بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

مشاهده تورهای آفری ، ارزان قیمت و تخفیف دار اماکن تاریخی

    عکس های بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

    آب درمانی های ایران

    بقعه شیخ صفی الدین اردبیل کجاست؟

    بقعه شیخ صفی الدین یکی از مکانهای تاریخی باستانی و ارزشمند، در شمال کشور ایران شهر اردبیل قرار گرفته است.
    آرامگاه شیخ صفی مهمترین و در عین حال پر بازدید ترین منطقه گردشگری در استان اردبیل می باشد که با معماری خاص و نمایی زیبا با به کارگیری انواع هنرهای کاشی کاری، خوشنویسی، نقره کاری، گچبری و..... به وسیله خطاطان مشهور و بزرگ دوره صفوی ( میرداماد، میرقوام الدین، محمد اسماعیل و....) زیباترین شاهکار در سده هشتم هجری قمری است.

    درباره بنای مجموعه شیخ صفی

    بنای‌شیخ صفی الدین پس از درگذشت شیخ در سال ۷۳۵ هجری قمری به دستور صدرالدین موسی فرزند وی ساخته شد. سپس شاه عباس صفوی بناهای مهمی به این مجموعه اضافه نمود.
    مقبره شیخ صفی برج استوانه ای شکل است که گنبدی کوتاه در بالای آن قرار گرفته است، در زیر این گنبد صندوق منبتی با کتیبه ای که به خط رقاع بر روی آن حک شده وجود دارد و در زمره آثار نفیس بقعه محسوب می‌شود.
    این مجموعه بی نظیر در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک اثر مهم تاریخی ملی در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
    بقعه شیخ صفی الدین به نام عارف نامدار شیخ صفی الدین اردبیلی جد سلاطین صفویه نامگذاری شده که شامل بخش‌هایی نظیر: بیرون بقعه( عالی قاپو)، سردر، حیاط بزرگ، مقبره شیخ صفی، رواق، مقبره شاه اسماعیل، حرم خانه، چینی خانه، خانقاه، چراغ خانه، مسجد جنت سرا، چله خانه، شهیدگاه و..... می باشد.
    بد نیست بدانید که طبق وصیّت شیخ صفی الدین جنازه او را در اتاقی جنب خلوتخانه، باغچه و حوض خانه دفن کردند و بر مزار او بنایی قرار دادند که علاوه بر مقبره شیخ صفی و مرقد شاه اسماعیل اول، آرامگاه های دیگری از شاهزادگان صفوی و فرزندان آنها در این بقعه و محل شهیدگاه قرار گرفته است.

    بخش های دیگر بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی: نانوا خانه، آشپزخانه، مناره خانه، چله خانه های جدید و قدیم، بیش از چهل عدد حجره، مزار همسر شاه اسماعیل( مادر شاه طهماسب)، مقبره شاهزادگان، حرم خانه، دارالحافظ و.....

    خواص درمانی آب معدنی ویلادره

    چشمه های طبیعی ویلادره در درمان بیماری های کلیه، دستگاه تغذیه و کبد، مجاری ادرار و دفع مواد سمی از بافت‌های بدن بسیار مفید هستند.

    توصیه می کنیم  که در سفر به روستای ویلادره از آبشارهای متعدد، چشمه های طبیعی مختلف و جاذبه های دیگر این روستا دیدن کنید، سری هم به شهر چشمه هایآب گرم سرعین بزنید، تا هم از این شهر توریستی و تفریحی دیدن کرده باشید و هم از خواص درمانیِ شگفت انگیز چشمه های آب گرم آن بهره مند شوید.

    زمان بازدید از این پدیده زیبای تاریخی

    ۸ الی۲۰ در تابستان ها و ۸ الی ۱۷:۳۰ در زمستان ها

    آدرس بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

    اردبیل، خیابان شیخ صفی، میدان عالی قاپو، بقعه بزرگ و زیبای شیخ صفی الدین اردبیلی

    نویسنده

    بهاره عبدالله نژاد

    معرفی برترین مناطق آبدرمانی ایران
    در این بخش به معرفی بهترین مناطق ابدرمانی ایران خواهیم پرداخت
    کلمات مرتبط

    برچسب: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی

    برای کسب اطلاعات بیشتر  با ما در تماس باشید.

    09120122879 – 02188535383