مقالات گردشگری

بهترین کافه های استانبول

بهترین کافه های استانبول

از میان کشورهای اروپایی و آسیایی، شهر استانبول ترکیه، با جمعیتی دو برابر لندن پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیاست. برای قرن ها این شهر مسیر ارتباطی بین کشورهای اروپایی و آسیایی بوده است. این شهر دارای تاریخی دیرینه است، و کافه های سنتی استانبول یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگ کشور ترکیه است. کافه ها در شهر ترکیه بسیار محبوب تر از بارها هستند و معمولاً گردشگران خارجی برای رفع خستگی در طول روز به این مکان ها مراجعه می کنند. از طرف دیگر قهوه ترک شهرت جهانی دارد که امتحان کردن آن در معروفترین شهر ترکیه برای گردشگران بسیار لذت بخش است. انتخاب یک کافه خوب به همراه نوشیدنی های با کیفیت در میان تعداد بی شمار کافه های این شهر اندکی دشوار به نظر می رسد به همین دلیل سعی داریم در این مطلب تعدادی از بهترین کافه های شهر استانبول را به شما معرفی کنیم.

هتل و کافه کیبله (kybele)

این کافه معروف در قسمت مرکزی استانبول و در خیابان سلطان احمد قرار دارد. جلوه فیروزه ای رنگ ورودی این کافه که با چراغ های ترکی تزیین شده اند نمایی خاص و دل انگیز ایجاد کرده است که به آسانی فراموش نمی شود.  این کافه یک تراس کوچک نیز دارد که با المان های قصرهای عثمانی زینت داده شده است. کافه کیبله یک مکان مناسب برای استراحت بعد از گشت و گذار در سطح شهر استانبول است که پس از صرف قهوه و رفع خستگی می توانید ناهار را نیز در همین مکان میل کنید. منوی این کافه شامل غذاها و دسرهای معروف ترکی می شود و برخلاف دیگر کافه ها و رستوران های مرکز شهر، صرف غذا در این کافه هزینه زیادی نیز ندارد. از دیگر نکات مثبت این کافه می توان به کارکنان خونگرم و مهربان این کافه و همچنین نزدیک بودن آن به دیگر اماکن دیدنی شهر استانبول اشاره کرد.

هتل و کافه کیبله (kybele)

کافه محمت افندی (kurukahveci mehmet efendi)

اگر به دنبال کافه ای با قهوه های خوش طعم اصیل ترکی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما به این کافه قدیمی سری بزنید. این کافه دقیقا در مرکز بازار بزرگ استانبول قرار دارد که نوشیدن یک فنجان قهوه داغ در آن، تجربه خرید در این بازار شلوغ را تکمیل می کند. عطر دلنشین قهوه در این کافه تا چند مغازه آن طرف تر نیز می رود و هر رهگذری را برای نوشیدن قهوه وسوسه می کند. شما می‌توانید قهوه خود را در همان مکان میل کنید و یا  در صورت تمایل با خود ببرید. این مکان تنها یک کافه نیست، بلکه طعم ماندگار قهوه های آن تجربه ای است که ارزش یک بار امتحان کردن را در سفر به استانبول دارد.

کافه انجیر آقاجی (incir agaci)

اگر از شلوغی بازار بزرگ استانبول خسته شدید و مشتاقید در یک مکان دنج و آرام کمی خستگی در کنید، به این کافه در محله آرام و نسبتا خلوت بالات مراجعه کنید. این محله که با نقاشی ها و هنرهای خیابانی مناظر زیبایی نیز دارد، یکی از زیباترین و رنگارنگ ترین کافه های استانبول را نیز در خود جای داده است. دکور و طراحی این کافه یادآور طراوت رنگین کمان است و پله های ورودی آن نیز با رنگ های شاد و چترهای رنگی تزیین شده است. استراحت در این مکان بیشتر مطابق با سلیقه قشر جوان و گردشگران خارجی است و در این کافه می توانید علاوه بر چای و قهوه، کیک ها و اسنک های مختلفی را نیز سفارش دهید.

تورهای گردشگری ترکیه

سالت گالاتا

این مکان در واقع یک مرکز فرهنگی چندگانه است که کافه ای به همین نام نیز در آنجا مشغول فعالیت است. ساختمان این بنا که خود معماری بی نظیری دارد، یک اثر تاریخی محسوب می شود و در گذشته خزانه امپراطوری عثمانی بوده است. کتابخانه موجود در سالت گالاتا دارای کتاب های کمیاب بسیاریست و به همین دلیل دانشجویان جوان برای تحقیق و مطالعه اغلب به این مکان مراجعه می کنند. اگر اهل کتاب و مطالعه هستید، این مکان با فضای آرامی که دارد محل مناسبی برای استراحت و مطالعه است. بد نیست بدانید یک برج تجاری بزرگ نیز به همین نام در نزدیکی این کافه وجود دارد که بعد از خرید می توانید کمی در این کافه استراحت کنید و معماری قابل ستایش استانبول قدیم را نیز از نزدیک ببینید.

نانوایی و کافه سیرین فیرین

این کافه که بین اهالی استانبول نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است، انواع نان های سنتی، کیک و شیرینی ها را به صورت گرم و تازه به مشتریان ارائه می دهد. این مکان که نان ها و خوراکی های فاقد گلوتن نیز عرضه می‌کند ، لذت نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه را در کنار غذاهای گرم و تازه دو چندان می کند. خوراکی های خوشمزه این نانوایی برای هر ذائقه ای مناسب است و مشتریان پر و پا قرصی در سطح شهر دارد و می توانید در مدت اقامت خود در استانبول، عصرانه و صبحانه خود را به صورت آنلاین یا تلفنی از این مکان سفارش دهید. سیرین فیرین اغلب مورد توجه گردشگران خارجی و به طور ویژه مسافران اروپایی قرار می‌گیرد. محدوده اطراف این کافه و جو حاکم بر آن مشابه با خیابان های پاریس است.

نانوایی و کافه سیرین فیرین

کافه دِم کاراکوی

کمی پایین تر از خیابان کاراکوی، محله زیبایی وجود دارد که بیشتر مغازه های آن را فروشگاه های آثار هنری، و کافی شاپ ها و کافه های سنتی بی شماری تشکیل داده اند. یکی از مهمترین و محبوب ترین کافه ها در این منطقه، دم کاراکوی است. دکور و نمای خارجی این کافه مدرن و مطابق با جدیدترین ایده ها طراحی شده است و در این مکان می توانید انواع نوشیدنی های گرم از جمله چای های گیاهی، دمنوش های سنتی، چای و انواع قهوه را سفارش دهید. در این کافه همچنین کیک ها و میان وعده های متنوعی نیز سرو می شوند و می توانید برای صرف یک وعده غذایی سبک برای شام و ناهار نیز به این مکان مراجعه کنید.

تورهای استانبول

مشاهده تورهای آفری ، ارزان قیمت و تخفیف دار استانبول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *