هیچ محصولی یافت نشد.

تورهای جزیره هنگام

تورهای جزیره هنگام
  • تورهای جزیره هنگام
  • تور جزیره هنگام هوایی
  • تور جزیره هنگام از تهران
  • تور جزیره هنگام از شیراز
  • تور جزیره هنگام از اصفهان
  • تور جزیره هنگام از مشهد
تور هنگام

سوالات متداول تورهای جزیره هنگام

بهترین زمان سفر به جزیره هنگام فصل پاییز و زمستان است

تور جزیره هنگام برای همه سنین مناسب بوده و آمادگی جسمانی بالایی نیاز ندارد

ساحل زیبای هنگام، ساحل نقره ای هنگام، حیات وحش شامل دلفین ها و آهوها (جبیرها) و خاردم مصری و لاک پشت پوزه عقابی

جزیره هنگام در استان هرمزگان قرار دارد

از تهران تا جزیره هنگام حدود 1383 کیلومتر مسافت وجود دارد

زمان تقریبی رسیدن به جزیره هنگام از تهران با هواپیما 1 ساعت و 55 دقیقه است

جزیره هنگام

جزیره هنگام از جزیره‌های ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم در استان هرمزگان واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و سرب است. جزیره هنگام در ۲ کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم واقع شده است. این جزیره ارتفاعات پست آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است؛ پیش از آنکه این جزیره با عنوان هنگام شناخته شود با نام های هنجام و هنیام شناخته می شد. این جزیره در پارسی باستان هنگاما نام داشت و در ارمنی نیز به انگام معروف بود. نام این جزیره به معنی وقت، زمان و گاه است و از دو بخش هن+گام تشکیل شده است. راه دسترسی به این جزیره قایق های موتوری می باشد. اگر صبح زود به آنجا برسید امکان دیدن دلفین های بازیگوش را پیدا میکنید. جزیره هنگام یک جزیره بسیار کوچک است و شما میتوانید در این جزیره کوچک و زیبا از دیدن ساحا صخره ای و خلوت و آرامش آن و طلوع خورشید طلایی رنگ آن نهایت لذت را ببرید. غذاهای خوشمزه این جزیره مانند سمبوسه و ماهی بسیار معروف است. این جزیره بسیار آرام است و ماشینی در آن تردد نمیکند و مردم آن بسیار آرام و مهربان و مهمان نوازند و شغل اصلی آنها ماهیگیری است. اما با فروش غذاهای محلی و صنایع دستی به توریست ها کسب درآمد می کنند. گشت و گذار در بازار محلی هنگام و خرید صنایع دستی برای سوغاتی و شناور آب های شفاف خلیج فارس از تفریحات قابل توجه می باشد.

جاذبه ها

جزیره رویایی هنگام زیبایی های طبیعی و فرهنگی بسیاری دارد و جاذبه های متنوعی را همانند تاسیسات بندر تاریخی انگلیسی و کشتی شکسته پرتغالی و حیات وحشی همچون ساحل لاک پشت ها و کوسه ماهی ها، آهوها و خاردم مصری (آفتاب پرست)، سواحل ناب (سواحل نقره ای) و غرفه های سنتی از جمله (رستوران غذاهای محلی و دریایی) را در خود جای داده است.

در جزیره هنگام کوه‌ها و خاک‌های قرمز رنگی وجود دارد که به گلک معروف است.از این خاک قرمز در صنعت سنگ‌های تزئینی برای ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود و همچنین کاربرد دیگر خاک قرمز یا گلک این است که مردم این منطقه، برای تهیه نوعی مربا که به مربای سوراخ معروف است، از آن استفاده می‌کنند.در مناطق مرکزی جزیره، خاک قرمز برای ساخت و ساز اسکله و سایر تاسیسات مورد نیاز هم کاربرد دارد.

در نزدیکی روستای غیل در جزیره هنگام، سنگ‌هایی قرار دارد که شبیه انسان است و به اعتقاد مردم این روستا، سنگ‌ها متعلق به مادر و دخترش است که به هنگام فرار از زورگویان در زمان قدیم، دست دعا به سوی خداوند بلند کردند و از او نجات خواستند و خداوند هم آنها را به سنگ تبدیل کرد و به این وسیله آنها را نجات داد.

تفریحات

- جاذبه های تاریخی و سیر در تاریخ و فرهنگ و بازدید از بافت سنتی، قلعه پرتغالی ها، گورستانهای تاریخی و آب انبارهاو ...

-سیر درطبیعت شگفت انگیز مانند جنگل حرا،تنگه چاهکوه، غار نمکدان،جزایر ناز و ...

-بازدید از حیات وحش مانند پارک کروکودیل و جزیره لاک پشت ها

-ورزش های نظیر پرواز با پاراگلایدر، دوچرخه سواری، شنا و غواصی

-تماشای ساحل بی نظیر و قدم زدن و عکاسی

-خرید از بازار و مرکزخریدهای قشم و بازار درگهان و خرید سوغاتی های خوشمزه

دیدنی ها و تفریحات

- ساحل زیبای هنگام

- ساحل نقره ای هنگام

- حیات وحش شامل دلفین ها و آهوها (جبیرها) و خاردم مصری و لاک پشت پوزه عقابی

-  خاک سرخ هنگام؛ در حوالی جزیره هنگام بخشی وجود دارد که با لقب آکواریوم یا موجودات آکواریومی شناخته می شود؛ جایی که می توانید تمام ماهی های رنگارنک، به صورت آزاد و رها ببینید.

- آکواریوم طبیعی ؛ در میان جزایر خلیج فارس، هرمز، به واسطه خاک سرخش شهرت یافته است؛ این نوع خاک در هنگام هم یافت می شود و یکی از جذابیت های آن به شمار می رود.

-  بازار هنگام؛  یکی از دیدنی ترین بازارهای محلی کشورمان است؛ این بازار با مصالح بومی و محلی درست شده و در قدم به قدم آن رنگ و بویی از سنت های کهن جزیره وجود دارد.

- تاسیسات بندری انگلیسی ها و کشتی به گل نشسته پرتغالی ها

- سنگ مادر و دختر

-  نخلستان های هنگام

- طراحی حنا که در فرهنگ بومی به نقش ریختن شناخته میشود

- تست غذاهای خوشمزه با دستپخت زنان محلی

-  بازار گردی سنتی

- عکاسی

- شنا در آب های خلیج فارس

- پرنده نگری

اقامت در جزیره هنگام

در هنگام هتل یا مهمانسرا وجود ندارد.

اقامت در خانه های محلی و بافت سنتی

کمپینگ

بهترین فصل سفر

از اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت بهترین زمان سفر به هنگام است؛ البته اگر می خواهید شانس بیشتری برای دیدن دلفین ها داشته باشید، بهتر است برنامه ریزی سفر خود را برای ماه های آذر و دی انجام دهید.

بهار و تابستان: ایام عید نوروز، تعداد گردشگران در قشم و هنگام به اوج خود می رسد. در نیمه اول اردیبهشت نیز کم و بیش مسافرانی در این جزیره دیده می شوند؛ اما با گرم شدن هوا، کمتر کسی راهی این خطه از ایران می شود.

پاییز و زمستان:  در فصل پاییز و زمستان هوای هنگام معتدل می شود و در ماه های آذر و دی حضور دلفین ها به خوبی مشهود است.

مسیر دسترسی

جزیره هنگام در استان هرمزگان قرار دارد.  برای رسیدن به جزیره هنگام باید در ابتدا راهی قشم شوید و خودتان را به اسکله کندالو برسانید. در این اسکله قایق هایی وجود دارند که با هزینه نفری ۱۵۰۰۰ تومان شما را به هنگام می رسانند. فاصله بندر کندالو تا اسکله جزیره هنگام حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه است و قایق ها از ۸ صبح تا غروب آفتاب جابه جایی مسافران را انجام می دهند.

راه دسترسی به قشم و اسکله کندالو:

- از طریق پرواز خود را به قشم برسانید و از آنجا به سمت جزیره بروید.

- با هواپیما یا قطار به بندر عباس بروید و از آنجا به اسکله شهید حقانی رفته و از طریق اتوبوس های دریایی خود را به قشم برسانید و از آنجا به اسکله کندالو بروید.

تور جزیره هنگام

Hengam Island

معرفی گلچینی از برترین تورهای جزیره هنگام در سایت مرجع سفر.

برای رزرو تور و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری تورهای جزیره هنگام و سایر موارد با کارشناسان مرجع سفر تماس بگیرید.