دسته‌بندی نشده

هتل تی دا کویر مصر

هتل تی دا کویر مصر

کویها و بیابانهای ایران بی شک یکی از زیباترین و بکرترین کویرهای دنیا به حساب می آیند . هتل سنتی کویری تی دا در دل کویر در منتهی الیه شرق استان اصفهان و در میان تپه های ماسه ای زیبای روستای مصر و فرحزاد با مختصات جغرافیایی ( y3774947;x295641 ) قرار دارد .

از امکانات منحصر به فرد این هتل سنتی سرو غذای ارگانیک ، دارا بودن آب بهداشتی ، و واقع شدن در بستر شن های روان کویر مصر و فرحزاد می باشد. هتل کویری تی دا با موقعیت بسیار مناسب و واقع شدن در بستر کویر ایران بی شک یکی از بهترین مکانهای اقامتی و پذیرایی منطقه کویر مرکزی محسوب میگردد که دارای شاه نشین برگرفته از معماری بومی کویر . سالن پذیرایی و رستوران به سبک چهار سوق با امکان پخت و پز و سرو انواع غذاهای سنتی کویر و غذاهای فرنگی که تمامی غذاهای این رستوران با مواد ارگانیک تهیه میگردد . کافی شاپ با سرو انواع چای و دمنوش های گیاهی و…. اتاقهای 2 تخته، 3 تخته، و 4 تخته با شکل سنتی با پوشش کاهگل و امکانات هتلی و رویال سوییت مجهز که تمام آن به حمام و سرویس بهداشتی با آب تصفیه شده مجهز میباشد.

2##

رویال سوییت های هتل کویری تی دا به شکل برج و دارای اتاق خوابی در طبقه دوم با چشم اندازآرامش بخش و زیبایی به بستر کویر بی انتها بوده و مکانی مناسب برای دیدن غروب آفتاب میباشد.

این هتل در سال ۱۳۹۲ توسط یک زوج خوش ذوق و اهل هنر و علاقمند به کویر که خود نیز ریشه خانوادگی کویری دارند با سرمایه شخصی ساخته شد و با حضور مسئولین محترم استان اصفهان و شهرستان خور و بیابانک، نماینده محترم مجلس، و معاونت وزیر به بهره برداری رسید. قبل از ساخت این هتل کویری این زوج به مدت ۷ سال یک اقامتگاه بومگردی را به نام قافله کویر که خانه ای ۱۵۰ ساله و متعلق به پدر بزرگشان بود را نیز ترمیم کرده و به مهمانسرای زیبایی تبدیل نمودند. قدم اول مهندس جندقی پس از بازگشت به ایران پس از سالها دوری از وطن ساخت مجموعه رفاهی و خدماتی در شهرستان خور و بیابانک در سال ۱۳۸۵ بود که جهت رفاه حال گردشگران منطقه و زائرین گرانقدری که به قصد پابوس امام هشتم از شهر خور میگذرند در جاده طریق الرضا با نام مقدس ثامن الحجج احداث گردیده و به شهرداری خور جهت استفاده عموم اهدا گردید.

هتل کویری تی دا به جهت موقعیت خاص مکانی در بستر کویر امکان رصد ستارگان با چشم غیر مسلح را نیز برای مسافرین عزیز فراهم آورده است به طوری که شبها وقتی در محوطه جلوی هتل پاهایتان را بر روی شنهای دلچسب کویر میگذارید میتوانید به راحتی ستاره ها و کهکشان راه شیری را ببینید. همچنین میتوانید شتر سواری لذت بخشی را در تپه های ماسه ای جلوی هتل تجربه کنید.و با موتور های ATV و ماشین های سافاری در کویر گردش کنید.

کشک بادمجان سنتی و آش رشته و دیزی سنتی ( آبگوشت لاخلی) هتل تی دا بسیار معروف است و طعم و مزه جوجه کباب رستوران هتل بسیار لذت بخش است.

مالک و سازنده هتل کویری تی دا مهندس فرزین جندقی است که پس از سالها زندگی و تحصیل در کشوری دیگر دوباره به وطن برگشته و با عشق به کویر اقدام به ساخت این مجموعه نموده است. وی به جهت اینکه علاقمند است همه نوع توریست دوستدار کویر با هر بودجه ای بتوانند به راحتی به کویر سفر کنند اقدام به ساخت کمپینگی بسیار زیبا در محوطه هتل نموده است که بسیار مناسب برای استفاده توریستهای back packer بوده تا بتوانند از زیبایی های این طبیعت بکر و آرامش و سکوت کویر لذت برده و زیر آسمان پر ستاره تجربه ای متفاوت را کسب نمایند.

ساخت تنها آب انبار سنتی کویری در محوطه هتل تی دا از دستاوردهای دیگر این پروژه بوده که با بادگیرهای زیبا در ورودی روستا چشم انداز قابل توجه ایجاد نموده و مورد توجه توریستهای منطقه قرار گرفته است.

کمپ کویری تی دا مجهز به چادرهای شکیل با امکانات گرمایشی مناسب و مجهز به تعدادی سرویس بهداشتی و حمام برای استفاده گروه میباشد.

استفاده از ماشین های سافاری، موتورهای کویر گردی، شتر سواری، رصد ستارگان، برپایی شب نشینی های دور آتش که در کویر به مراسم آتشونی مشهور است، در اختیار قرار دادن راهنمای مجرب کویر گردی، برنامه ریزی گشت های کویر، آموزش جهت گذر از مسیرهای درست و مناسب کویر و…. از جمله سرویس های ویژه جهت رفاه حال گردشگر محسوب میگردد.

حمام آفتاب یکی از منحصر به فرد ترین شرایطی است که هتل کویری تی دا امکان استفاده از آن را برای توریست ها در هتل فراهم میسازد.

 

اقامتگاه بومگردی قافله کویر نیز که زیر مجموعه هتل تی دا میباشد با ارائه خدمات اقامت های گروهی و ارزان برای گروههای طبیعت گردی در خدمت دوستداران است.

راههای سفر به کویر از تهران: شما علاقمندان سفر به کویربا هر نوع ماشین میتوانید تا جلو درب هتل به سهولت رانندگی کنید.

دسترسی به کویر از تهران با اتوبوس :

تهیه بلیط از ترمینال جنوب برای اتوبوس هایی که به مقصد بیرجند، طبس یا کرمان می روند البته باید در خور پیاده شوید ( به فروشنده بلیط بگویید که خور پیاده می شوید تا هزینه بلیط کمتر شود ) . زمان سفر از تهران تا خور حدود ۸ ساعت می‌باشد و مسیر اتوبوس از قم، کاشان، نائین، انارک می گذرد و به خور می رسد. جاده آسفالته در ۵ کیلومتری غرب ( قبل از شهر خور ) به طول ۴۵ کیلومتر تا روستای مصر است و ۳ کیلومتر بعد از روستای مصر روستای زیبای فرحزاد و هتل کویر ی تی دا قرار دارد و پس از آن فقط کویر است و کویر…

دسترسی به کویر از تهران با هواپیما:

به سه طریق امکان پذیر میباشد. پس از اخذ بلیط به مقصد یزد یا طبس یا اصفهان از ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه مهر آباد تهران سوار هواپیما میشوید. مدت زمان پرواز تا طبس حدود یک ساعت و به مقصد یزد و اصفهان حدود یک ساعت و پانزده دقیقه پرواز خواهد بود. پس از رسیدن به فرودگاه یزد و اصفهان یا طبس با استفاده از اتوبوس یا تاکسی به شهر خور و روستای مصر و فرحزاد میروید.

 

 

مشاهده تور های کویر مصر 

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *