معرفی مناطق گردشگری

چشمه دکتر فیش درکدام منطقه واقع شده است ؟

چشمه دکتر فیش

چشمه دکتر فیش کجاست ؟

چشمه دکتر فیش واقع در روستای گرمه از توابع خور و بیابانک استان اصفهان است. که یکی از گشت های مهم تور های کویر مصر می باشد
چشمه آب معدنی که در روستای گرمه وجود دارد، دارای خواص بسیاری در درمان بیماری پوستی می باشد.

درون این چشمه نوعی از ماهی های خاص زندگی می‌کنند که از پوست بیمار تغذیه می کنند. ماهی درمانی در سالیان اخیر برای درمان بیماری‌ها به خصوص ناراحتی های پوستی و درمان استرس استفاده میشود

یکی از گشت های مهم تور کویر مصر چشمه دکتر فیش می باشد .

چگونه از چشمه دکتر فیش استفاده کنیم؟

در این روش ماهی درمانی شخص بیمار بخشی از بدن خود را که دارای بیماری است و اکثرا هم پای خود را درون آب چشمه قرار می دهد، ماهی ها شروع به جمع شدن در اطراف پای فرد ومکیدن قسمتهای بیمار پوست این افراد می کنند و تاثیر خود را می گذارند.
این ماهی ها با قسمت های سالم بدن افراد کاری ندارند، یکی دیگر از عواملی که موجب خواص بسیار این چشمه شده است وجود ماده سلنیوم در آب چشمه دکتر فیش است. سلنیوم اولین و مهمترین عنصر برای ترمیم زخم پوستی این‌گونه بیماران می باشد.

آب معدنی چشمه دکتر فیش برای درمان بیماری هایی چون اختلالات عصبی و روماتیسمی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

افراد سالم هم میتوانند از آب این چشمه استفاده کنند به این صورت که هنگام برخورد پوست این افراد با ماهی‌ها، پوست بازسازی می شود و بخش های مرده و کراتینه پوست توسط ماهی ها خورده می شود.

فصل مناسب سفر به کویر مصر و بازدید از چشمه دکتر فیش :

به دلیل اقلیم گرم و خشک منطقه گرمه می توانید، در فصل بهار، پاییز و زمستان برای بهره مندی از فواید آب و ماهی درمانی این چشمه و همچنین بازدید از آثار تاریخی و باستانی به این روستا بیایید.

برای مشاهده تمامی تورهای کویر مصر روی دکمه کلیک کنید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *