هیچ محصولی یافت نشد.

تور فریدون شهر

FereydounShahr

معرفی گلچینی از برترین تورهای فریدون شهر در سایت مرجع سفر.

برای رزرو تور و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری تورهای فریدون شهر و سایر موارد با کارشناسان مرجع سفر تماس بگیرید.

سفر به فریدون شهر

فریدون شهر کجاست ؟

فریدونشهر یکی از شهرهای غرب استان اصفهان، نامزد امن‌ترین شهر دنیا از سوی یونسکو و با ۲۵۳۰ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین شهر ایران است. در دل کوه‌های زاگرس در غربی‌ترین ناحیه اصفهان شهری چهارصد ساله به نام فریدون شهر قرار دارد. این شهر در فاصله 155 کیلومتری شهر اصفهان و در همسایگی شهرهای چادگان و فریدن واقع است. فریدون شهر را در گذشته سوپلی و بعدها آخوره بالا می‌گفتند. نام کنونی شهر در دهه‌ی 30 شمسی به جهت حاکمیت فریدون در پیش از اسلام برای شهر انتخاب شد. فریدون شهر از خوش آب و هواترین مناطق اصفهان و بزرگ‌ترین شهر گرجی نشین ایران است. طبق کتب تاریخی تعداد زیادی مردم گرجی در زمان شاه عباس اول به کشور کوچانده شده‌اند. عده‌ای از آن‌ها به علت جنگاوری جهت حفاظت از منطقه به فریدن فرستاده شدند. که گفته می‌شود بنیان گذاران فریدون شهر کنونی بوده‌اند. در این سرزمین قومیت‌های مختلف گرجی، لر، ترک و فارس و ارمنی زندگی می‌کنند. زبان اکثریت مردمان فریدون شهر گرجی است که دگرگون یافته‌ی زبان گرجستان معاصر می‌باشد.

مسیر دسترسی

این پیست در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.در سه کیلومتری فریدونشهر پیست اسکی فریدونشهر قرار دارد. از طریق جاده اصفهان به الیگودرز میتونید به این پیست بروید.و اگر در مسیر یابی دچار مشکل هستید میتوانید از تورهای اسکی استفاده کنید.

نقشه فریدون شهر

جاذبه های جالب و دیدنی فریدون شهر :

از گونه‌های جنگلی دیده شده در منطقه ذال ذالک، زبان گنجشگک، بادام کوهی، سنجد، بلوط و چنار است. این منطقه دارای گیاهان دارویی متنوعی چون کاسنی، کرفس کوهی، چای کوهی، گل گاوزبان، کنگر، ریواس، قدومه، کتیرا، موسیر و باباادم می‌باشد. از آثار تاریخی فریدون شهر سنگ گورهای باستانی و امامزاده های مشعلدار، سید محمد مکه دین و محمد است. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی بی نظیری چون شهر جوب دختر، دشت‌های واژگون، سراب آبلت، آبشارهای دورک و طرزه، کوه پیر هشتاد و چشمه لنگان می‌باشد. صنایع دستی فریدون شهر شامل فرش، گلیم، جوغا و جاجیم می‌شود. این منطقه با مناظری چشم گیر، آب و هوایی کوهستانی و جاذبه‌های زیبای طبیعی از محورهای مهم گردشگری اصفهان است.

[widgetkit id="28"]

تفریحات هیجان انگیز فریدون شهر :

1- پیست اسکی فریدونشهر(این پیست دارای امکانات فراوانی از جمله،سوئیت، درمانگاه، اقامتگاه ویژه ورزشکاران، سالن مجهز به سیستم گرمایش، بالابر ویژه اسکی بازان حرفه ای ، تل اسکی می باشد.)

2- دشت لاله های واژگون

3- آبشار طبيعي پونه‌زار

4- پارك سراب فريدونشهر

5- خرید سوغاتی و صنایع دستی شهرستان فریدونشهر

6- غذای محلی

بهترین زمان و فصل سفر به فریدون شهر:

چهار فصل سال فریدونشهر را به مقصدی برای گردشهای یک روزه تبدیل کرده است. در زمستان پیست اسکی فریدونشهر که مرتفعترین پیست اسکی فلات مرکزی ایران است و در روزهای تعطیل شاهد جمعیت زیادی خواهید بود.

معرفی برترین مناطق برفی ایران
در این بخش به معرفی بهترین مناطق برفی ایران خواهیم پرداخت

تورهای ویژه گردشگری فریدون شهر

در این قسمت برترین تورهای برگزار شده در فریدون شهر را خواهید دید