ساحلی اوزونیا نیز منوی متنوعی از غذاهای لذیذ دریایی به شما ارائه می دهد که ارزش امتحان کردن را دارند.

سواحل استانبول

ساحل بلو بیچ استانبول

ساحل بلوبیچ یک ساحل ماسه ای زیبا و از قدیمی ترین سواحل استانبول است که معمولاً  آخر هفته ها شلوغ می شود. طلوع دلفریب خورشید، هیاهو و سرزندگی که در این ساحل در جریان است روحیه تازه ای به شما می بخشد. این ساحل جزو سواحل آزاد است و می توانید در هنگام غروب در حالی که بر روی صندلی ساحلی خود لم داده اید، حرکت قایق ها را در دوردست ببینید. این ساحل امکاناتی از قبیل استخر، رستوران مدیترانه ای و یک بار را دارد که می توانید در گرمای ظهر با سفارش دادن یک نوشیدنی خنک عطش خود را فرو بنشانید. این ساحل یک مکان محبوب برای کنسرت های زنده موسیقی و برنامه های زنده است که عموماً در حوالی عصر انجام می شوند. حس حال و سرزندگی شما با حضور در این ساحل و برنامه های موسیقی زنده، تا مدت ها در وجودتان ماندگار خواهد شد. این ساحل داخل پارک فنرباغچه قرار دارد و سی دقیقه تا استانبول فاصله دارد. برای رسیدن به این ساحل ابتدا باید به کادیکوی و سپس به فنرباغچه بروید. دسترسی به این محل از طریق اتوبوس همه روزه امکان پذیر است.

سواحل استانبول

تور های استانبول

مشاهده تورهای آفری ، ارزان قیمت و تخفیف دار استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *