هیچ محصولی یافت نشد.

تورهای غار چال نخجیر

مشاهده تورهای غار نوردی، ارزان قیمت و تخفیف دار غار چال نخجیر

    عکس های تورهای غار چال نخجیر

    سوالات متداول تورهای غار چال نخجیر

    غار چال نخجیردر هر فصل و زمان زیبایی منحصر بفرد خود را دارد

    تور غار چال نخجیر برای همه سنین مناسب بوده و آمادگی جسمانی بالایی نیاز ندارد

    یک زیرانداز کوچک - یک بطری آب - یک کوله کوچک - ناهار و لوازم شخصی

    غار چال نخجیر دراستان مرکزی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان دلیجان قرار دارد.

    از تهران تا غار چال نخجیر حدود 280کیلومتر مسیر جاده ایست

    زمان تقریبی رسیدن به غار چال نخجیر از تهران 4 ساعت است

    سفر به غار چال نخجیر

    غار چال نخجیر

    غار چال نخجیر در کدام منطقه قرار دارد؟

    غارزیبای چال‌نخجیر از بی نظیرترین پدیده های طبیعت به شمار می رود که دراستان مرکزی، ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان دلیجان و در دامنه کوه تخت که ارتفاع 1716 متری از سطح دریا دارد، در قرار گرفته است.
    این غار زیبا در سال ۱۳۶۷ کشف شد، ۷۰ میلیون سال پیش تشکیل شده و به دوره سوم زمین شناسی تعلق دارد،  غار نخجیراز غارهای زنده دنیا نیز محسوب می‌شود.

    ویژگی های غار نخجیر:

    غارنخجیر از غارهای آهکی استان مرکزی است که بر اثر انفجار در نزدیکی دهانه آن کشف شده است.
    چال نخجیر به محلی گودشکل گفته می‌شود که شکارگاه مناسبی برای شکارچیان منطقه بوده است. غار چال نخجیر در سال ۱۳۸۴ هجری، در فهرست آثار ملی ایران توسط میراث فرهنگی ثبت شده است.
    این غار از غارهای طبقاتی است که به علت حرکت گسل معکوسی در منطقه کاستی واران به وجود آمده است.
    غارنخجیراز سه طبقه تشکیل شده که ۹۵% دیوارهای آن با رسوبات آهکی و بقیه با سنگ پوشش داده شده است. دهانه اصلی غار، ارتفاع ۱۰ تا ۴۰ متری و عرض ۱۰ متری دارد. غار نخجیر از یک شاخه اصلی و چند شاخه فرعی تشکیل گردیده وتقریباً ۴ کیلومتر آن به وسیله اهالی منطقه و غارنوردان کشف شده که عمق آن در اثر تحقیقات انجام شده ۸ تا ۱۰ کیلومتر است. دالان‌ها، کریدورها، دهلیزها، حوضچه ها وتراسهای بسیارزیبا که بر اثر عوامل طبیعی در این غار به وجود آمده اند از دیدنی ها و زیبایی های غار نخجیر هستند، اما زیبایی غار فقط به دالان ها و کریدورهای آن ختم نمی‌شود بلکه جلوه های دیگری مانند : اسفنج‌های بلورین، منشورها، کلیست و باغ های مرجانی نیز درغاروجود دارند.تالارهایی نیز نظیر: تالار زیبایی‌ها، دریاچه، برزخ، باغ وحش، چلچراغ و سفره عروس از تالار های مختلفی هستند که در غار چال نخجیر قرار دارند. البته میان آنها تالار چهلستون زیباترین تالار غار است و انواع چکیده های مختلف و رنگارنگ خیره کننده ای آن را پوشش داده است. بافت‌ها و قندیل‌های بلورین آن به رنگ تیره درآمده و در سقف غار شکستگی های گوناگونی دیده می شود. در غار نخجیر سنگ های تزئینی و زیبا در شکل‌های گوزن، عقاب، انسان، لاک‌پشت، کبوتر و تندیس های عظیم‌الجثه بلورین به وجود آمده است که جنس اغلب آنها سنگ آهک است. این غار تا عمق ۱۷ کیلومتر شناسایی و بیش از یک کیلومتر آن چیزی حدود ۱۲۰۰ متر، کف‌سازی ، ایمن‌سازی و نورپردازی شده که با طی کردن ۴۷پله میتوانید به عمق غار بروید.
    ویژگی منحصر به فرد غار زنده بودن آن است به این معنا که اگر قسمتی از غار تخریب شود یا ترک بخورد، در طول سالهای متمادی ترمیم خواهد شد. در قسمت انتهایی غار دریاچه ای زیبا با سنگ های اسرار آمیز قرار گرفته است.

    چه فصلی برای رفتن به غار نخجیر مناسب است؟

    در تمام فصول سال می توانید برای بازدید از این غار زیبا به استان مرکزی بیاید، اما اگر می خواهید که از تماشای زیبایی های مناظر بیرون غار نیز لذت ببرید، فصل بهار بهترین زمان سفر به این منطقه است.

    نویسنده:
    بهاره عبدالله نژاد

    معرفی برترین مناطق غار نوردی ایران
    در این بخش به معرفی بهترین مناطق غار نوردی خواهیم پرداخت
    کلمات مرتبط

    برچسب: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

    تور غار چال نخجیر

    غار چال نخجیر کجاست؟

    غار چال نخجیر یکی از غارهای استان مرکزی است که در دهه 1360 کشف شد . تور غار چال نخجیر جزء غارهای آهکی محسوب شده و از هفت طبقه تشکیل شده است . فاصله غار چال نخجیر تا تهران 260 کیلومتر و فاصله زمانی آن 3 ساعت است .

    برای خرید و رزرو تورهای غار چال نخجیر با ما در تماس باشید.

    09120486636 – 02188757053

    توضیحات تکمیلی غار چال نخجیر

    این منطقه کاملا مناسب برای سفرهای گروهی ،ماجراجویی، درمانی و .. است .

    تورهای طبیعت گردی غار چال نخجیر در مرجع سفر

    برای خرید و رزرو تورهای غار چال نخجیر با ما در تماس باشید.

    09120486636- 02188757053

    غار چال نخجیر

    قیمت تور غار چال نخجیر

    تور چال نخجیر

    قیمت تور چال نخجیر