مقالات گردشگری

آشنایی با جواهر مال استانبول

جواهر مال استانبول

مرکز خرید جواهر مال استانبول

بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر ترکیه یعنی استانبول، همیشه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد خرید برای گردشگران شناخته می شده و بازار ها و مراکز خرید متنوعی را در دو سمت آسیایی و اروپایی خود جا داده است. این بازار ها همیشه یکی از اصلی ترین دلایل سفر به استانبول به شمار می روند؛ و مرکز خرید جواهر یا جواهر مال یکی از آنهاست که در منطقه ای از این شهر به نام شیشلی واقع شده است. در این مرکز خرید بزرگ، امکان خرید هر نوع کالایی فراهم است و چندین رستوران و کافی شاپ با نوشیدنی ها و غذاهای متنوع خود، لذت این خرید را دو چندان می کنند. در ادامه به معرفی و بررسی این مرکز خرید معروف به طور کامل خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

جواهر مال چگونه جایی است؟

جواهر مال، یک مجتمع خرید بسیار بزرگ و کامل است که به شکل یک ساختمان 6 طبقه در مرکز ناحیه ی اروپایی شهر استانبول مستقر شده و شامل 343 مغازه و بوتیک مختلف می شود. در این مغازه ها، کالاهایی مثل پوشاک، کیف، کفش، ساعت، جواهرات، عینک، لوازم خانگی، لوازم دیجیتال و حتی مواد غذایی با قیمت هایی مناسب و مقرون به صرفه به فروش می رسند. در کنار این مغازه ها، چندین رستوران هم به عرضه ی بهترین غذاهای ترکی، مدیترانه ای، اروپایی و آمریکایی مشغول می باشند و چند کافی شاپ نیز، این خدمات خوراکی و غذایی را به نحو قابل قبولی تکمیل می کنند. همه ی این موارد باعث شده تا امروزه، جواهر مال به عنوان یکی از پر طرفدارین مراکز خرید از نظر بومی های استانبول و همینطور گردشگران خارجی شناخته شود. بد نیست بدانید که این مجتمع که فضایی نزدیک به 63 هزار متر مکعب را به خود اختصاص داده، تا سال 2011 عنوان بزرگترین مرکز خرید سراسر اروپا را داشته است.

آشنایی با جواهر مال استانبول

تاریخچه ی جواهر مال

این ساختمان تجاری توسط شرکت آمریکایی طراحی و معماری مینورو با هزینه ای قریب به 250 میلیون دلار ساخته، و در تاریخ 15 اکتبر 2015  میلادی افتتاح و بهره برداری شد و «هلدینگ جواهر» مدیریت آن را بر عهده داشت. چند سال بعد و پس از رونق این بازار، یک شرکت بین المللی انگلیسی، سهام آن را برای خود خریداری کرد و به طور رسمی اداره ی این مرکز خرید را به عهده گرفت. این شرکت انگیسی تا به حال توانسته است تا این مرکز خرید را در شمار محبوب ترین بازار های استانبول و ترکیه ای قرار دهد.

جواهر مال کجا قرار گرفته است؟

جواهر مال در منطقه ی شیشلی استانبول و در نزدیکی جاده ی «بیوک دره» که یکی از اصلی ترین خیابان های این شهر می باشد، واقع شده است. این مکان، تا میدان معروف تکسیم کمتر از 4 کیلومتر فاصله دارد که همین امر، دسترسی به طیف گسترده ای از دیدنی ها و دیگر بازار های شهر استانبول را فراهم کرده است. این مسیر از طریق خط مترو و وسایل نقلیه عمومی حدود 15 متر طول می کشد. ساختمان جواهر مال، از طریق دو خط مترو قابل دسترس است که خط «هاکیوسمن» راحتر و سریعت از دیگری می باشد. در حالت کلی اگر می خواهید از طریق راه های حمل و نقل عمومی و به سریع ترین شکل ممکن به این مکان برسید، کافیست تا از میدان تکسیم یا هر ایستگاه متروی دیگری در شهر استانبول، خود را به ایستگاه شیشلی برسانید و مسیر دسترسی به جواهر مال را از طریق تابلو های موجود در محیط، دنبال کنید. البته برای کسانی که قصد دارند تا با اتومبیل شخصی خودشان به این مکان بروند، یک پارکینگ چهار طبقه به ظرفیت 2500 خودروی سواری در داخل ساختمان و چندین پارکینگ دیگر در اطراف این مرکز خرید نیز مهیا شده است.

در جواهر مال چه چیز هایی عرضه می شود؟

تقریبا هر کالایی که فکرش را بکنید در این مجتمع خرید در معرض فروش قرار گرفته است. از پوشاک و لباس و کیف و کفش گرفته، تا انواع لوازم دیجیتال و حتی صنایع دستی که در چندین کیفیت مختلف عرضه می شوند. در بین مغازه ها و بوتیک های جواهر مال، می توانید چندین برند معتبر جهانی را پیدا کنید. آدیداس، لیوایز، اسپریت، ریبوک، ماسیو دوتی و بنتون از جمله این برند ها می باشد. جواهر مال، علاوه بر برند ها و کالاهای خارجی، کالاهای بومی را هم عرضه می کند و یکی از بهترین مکان ها برای ارائه ی کالای اصل ترکیه ای می باشد. خوراکی و غذا، یکی دیگر از محصولاتی است که در این مجتمع به وفور یافت می شود. در ساختمان جواهر مال 48 رستوران مختلف و متنوع فعالیت می کنند که متنوع ترین غذهایی که فکرش را بکنید، در آنها طبخ می شود. در بین این رستوران ها نیز عناوین معروفی قرار گرفته اند که از بین آنها می توان به مک دونالدز، کی اف سی، بای دونر، برگر کینگ و اوزسوت اشاره کرد. علاوه بر اینها، چندین کافی شاپ، کافه تریا و فروشگاه مواد خوراکی نیز به بهترین شکل ممکن خدمات خود را در این مکان شلوغ، به مشتریان عرضه می کنند.

تورهای گردشگری ترکیه

دیگر امکانات جواهر مال

جواهر مال، نه فقط یک مرکز خرید، که به عنوان یک مرکز تفریحی و گردشگری نیز شناخته می شود. در این مجتمع 12 سالن سینما وجود دارد که به طور روزانه، بهترین فیلم های ترکیه ای و روز دنیا را به میهمانان خود نمایش می دهند. در بین این سینماها، یک سالن تئاتر کودکان و یک شهر بازی هم برای خردسالان وجود دارد که در نوع خود بی نظیر می باشند. جواهر مال، یک سالن بولینگ بسیار بزرگ و مجهز هم دارد که در واقع جزو بهترین سالن های بولینگ کل استانبول می باشد. در این مکان تجاری و تفریحی، در کنار این تفریحات، می توانید بزرگ ترین ساعت جهان که در بالاترین نقطه ی این مجتمع قرار گرفته است را نیز از نزدیک مشاهده کنید.

کلام آخر

مرکز خرید جواهر، به خوبی توانسته است تا با قرار دادن صدها بوتیک، مغازه، رستوران، سینما و مرکز تفریکی مختلف در زیر بنایی به محیط 70 هزار متر مربع، نام خود را در صدر پر طرفدار ترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول وارد کند. این مرکز خرید به معنای واقعی شما را با دنیایی رنگارنگ از کالا و سرگرمی مواجه می کند و می تواند یکی از بهترین تجربه های خرید شما در مسافرتتان را برایتان به ارمغان بیاورد. فراموش نکنید که ساعت کاری این مرکز، از ساعت 10 تا 22 تمام روز ها حتی تعطیلات می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *