هیچ محصولی یافت نشد.

تور طبیعت گردی اوپرت مرز سمنان و مازندران

تورهای اوپرت با رعایت کامل موارد بهداشتی تحت نظارت شرکت ضدعفونی پاک نهاد

تور اوپرت

اوپرت مرزی طبیعی میان دو استان سمنان و مازندران محسوب می شود. این ییلاق در شمالی ترین منطقه استان سمنان و جنوبی ترین منطقه استان مازندران واقع شده است و از آن به عنوان محل تلاقی جنگل و کوهستان یاد می کنند.

چگونه به اوپرت برویم

برای رسیدن به این منطقه باید از شهمیرزاد بگذریم. پس از آن باید به سمت فولاد محله و بعد شهر ساری حرکت کنیم. بعد از آن به سمت منطقه حفاظت شده پرور حرکت می کنیم. در مسیر از روستای کولیم، کاور و کلاده می گذریم و به روستای سرخده می رسیم. در سمت راست یک خروجی قرار دارد که ما را به روستای اوپرت می رساند.

تفریحات و جاذبه های اوپرت

دریاچه چورت ، جنگل و چشمه های رنگی باداب سورت

تور اوپرت؛ سفری به میعادگاه جنگل و ابر

در واقع اوپرت منطقه ای پر از شگفتی است؛ از کوهستان های سر به آسمان کشیده تا جنگل های سرسبز که در میان همگی، اقیانوسی از ابر در حال حرکت است. همه و همه فضایی را پدید آورده که شاید بهترین صفت برای وصف آن "سحرآمیز" باشد. اوپرت سالهاست که بهشت طبیعتگردان است و تور اوپرت یکی از پرطرفدارترین سفرها میان اهالی سفر و علاقه مندان به طبیعت گردی.

در تور اوپرت چه فعالیت هایی می توان انجام داد

مسلما یکی به دلیل ماهیت کوهستانی این منطقه، کوهنوری یک گزینه بسیار مناسب است. دامنه های این کوه ها چشم اندازی بسیار زیبا در برابر دیدگان گردشگران قرار می دهند که تا مدت ها در خاطر آن ها باقی خواهد ماند. اما از آنجا که دشت های وسیع در کنار کوه ها قرار دارند، پیاده روی یکی دیگر از گزینه هایی است که در تور اوپرت می توان انجام داد.

جاذبه های تور اوپرت

همچنان که پا در میان ابرهای منطقه اوپرت می گذارید یا در دل دشت در حال قدم زنی هستید، طبیعت منطقه هر لحظه شما را با یک جاذبه دیدنی شگفت زده می کند. این منطقه مملو از چشمه ها، آبشارها، چشمه های رنگین و... است که هر کدام نیاز به ساعت ها تماشا دارد. برخی از جاذبه ها در تور اوپرت:

چشمه ها

قل قل چشمه، کنگل چشمه، بالا لوتی گرد چشمه، پایین لوتی گرد چشمه، کله چشمه، چشمه فینسک از جمله چشمه هایی هستند که می توان در منطقه اوپرت به آن ها سر زد.

روستاها

روستاهای زیادی در منطقه و اطراف اوپرت قرار دارند که دیدن هر کدام لطف جداگانه ای دارد. معروف ترین روستای این منطقه همان روستای اوپرت است.

عشایر

دیدن عشایر ایل سنگسر و چادرهای آنان، یکی از تجربه های بسیار دلپذیری است که می توان در تور اوپرت انجام داد. در ضمن امکان خرید محصولات دامی از این عزیزان را نیز دارید.

دریاچه چورت

این دریاچه در نزدیکی روستایی به همین نام و در فاصله حدودا تا اوپرت واقع شده است. این دریاچه جوان که عمری حدودا هشتاد ساله دارد، با 2.5 هکتار وسعت در میان انبوه درختان و در شکاف یک دره واقع شده است و محل تجمع بارش های سالانه اطراف خود می باشد.

باداب سورت

از دیگر جاهایی که می توان در تور اوپرت دید، چشمه های رنگی باداب سورت است که در حدود 100 کیلومتری از منطقه اوپرت واقع شده است.

اقامت در تور اوپرت

یکی از دغدغه های افرادی که تا به حال به این ییلاق سفر نکرده اند، بحث اقامت است. این که آیا می توان شب را در خود منطقه کمپ زد؟ و یا امکان رفتن به اقامتگاه هست یا نه. اگرچه سفر به اوپرت در قالب تورهای یک روزه نیز قابل بازدید است اما هیچ طبیعت‌دوستی کمپینگ و طبیعت شب آن جا را از دست نخواهد داد. درخشش ماه و ستارگان که هر از گاهی از پشت ابرهای مواج پدیدار می شوند، بسیار چشم نواز است.

علاوه بر این اگر تجهیزات کمپینگ و اقامت در طبیعت شب را ندارید، می توانید در منزل روستائیانی که خانه اجاره می دهند و یا اقامتگاه های بومگردی اقامت داشته باشید. لذت تجربه ماندن در این خانه ها شاید کمتر از کمپینگ در دشت های سرسبز این منطقه نباشد.

مسیر تور اوپرت

برای دیدن بهشت اوپرت با آن جاذبه های طبیعی و دیدنی، باید به استان سمنان و شهرستان مهدی شهر که به فاصله 20 کیلومتری از مرکز استان واقع شده، سفر کنید. پس از رسیدن به مهدی شهر، باید به سمت جاده ساری حرکت کرده و بعد از طی کردن حدود 30 کیلومتر به منطقه حفاظت شده پرور خواهید رسید. در مسیر به روستاهایی مثل کولیم، ملاده و سرخده بر می خورید که پس از گذر از این مناطق، به اوپرت می رسید.

اگر از تهران در تور اوپرت شرکت می کنید، به احتمال زیاد از مسیر فیروزکوه خواهید رفت و در مسیر خود از ورسک و خطیر کوه گذر خواهید کرد. در طول این جاده می توانید از پل ورسک، راه آهن شمال، غار اسپهبد خورشید و... دیدن کنید.

سوالات متداول تورهای اوپرت

✅ مسیر تور اوپرت به چه صورت است؟

برای رسیدن به این منطقه باید از شهمیرزاد بگذریم. پس از آن باید به سمت فولاد محله و بعد شهر ساری حرکت کنیم. بعد از آن به سمت منطقه حفاظت شده پرور حرکت می کنیم. در مسیر از روستای کولیم، کاور و کلاده می گذریم و به روستای سرخده می رسیم.

✅ تور اوپرت چه جاذبه هایی دارد؟

چشمه ها، روستاها، عشایر، دریاچه چورت، باداب سورت

✅ اقامت در تور اوپرت به چه صورت است؟

می توانید در منزل روستائیانی که خانه اجاره می دهند و یا اقامتگاه های بومگردی اقامت داشته باشید.