صفحه اصلی تور چابهار از شیراز

هیچ محصولی یافت نشد.

تور  چابهار از شیراز

سفر به چابهار

چابهار کجاست؟

شهرستان چابهار در سیستان و بلوچستان واقع شده است. شغل اصلی مردم چابهار کشاورزی و ماهیگیری است و مردم آن بلوچی هستند. بندر چابهار به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی منطقه استوایی از تغییرات دمای اندکی در فصول مختلف سال برخوردار است و دارای معتدل ترین هوای جنوب کشور است. بندر چابهار زیبایی ویژه ای دارد و یکی از بنادر آزاد و پر رونق بازرگانی است و هر گردشگری را مجذوب میکند.

مسیر هوایی چابهار طولانی ترین مسیر هوایی کشور است!! اگر با هواپیما قصد سفر به چابهار را دارید، خودتان را برای سفری در حدود سه ساعت و نیم به صورت پرواز غیر مستقیم و یک ساعت و پنجاه دقیقه ایی مستقیم از تهران به چابهار آماده کنید. در حال حاضر روزانه چند پرواز از مسیرهای مختلف به چابهار صورت می‌گیرد.

پروازهای تهران به چابهار با توقف در شیراز، بندرعباس یا زاهدان انجام می‌شود و در هفته فقط دو پرواز به صورت مستقیم به این شهر می‌رود که در روزهای دوشنبه و جمعه انجام می شود. رای آنها که مایل به سفر زمینی هستند، از زاهدان، کرمان و بندرعباس می‌توانند خود را به چابهار برسانند. همچنین می‌توان با قطار به کرمان یا بندرعباس رفت و از آنجا سفر جاده‌ای را پیش گرفت.

مسیر تهران تا چابهار دو راه دارد: راه اول از یزد، کرمان، بم و ایرانشهر می‌گذرد که تقریباً ۱۹۶۱ کیلومتر است. مسیر دیگر، یزد، سیرجان، بندرعباس و جاسک است اما به دلیل نامناسب بودن جاده اصلا پیشنهاد نمی شود. البته مسیر زمینی به چابهار تا ایرانشهر تقریبا یکسان است و بهتر است برای صرفه جویی در وقت از مسیر عظیم شهر بروید که حدود ۲ ساعت زودتر خواهید رسید. به علاوه همجواری چابهار با دریاهای آزاد نیز مسیر دسترسی آبی را نیز برای شما فراهم می کند.

نقشه چابهار

جاذبه های جالب و دیدنی چابهار :

بندر چابهار به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان لقب هندوستان ایران را دارد. ساحل چابهار و تماشای طلوع و غروب خورشید یکی از جاذبه های منحصر به فرد این ناحیه محسوب میشود.

از دیگر دیدنی های حیرت انگیز چابهار، کوه های بدبوم یا مریخی هستند که به موازات ساحل از منطقه کچو تا نزدیکی خلیج گواتر کشیده شده اند. در حاشیه این ساحل صخره های بزرگی که در اثر فرسایش سنگ های رسوبی تراش خورده شده اند، منظره زیبایی را ایجاد کرده اند.

پدیده گل افشان یک پدیده منحصر به فرد است که فقط در چابهار میتوان دید. بین دشت کهیر و تنگ در 20 کیلومتری روستای کهیر سه تپه کوچک گل افشان وجود دارد که دو تای آنها غیر فعال شده اند و یکی از آنها فعال است.

تالاب لیپار نیز آب بندی است که در میان دو کوه ایجاد شده و یکی از دیدنی های این منطقه می باشد.

انجیر معابد چابهار درختی است که محلی ها به آن کرگ میگویند که در نوار ساحلی چابهار می روید که در آن شیره سفید رنگی جریان دارد. میوه های این درخت نارنجی رنگ و قابل خوردن است.

در ناحیه ساحلی خلیج گواتر در خور باهو میتوانید جنگل های حرای چابهار را ببینید که جزء طبیعت زیبای این ناحیه می باشد.

خزنده ای به نام تمساح پوزه کوتاه یا "گاندو" ،خزنده ای است کمیاب که باقی مانده نسل دایناسورهاست و از جاذبه های این ناحیه محسوب میشود.

موج سواری(سرفینگ) از ورزش های آبی و مهیجی است که بهترین موج ها برای این ورزش آب های دریای عمان در محدوده چابهار است.

سوزن دوزی روی پارچه و گلاب تون دوزی از صنایع دستی چابهار می باشد که با دوخت های سنتی سایر نقاط ایران متفاوت است و اصطلاحا به آن بلوچی دوزی میگویند. از دیگر هنرهای دستی چابهار معرق صدف، حصیر بافی، سکه دوزی، گلیم بافی، چاربافی و طلاسازی را میتوان نام برد.

از غذاهای محلی چابهار خرما و محصولات دریایی از مهم ترین خوراکی های محلی چابهار است. از سایر غذاهای چابهار، نان، برنج، حبوبات را می توان نام برد. کنک نیز نوعی حلواست که مواد اولیه آن خرما، کنجد، بادام و پونه می باشد. بتوماش، شودوده، بتوهواری، ماشینگ، پاکگین، ماهیک، کورک، گلوهک، ناروش و ... از سایر غذاهای این ناحیه میباشند.

اسکله های ماهیگیری چابهار و صید و صیادی از جاذبه های چابهار است. بازار ماهی فروشان این اسکله بسیار پررونق است و میتوانید از آن محصولات دریایی خریداری کنید.

پتو، چای، خوراکی های خارجی مثل انواع شکلات، نسکافه، ترشی، زیتون و ... را میتوان در بازار چابهار با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

ساحل درک

درک یا درگ در زبان محلی به معنای سکونت در کنار دره است. درک در واژگان فارسی به معنای عمق و گودی است و این روستای ساحلی در دره ای واقع شده و آب دریای آن به آب اقیانوس متصل است. سواحل روستای درک، در بخش زرآبادشهرستان کنارک، در استان سیستان و بلوچستان یکی از بی نظیرترین سواحل جهان است که در سواحل مکران قرار دارد؛ در این محل آب های دریای عمان و هند به هم میرسند. تلاقی دریا و کویر و تپه رمل ها و نخل ها صحنه ای رویایی را رقم میزنند.

این ساحل از چهار نمونه ساحل صخره ای،ماسه ای، شنی و مرجانی، درفاصله نزدیک به هم تشکیل شده است که بسیار بکر و زیبا می باشد. این ساحل یک ویژگی منحصر به فرد دارد که هیچ گونه زباله ای در آن یافت نمیشود و به همین علت ساحل درک را پاک ترین ساحل کشور نامیده اند، به گونه ی که لطافت ماسه های آن را در هیچ جای دیگر نمیتوان یافت.

شغل اصلی مردمان این منطقه صیادی و کشاورزی است و در سالهای اخیر گردشگری رو به رشد میباشد. چاههای با آب شیرین و زلال در این منطقه و انواع درختان گرمسیری که از آب های شیرین همین چاه ها آبیاری میشوند از جاذبه های این منطقه می باشد.

[widgetkit id="22"]

تفریحات هیجان انگیز چابهار:

از امکانات تفریحی این ناحیهموج سواری، قایق سواری، شنا و ورزش های آبی ساحلی را میتوان نام برد.

شن های کنارساحل درک و تپه های ماسه ای و رمل های شنی خاصیت درمانی دارند و میتوانید از آن برای درمان دردهای عضلانی و استخوانی استفاده کنید.

مردم این روستا گویش بلوچی دارند و مردان اکثرا لباس های سفید و شلوارهای لیفه دار و برگردان و بانوان لباس های سوزن دوزی شده و پر نقش و نگار میپوشند.

بهترین زمان و فصل سفر به چابهار :

بهترین زمان از نظر زیبایی منطقه و آب و هوا فصل بهار و پاییز و زمستان است .

معرفی برترین مناطق جنوبی ایران
در این بخش به معرفی بهترین مناطق جنوبی ایران خواهیم پرداخت

هتل ها و اقامتگاه های چابهار

در این قسمت هتل ها و اقامتگاه های چابهار را مشاهده خواهید کرد

تورهای ویژه گردشگری چابهار

در این قسمت برترین تورهای برگزار شده در چابهار را خواهید دید

 

تور چابهار از شیراز

برگزاری تورهای چابهار و درک همه روزه حرکت از شیراز در مرجع سفر

جهت مشاوره و رزرو تورهای چابهار با ما در تماس باشید 09120122879

تور چابهار از شیراز

تور چابهار و درک از شیراز

تور درک از شیراز

تور چابهار

قیمت تور چابهار از شیراز

تور ارزان چابهار از شیراز