صفحه اصلی اخذ ویزای تحصیلی سوئد

نمایش یک نتیجه

نمایش 9 24 36
عنوان تور محل اقامت مدت زمان وسیله نقلیه زمان اجرا آژانس قیمت و تاریخ ها

هرآنچه باید درباره راه‌های ‌مهاجرت به ‌سوئد بدانید

خلاصه:

در این مقاله می‌توانید راجع به کشور ‌سوئد، موقعیت مردمانی که در آن زندگی می‌کنند و همین طور درباره راه‌های ‌مهاجرت به ‌سوئد بخوانید، توصیه می‌کنیم اگر قصد رفتن به این کشور را دارید حتما قبلا در مورد آن بیشتر بدانید و راه مناسب برای مهاجرت به آن را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی: ‌مهاجرت به ‌سوئد، سوئد

 

این روزها بحث داغ مهاجرت بر سر زبان‌ها افتاده است، در حقیقت به نوعی آینده مبهمی که در انتظار جوانان است درکنار شرایط بی‌ثبات اقتصادی یک سردرگمی ایجاد کرده است، این امر منجر شده تا مهاجرت یکی از راه‌هایی باشد که به ذهن اقشار مختلف جامعه علی الخصوص جوانان می‌رسد و شاید کشورهای اروپایی با توجه به شرایطی که برای پیشرفت دارند اولین گزینه برای این کار باشد. از جمله کشورهایی که شرایط مهاجرت به آن خوب است و مورد استقبال مهاجران بوده، ‌سوئد می‌باشد که بحث ‌مهاجرت به ‌سوئد را داغ‌تر از پیش کرده است.

در این مقاله می‌توانید راجع به کشور ‌سوئد، موقعیت مردمانی که در آن زندگی می‌کنند و همین طور درباره راه‌های ‌مهاجرت به ‌سوئد بخوانید، توصیه می‌کنیم اگر قصد رفتن به این کشور را دارید حتما در مورد آن بیشتر بدانید و راه مناسب برای مهاجرت به آن را انتخاب کنید.

آمار مهاجرت به سوئد در ایران

هرروزه تعداد بسیار زیادی از جوانان ایران بنا به دلایل مختلف از جمله آینده نامفهوم شغلی، عدم اعتبار مدارک دانشگاهی در ایران، عدم وجود امنیت شغلی و به طبع آن امنیت اقتصادی، آمار نگران‌کننده تعطیلی کارخانه‌ها و از بین رفتن منابع درآمدی، مشکلات روحی و فشارهای شدید وارده از سوی قوانین محدودکننده در ایران، وجود نگرانی‌های روزمره به دلیل عصبانیت‌های پیاپی مردم و مشکلات عدیده دیگر تصمیم به مهاجرت می‌گیرند، بر اساس آمار مطرح‌شده در برخی رسانه‌ها، 1.5 میلیون جوان ایرانی که معادل 4 درصد از جمعیت زیر سی سال و 2 درصد از کل جوانان است در صف مهاجرت به کشورهای کانادا و استرالیا هستند.

این آمار به‌مراتب برای کشورهای اروپایی هم موجود بوده و به نوعی جوانان در ایران امیدی به ادامه یک زندگی شاد نداشته و میزان امیدواری هرروزه در ایرانی‌ها کاسته می‌شود، ازاین‌رو لازم است تا ایرانی‌ها و جوانان راه‌های قانونی و درستی را برای مهاجرت انتخاب نموده و بر اساس شرایط تصمیم بگیرند، در این مقاله به این دلیل که برخی کشورهای اروپایی از جمله ‌سوئد طرفداران بیشتری دارند، راجع به کشور ‌سوئد و چگونگی مهاجرت به آن صحبت شده است.

درباره ‌سوئد و آداب و فرهنگ این کشور بیشتر بدانید

‌سوئد یک کشور اروپایی و عضو اتحادیه اروپا است، کشوری با پیشینه پادشاهی در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی، همسایه غربی این کشور آرام و اروپایی نروژ و در سمت شرق با خلیج بوتنی، از قسمت جنوب شرقی به دریای بالتیک و از سمت جنوب غربی همسایه دانمارک می‌باشد.

خلیج بوتنی در شمال دریای بالتیک و این دریا مرز بین کشورهای ‌سوئد، فنلاند، استونی و لیتوانی قرار گرفته است، از جمله چشم اندازهای زیبا و بی نظیر در کشور ‌سوئد، سواحل ‌سوئد و جزایری هستند که مردم بسیاری را برای آبتنی و خوشگذرانی در زیر آفتاب به خود می‌خواند از جمله این جزایر می‌توان به جزایر گوتلند و اولند اشاره کرد.

مختصری درباره تاریخ ‌سوئد

‌سوئد کشوری است که در گذشته تاریخ اتفاقات زیادی را برای مردمان این کشور اروپائی رقم زده است، مردمی که بیشتر به صلح دوستی و صلح طلبی علاقه مندند تا جنگ و بی ثباتی؛ باید گفت این کشور با اینکه از قرن 17 به این طرف یک قدرت نظامی قوی داشته و این قدرت روزبه‌روز هم تقویت شده ولی تقریبا یکی از آن کشورهایی است که از سال 1815 تا کنون درگیر هیچ عملیات نظامی نبوده و یک کشور آرام و صلح طلب به شمار می‌رود، مردم این کشور با توجه به علاقه‌ای که به آرامششان دارند حتی سعی نمودند تا از جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز به نوعی دور باشند، این ثبات استثنایی در کشور ‌سوئد آن را به یک کشور امن در اقامت تبدیل کرده و باعث شده تا ‌مهاجرت به ‌سوئد یکی از خواسته‌های کشورهایی مانند ایران باشد.

موقعیت جغرافیایی ‌سوئد

‌سوئد در لیست شادترین کشورهای جهان

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده تا ‌مهاجرت به ‌سوئد طرفداران زیادی داشته باشد این است که این کشور در سال 2018 در لیست شادترین کشورهای جهان قرار گرفت و میزان شادی مردم در این کشور بسیار بالا تخمین زده شد؛ اما چرا؟

علت شاد بودن مردم کشور سوئد

این کشور یکی از صنعتی‌ترین کشورهای اروپائی است که با سطح استاندارد بالایی که در زندگی و رفاه اجتماعی مردم خود ایجاد کرده به یک محل امن و آرام برای زندگی تبدیل شده است، در حقیقت آمار امید به زندگی و استاندارد در این کشور جزء بالاترین نرخ‌های شادی و امید در کشورهای دنیا است که آن را به خود اختصاص داده است و قطعا همین امر باعث شده تا ‌مهاجرت به ‌سوئد روزبه‌روز درخواست بیشتری داشته باشد.

سوئد رتبه بالایی در فهرست کشورهای شاد دنیا دارد

با اینکه ‌سوئد عضوی از اتحادیه اروپا است با اینحال واحد پول این کشور یورو نیست و آن‌ها با واحد پول خود یعنی کرون گذران اقتصادی می‌کنند تا بتوانند کنترل بهتری بر روی سطح اقتصاد خود داشته باشند.

به لحاظ سیاسی این کشور پس از انتخابات 2014 به یک ائتلاف در احزاب سوسیال دمکرات جناح چپ دست یافته و نیز یک کشور سکولار محسوب می‌شود که تعداد کلیساهای این کشور را به تعداد کم رسانده است، پادشاهی در این کشور یک امر تشریفاتی بوده و قدرت اجرایی ندارد.

 

بندرگاه‌های زیبای ‌سوئد

زبان مردم ‌سوئد

با توجه به همسایگی کشور فنلاند زبان اول این کشور ‌سوئدی و پس از آن زبان فنلاندی است، زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی این کشور به حساب می‌آید و شما می‌توانید از این زبان هم برای برقراری ارتباط استفاده کنید زیرا مردم زیادی به زبان انگلیسی نیز مسلط هستند.

درباره مردم ‌سوئد و روابطی که می‌توانید به عنوان یک تازه وارد داشته باشید

آنچه که بیشتر در مورد مردم ‌سوئد و روابطشان با سایرین به گوش می‌رسد این است که ‌سوئدی‌ها بسیار محتاط هستند و در برقراری ارتباط رفتاری محافظه گرانه دارند ولی باید بگویم شما نمی‌توانید در بین مردم مهربان و مهمان نواز ‌سوئد بروید، شادی را که در چهره شان هست ببینید و از احساسی که به خوبی برای کمک به دیگران دارند آگاه شوید و بازهم آن‌ها را محتاط بخوانید، بهتر است سری به آنجا بزنید و کمی با مردمش ارتباط بگیرید تا بدانید آن‌ها برخلاف آنچه که به آن شهره شده‌اند مردمی مهربان هستند.

در کنار این خصوصیت، طبیعت دوستی و اینکه آن‌ها عاشق طبیعت و جنگل و دریا و درختان هستند را نیز ویژگی‌های رفتاری سوئدی‌ها اضافه کنید و همه اینها را به عنوان خصوصیات یک ملت شاد و آرام در نظر بگیرید تا بدانید ‌مهاجرت به ‌سوئد شما را به چه کشوری می‌برد.

سوئد یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است

 

مزایا و معایب ‌مهاجرت به ‌سوئد

‌سوئد یک کشور پیشرفته بوده و علاوه بر امکانات بسیار مناسب رفاهی برای مردم و بالا بودن سطح شادی در کشور و حمایت بالای شهروندان به لحاظ بهداشت، درمان و آموزش از سمت دولت و ایجاد بهترین شرایط زندگی برای مردم، یک کشور سکولار بوده که در آن مذهب از ساختار دولت جدا بوده و به این دلیل محدودیت‌هایی که در کشورهای مذهبی از نظر تحقیقات علمی مانند شبیه‌سازی ژنتیک، سلول‌های بنیادی و غیره وجود دارد در این کشور نیست.

آب و هوای سالم نیز از جمله دیگر مزایای این کشور اروپایی است تا مردم بتوانند در فضای سالم و سلامت‌تری رشد کنند، از مهمترین خصوصیات در این کشور وجود سیستم اقتصادی پایدار است که همین امر برای امیدواری و سطح کار و رفاه اجتماعی بسیار مؤثر بوده است.

آب و هوای سوئد نسبتا سرد اما سالم است

معایب ‌مهاجرت به ‌سوئد

با اینکه دولت ‌سوئد تمام سیستم رفاهی را برای شهروندانش فراهم کرده ولی بالاترین سطح مالیات را دریافت می‌کند، در ازای آن بهداشت و آموزش کاملا رایگان است ولی به هر شکل اگر شما به درآمد بسیار بالا فکر می‌کنید ‌سوئد جای مناسبی برای شما نیست.

از دیگر مواردی که شاید موردپسند شما نباشد این است که در ‌سوئد بین 4 تا 6 ماه خورشید در ساعات بسیار کمی از روز طلوع کرده و هوا روشن است و بیشتر ساعات در تاریکی به سر می‌برد، بنابراین اگر به دنبال یک هوای آفتابی و روزهای بلندتر هستید ‌سوئد انتخاب خوبی نیست.

راههای مختلف ‌مهاجرت به ‌سوئد چیست

حال که در مورد این کشور اروپائی ساحلی و آرام دانستید و به تقریبا با آن آشنا شدید بهتر است بدانید ‌مهاجرت به ‌سوئد هم قوانین خاص خودش را می‌طلبد، شما نمی‌توانید به راحتی به عنوان شهروند این کشور معرفی شوید یا در آن زندگی کنید مگر اینکه یکی از راه‌های خوب و مناسب را برای مهاجرت به آنجا انتخاب کنید، در اینجا می‌توانید تمامی این مسیرها را بررسی کرده و بدانید که چطور می‌توانید وارد این کشور آرام شوید و با آسایش بیشتری زندگی کنید.

‌مهاجرت به ‌سوئد از طریق کار

یکی از روش‌های سخت ولی محبوب در ‌مهاجرت به ‌سوئد پیدا کردن یک شغل است، به این ترتیب که شما می‌توانید با کارفرمایانی که تقاضای نیروی کار دارند ارتباط برقرار کنید و پس از آنکه موفق به دریافت دعوتنامه کاری شدید برای مصاحبه و طی مراحل کاری به کشور ‌سوئد سفر کنید. برای این کار سایت‌هایی وجود دارد که شغل‌های مناسب شما در کشورهای مختلف را معرفی می‌کند.

دریافت دعوتنامه برای ‌مهاجرت به ‌سوئد (مهاجرت از طریق دعوتنامه)

در این شرایط شما احتیاج به یک روزمه کاری قوی دارید تا بتوانید نظر کارفرمایان را به خودتان جلب کنید و البته به این نکته نیز توجه کنید که تسلط به زبان ‌سوئدی در طی این مراحل بسیار کمک کننده است و باعث می‌شود تا کارفرمایان بیشتری شما و رزومه کاری تان را بررسی کنند، در ‌سوئد کاریابی‌هایی هستند که شما می‌توانید رزومه تان را در این سایت‌ها آپلود نموده و با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید.

یکی از راه‌های مهاجرت به سوئد، دعوتنامه کاری است

پس از آنکه دعوتنامه دریافت نمودید برای درخواست ویزای کار اقدام می‌کنید، شما می‌توانید به مدت 2 سال از ویزای کار استفاده کرده و با کارفرمایان ارتباط بگیرید در صورتی که نتوانید شغلی را پیدا کنید این ویزا به مدت 2 سال دیگر تمدید می‌شود ولی پس از آن یا باید کار پیدا کرده و شاغل شوید و یا به کشورتان برگردید.

برای ‌مهاجرت به ‌سوئد کجا و چگونه به دنبال کار بگردم

اینکه چگونه به دنبال کار بگردید در درجه اول باید سایت‌هایی را پیدا کنید که فرصت‌های شغلی این کشور در آن ثبت شده است، از جمله سایت‌هایی که می‌توانید در آن به جستجوی کار بپردازیدmonster  و شبکه اجتماعی لینکدین است، می‌توانید از آنجا رزومه تان را برای کارفرما ارسال کنید و در ضمن یک نکته مهم را فراموش نکنید که همیشه افراد سودجو و منفعت طلبی هستند که به دنبال منافع خودشان به دنبال کسانی هستند که نیازمند حمایت هستند، اینجا نیز از قائده مستثنی نیست و افرادی هستند که می‌گویند در قبال دریافت مبلغی پول برای شما شغل مورد نظرتان را پیدا می‌کنند، مراقب باشید در دام این افراد گرفتار نشوید و به همه اعتماد نکنید.

آیا خانواده می‌توانند با من مهاجرت کنند (‌مهاجرت به ‌سوئد به همراه خانواده)

زمانی که شما ویزای کار دریافت می‌کنید می‌توانید خانواده درجه یک خود را همراهتان ببرید ولی این نکته را در نظر بگیرید که تمامی هزینه‌ها را باید خودتان پرداخت کنید و بنابراین اگر پشتوانه مالی ندارید و یا کارتان قطعی نشده در این مورد بایست تأمل بیشتری داشته باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز برای ‌مهاجرت به ‌سوئد

اگر می‌خواهید ‌مهاجرت به ‌سوئد را در برنامه تان قرار دهید و به دنبال این هستید که یک کار مناسب پیدا کنید بهتر است تا با بازار کار ‌سوئد آشنا شوید، مشاغل مورد نیاز در ‌سوئد را بدانید و ببینید که در کدام شغل می‌توانید کارتان را شروع کنید.

در سال 2016 آنچه که از بازار کار ‌سوئد به دست می‌آمد فقدان نیروی کاری در اکثر رشته‌ها و شغل‌ها بود، ‌سوئد با کمبود نیروی کار مواجه شده بود و این به معنی راه یابی آسانتر به بازار کار بود، گزارشی که در این رابطه بیان شده بود نشان می‌داد کمبود نیرو همچنان رو به رشد است ولیکن به هر شکل ورود به بازار کار در ‌سوئد به دلیل پیشرفته بودن و صنعتی بودن آن نیازمند مهارت کافی برای کار است.

همچنان کمبود نیرو در حرفه‌های خاص از جمله پرستاری، پزشکی، آشپزی، معلمی و توسعه دهندگان سیستم‌ها به چشم می‌خورد ولی اگر می‌خواهید وارد این بازار شوید و ‌مهاجرت به ‌سوئد از طریق کار را تجربه کنید به مهارت خودتان اضافه کنید و سپس رزومه‌ای قوی و معتبر برای کارفرمایان ارسال کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به سوئد

سرمایه گذاری تقریبا همیشه به عنوان یک راه برای مهاجرت به دیگر کشورها بوده و از آن جمله ‌مهاجرت به ‌سوئد نیز از این طریق امکان پذیر است

‌مهاجرت به ‌سوئد از طریق سرمایه گذاری یکی از راههایی است که ساده‌تر بوده و نتیجه آن تقریبا همیشه بهینه است، شما دو راه برای درخواست ویزای سرمایه گذاری در کشور ‌سوئد دارید

 

سرمایه گذاری در ‌سوئد

نوشتن یک پلن بیزینسی برای ‌مهاجرت به ‌سوئد

اولین راه تهیه یک پلن شغلی مناسب است تا از آن طریق دولت ‌سوئد را متقاعد کنید کاری که می‌خواهید انجام دهید برای آن‌ها سودآور خواهد بود.

در این طرح شما می‌توانید یک اطلاعات کلی و جامع اما کاملا واضح ارائه بدهید به شکلی که نشان دهد طرح شما توجیه اقتصادی دارد، مخترعان، مبتکران و کسانی که کارآفرین محسوب می‌شوند می‌توانند از این طریق به خوبی ویزا دریافت نموده و حتی مورد حمایت بانک‌ها قرار بگیرید زیرا بانک‌ها حاضرند تا در شرایطی که طرح توجیه شده و مبتکرانه باشد برای آن سرمایه گذاری نمایند.

یک نکته را در این مورد در نظر بگیرید که بیان طرح شما و وضوحی که بیزینس پلن و یا همان طرح کاری می‌تواند داشته باشد بسیار مهم است، ممکن است شما یک طرح و ایده عالی در ذهنتان داشته باشید ولی برای توجیه آن نتوانید به خوبی ارائه کنید بنابراین بهتر است در این زمینه با افراد متبحر و توانمند صحبت کنید و یک طرح خوب ارائه کنید.

سرمایه گذاری به صورت یکجا در ‌مهاجرت به ‌سوئد

طرح توجیهی ندارید؟ نمی‌توانید به یک بیزینس پلن فکر کنید ولی بازهم به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری فکر می‌کنید؟ همه کشورها از ورود سرمایه به کشورشان استقبال می‌کنند، ‌سوئد هم از این قائده مستثنی نیست، کافیست تا شما یک سرمایه گذاری درست انجام دهید، حداقل میزان سرمایه گذاری 150000 دلار است تا شما بتوانید به گرفتن اقامت و ویزای این کشور فکر کنید.

در مورد این نوع سرمایه گذاری باید دقت کافی را داشته باشید که دولت به صداقت شما در کار بسیار اهمیت می‌دهد، اگر شما اقامت موقت بگیرید ولی شرکتی را که تأسیس کرده اید معلق کنید و یا در آن کار نکنید و تنها از نام شرکتتان استفاده کنید ویزای شما به یک ویزای دائم تبدیل نمی‌شود، شما باید مالیات درخواستی دولت را پرداخت کنید و به درستی رفتار کنید.

توصیه می‌کنم حتما برای سرمایه گذاری و ‌مهاجرت به ‌سوئد با افرادی که خبره هستند و تجربه دارند مشورت کنید و بدون آنکه از شرایط اطلاع داشته باشید دست به این کار نزنید، این روش در صورتی برای شما یک روش خوب و عالی به شمار می‌رود که بتوانید آن را اجرایی کنید.

‌مهاجرت به ‌سوئد از طریق ازدواج

یک روش موفق برای کسب اقامت از طریق ‌سوئد ازدواج با یک فرد ‌سوئدی است، ‌مهاجرت به ‌سوئد از راه ازدواج تقریبا همیشه جواب می‌دهد مگر آنکه برای دولت ‌سوئد مسجل شود که پای یک کلاهبرداری در میان است، شما باید به برخی سوالات در رابطه با ازدواجتان پاسخ بدهید، از جمله زبانی که قرار است با آن با همسران صحبت کنید، نحوه آشنایی تان، روشن سازی هزینه‌ای که قرار است دو نفر برای یک سال زندگی در ‌سوئد صرف کنند که منظور یک پرینت بانکی برای اثبات توانایی شما در تأمین مخارج یک سال.

این نحوه مهاجرت گرچه یک روش خوب و ساده برای آن محسوب می‌شود ولی نکته اینجاست که شما تبعیت ایران را از دست خواهید داد، نکات دیگری نیز هست که باید در نظر بگیرید.

اگر شما با یک ویزای شنگن توریستی وارد ‌سوئد شدید و آنجا با کسی آشنا شدید و قصد دارید که با وی ازدواج کنید باید از کشور ‌سوئد خارج شوید و پس از طی مراحل در سفارت به این کار اقدام کنید، به بیان دیگر یک ویزای توریستی نمی‌تواند قصد دیگری غیر از سفر و گردش داشته باشد، شما باید با همان نیتی که برای گرفتن ویزا اقدام کرده اید در آن کشور حضور داشته باشید، این نکته برای ویزاها و شرایط دیگر نیز صادق است

به طور مثال اگر شما یک ویزای توریستی دارید نمی‌توانید در آن کشور ویزای تحصیلی دریافت کنید در دانشگاه ثبت نام کنید و اقامت تحصیلی بگیرید.

قوانین ‌مهاجرت به ‌سوئد از طریق ازدواج

برای ‌مهاجرت به ‌سوئد از طریق ازدواج لازم است تا مراحلی را طی کنید، از جمله این قوانین

تمکن مالی

کسی که به قصد ازدواج با تبعه ‌سوئدی به آنجا می‌رود باید ثابت کند توانایی تأمین زندگی همسر خویش را داشته و باید یک خانه به شکلی که برای هر دو نفر آن‌ها بر اساس قوانین و استانداردهای اروپا مناسب باشد داشته باشد

متقاضی باید برای مدتی در ‌سوئد مانده و این کشور را ترک نکند

اگر قصد ‌مهاجرت به ‌سوئد از طریق ازدواج را دارید این یک مسئله پیش روی شماست، باید برای مدتی مشخص که دولت ‌سوئد در نظر می‌گیرد در کشور ‌سوئد باقی مانده و از این کشور خارج نشوید تا بتوانید اقامت دائم بگیرید، بنابراین برای کسانی که علاقه مندند تا همچنان با کشور خودشان در رفت و آمد باشند و به کشورشان سفر کنند این کمی سخت خواهد بود چراکه طبق قانون شما برای مدتی مشخص نمی‌توانید این کشور را ترک کنید.

 

مهاجرت از طریق ازدواج به سوئد شرایط و ضوابط خاص خود را دارد

مصاحبه در سفارت

برای ازدواج با یک فرد ‌سوئدی باید به سفارت رفته و درخواستتان را با پرکردن فرم‌های آن ارائه دهید، پس از مدتی احتمالا شما برای مصاحبه دعوت می‌شوید

برای ‌مهاجرت به ‌سوئد با این روش باید بتوانید پاسخ مناسبی برای سوالات سفیر در این باره داشته باشید از جمله اینکه

نحوه آشنایی شما چیست، علتی که برای ازدواج دارید؟

برای ادعایتان مدارک و مستنداتی که لازم است داشته باشید ارائه دهید.

اگر برای دوره نامزدی و یا دوره‌ای که با هم آشنا شده اید عکس و یا فیلمی دارید ارائه بدهید؟

مهارت‌های شما برای زندگی و مهارت ارتباط با همسرتان از جمله زبانی که با هم حرف می‌زنید چگونه است؟

در هر صورت باید به دنبال مدارکی باشید که سفارت به صداقت شما در این رابطه پی ببرد.

ازدواج سوری برای ‌مهاجرت به ‌سوئد امکان پذیر است؟

جواب کاملا منفی است، حتی اگر شما بتوانید سفارت را متقائد کنید و تابعیت کشور ‌سوئد را به دست بیاورید ولی پس از مدتی زندگی در ‌سوئد، دولت این کشور متوجه شود شما نیتی غیر از ازدواج داشته اید تابعیت شما را لغو خواهد کرد، در تمام روش‌هایی که برای ‌مهاجرت به ‌سوئد می‌توانید استفاده کنید باید صادق باشید و اثبات اینکه رفتارتان برای دولت دوست داشتنی است بر عهده شماست.

‌مهاجرت به ‌سوئد از طریق تحصیل

خانواده‌های بسیاری هستند که معتقدند بهترین راه برای رشد و شکوفایی فرزندشان این است که در یک محیط آموزشی درست و فوق العاده قرار بگیرند، در یک محیط آرام تحصیلی و علمی که دغدغه‌ای جز تحصیل به سراغ فرزندشان نرود، از محاسن این انتخاب نه تنها انتخاب مسیر درست تحصیلی است بلکه آن‌ها پس از اتمام دوره تحصیلاتشان می‌توانند وارد جامعه کاری شده و با انتخاب یک شغل مناسب و داشتن یک کار خوب به کسانی بپیوندند که اقامت دائم این کشور را در دست دارند، فرزند شما می‌تواند با تحصیل و در طی دوره تحصیلاتش اقامت موقت گرفته و پس از آن با ورود به بازار کار و گرفتن اقامت دائم یک زندگی آرام و بی دغدغه را تجربه کند.

نهایتا تحصیل در ‌سوئد نیز یکی از راه‌های ‌مهاجرت به ‌سوئد محسوب می‌شود که در ابتدا برای خانواده با هزینه همراه شده و در نهایت با ورود فرزند به بازار کار می‌تواند یک زندگی موفق را تجربه کند.

قطعا کسانی که می‌خواهند از طریق تحصیل به ‌سوئد مهاجرت کنند به دنبال این هستند تا مراکز تحصیلی ‌سوئد، دانشگاه‌ها و رشته‌هایی را که در این کشور پرطرفدار هستند و بازار کار بهتری دارند را بشناسند به همین دلیل در این قسمت به معرفی برخی دانشگاه‌های ‌سوئد پرداختیم و پس از آن روشی را که می‌توانید از آن طریق برای اقامت تحصیلی اقدام کنید به شما خواهیم گفت.

کتابخانه دانشگاه استکهلم

دانشگاه استکهلم و شرایط تحصیل در دانشگاه برای ‌مهاجرت به ‌سوئد

استکهلم پایتخت کشور ‌سوئد و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور است، دانشگاه استکهلم همانطور که از نامش بر می‌آید در شهر استکهلم واقع شده و یکی از بزرگترین دانشگاههای این کشور است، زمینه‌های تحصیلی در دانشگاه استکهلم، حقوق، علوم اجتماعی و علوم طبیعی بوده و دارای چهار دانشکده است.

بهتر است بدانید این دانشگاه برای بارهای متمادی به عنوان یکی از صد دانشگاه برتر در جهان شناخته شده و همین امر تحصیل در دانشگاه استکهلم را به یک اعتبار بزرگ بین المللی تبدیل می‌کند به معنای یک راه ایده آل برای ‌مهاجرت به ‌سوئد خواهد بود.­­­

از سوی دیگر این دانشگاه برای پژوهشگران و محققان بزرگ دنیا یک مآمن امن محسوب شده و پژوهشگران زیادی در آن به پژوهش و تفحص می‌پردازند که این خود می‌تواند یکی از برتری‌های این دانشگاه محسوب شود چرا که قرار گیری در کنار پژوهشگران یک مشوق برای فرزند شما در پژوهش است و تمامی کشورهای پیشرفته دنیا به انسانهای محقق و پژوهشگر نیازمندند که شمار ا به هدف ‌مهاجرت به ‌سوئد می‌رساند.

از دیگر مزایای این دانشگاه می‌توان به چهره بین المللی آن اشاره کرد که در آن به دلیل ارتباط زیادی که مردم ملیت‌های مختلف برقرار می‌کنند و مبدل شدن آن به یک دانشگاه با حضور ملیتهای متفاوت آن را به شکلی کارآمدتر جلوه می‌کند.

نمایی از دانشگاه اوپسلا

پذیرش دانشگاه اوپسالا و ‌مهاجرت به ‌سوئد

قدیمی‌ترین دانشگاه در منطقه اسکاندیناوی واقع در شهر اوپسالا در کشور ‌سوئد است که هر ساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد و بر اساس آماری که از پذیرش دانشجویان خارجی در این دانشگاه در دست می‌باشد، سالانه حدود 6000 نفر از 25000 نفری که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می‌شود دانشجوی خارجی بوده و نیز به دلیل قدمت بالا و قرار گیری در لیست 100 دانشگاه برتر جهان، اوپسالا به یک محل آموزشی بسیار معتبر تبدیل شده است.

در سال 2014 رنکینگ اوپسالا در رتبه 60 بوده و شامل دانشکده‌های زیر است:

  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده زبان
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم تربیتی

علاوه بر اینکه اوپسالا یک دانشگاه عالی و معتبر است با پیشینه تحقیقاتی و پژوهشی به عنوان یک مرکز پژوهشی عالی نیز مشغول به فعالیت است.

بورسیه دانشگاه اوپسالا بهترین شرایط برای ‌مهاجرت به ‌سوئد

دانشگاه اوپسالا همچنین فرصت‌های بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را برای کسانی که واجد شرایط آن می‌باشند فراهم کرده است، کسانی که قصد استفاده از بورسیه این دانشگاهها را دارند می‌توانند به سایت دانشگاه اوپسالا مراجعه نموده و شرایط بورسیه را بررسی کنید.

جهت پذیرش از دانشگاه اوپسالا چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

شما می‌توانید با فرستادن مدارکتان به دانشگاه از ایشان درخواست و پس از حدود سه ماه پاسخ را دریافت کنید.

ویزای تحصیلی و پذیرش از دانشگاه چالمرز

دانشگاه صنعتی چالمرز یک راه برای ‌مهاجرت به ‌سوئد

این یک دانشگاه متخصص در تربیت مهندسین و رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و معماری است، در حقیقت آماری در حدود 40 درصد از آمار مهندسین فارغ التحصیل این دانشگاه هستند.

دانشگاه در شهر بندری یوتبوری واقع شده و یکی از معتبرترین دانشگاههای ‌سوئد به حساب می‌آید، رشته‌ها و دپارتمانهای دانشگاه صنعتی چالمرز از سال 2005 در لیست زیر گنجانده شده است:

  • مکانیک کاربردی
  • معماری
  • فیزیک پایه و فیزیک کاربردی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران و محیط زیست
  • علوم کامپیوتر و مهندسی
  • علوم ریاضی
  • تکنولوژی مواد و ساخت
  • نانو و میکروتکنولوژی
  • علوم فضایی و رادیویی
  • کشتی رانی و دریانوردی
  • مدیریت فناوری و اقتصاد
  • انرژی
  • تکنولوژی اطلاعات کاربردی
  • سیگنال و سیستم
  • رنکینگ دانشگاه چالمرز

دانشگاه صنعتی چالمرز دارای رنکینگ 146 از بین 4000 دانشگاه بوده و در بین 100 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

همانطور که خواندید این دانشگاه برای کسانی ترتیب داده شده که به دنبال علوم مهندسی و فنی هستند، مهندسین فارغ التحصیل از این دانشگاه قطعا آینده شغلی بسیار مناسبی را خواهند داشت و دغدغه شغلی و زندگی‌شان را نخواهند داشت این یکی از بهترین راه‌های برای ‌مهاجرت به ‌سوئد است چرا که پس از اتمام دوره تحصیل دانشجو می‌تواند به دنبال یافتن یک شغل به زندگی عالی و بدون دغدغه خود بپردازند.

تحصیل در دانشگاه علوم کشاورزی ‌سوئد

انتخاب دانشگاه علوم کشاورزی برای ‌مهاجرت به ‌سوئد

اگر به رشته‌های فنی علاقه مند نیستید و میانه شما با علوم کشاورزی بهتر است و می‌خواهید شغل آینده تان را در بین این رشته‌ها انتخاب کنید دانشگاه علوم کشاورزی ‌سوئد هم راهی است برای پذیرش از یک دانشگاه برتر و با رتبه جهانی و هم روشی برای ‌مهاجرت به ‌سوئد.

در بین دانشکده‌های این دانشگاه می‌توان به دانشکده جنگلداری، دانشکده منابع طبیعی و علوم کشاورزی، دانشکده دامپزشکی و علوم دامی و نیز دانشکده باغ آرایی و باغبانی اشاره کرد.

دانشگاه فنی لولئو

دانشگاه فنی لولئو

جزء دانشگاههای برتر دنیا و با رتبه بندی 15 که وزارت علوم نیز آن را به عنوان یکی از دانشگاههای برتر اعلام نموده است، دارای 17 رده بندی در رشته‌های مهندسی شامل: عمران، برنامه ریزی شهری و ساختمان، صنایع چوب و کاغذ، هوا و فضا و ....

فارغ التحصیلان از این دانشگاه می‌توانند در تمام کشورهای صنعتی به دنبال کار بگردند و پس از ورود به بازار کار در هرکدام از کشورهای اتحادیه اروپا مقیم شوند و این یک راه مناسب برای مهارت به ‌سوئد است.

مهاجرت به ‌سوئد از طریق پناهندگی

یکی از راه‌های دیگر اقامت در کشور ‌سوئد پناهندگی است، برخی افراد سعی می‌کنند به هر طریق وارد مرز کشور ‌سوئد شده و در آنجا درخواست پناهندگی کنند، پناهندگی با اینکه یک روش از دریافت اقامت در ‌سوئد است ولی به دلیل شرایطی که برای این افراد حاکم خواهد بود توصیه نمی‌شود، برای گرفتن پناهندگی فرد پس از ورود به اداره مهاجرت مراجعه نموده و در آنجا درخواست پناهندگی می‌نماید، در این رابطه باید قوانینی مانند دابلینگ را در نظر بگیرید چرا که اگر قصد شما ‌مهاجرت به ‌سوئد باشد و در کشور دیگری قبلا درخواست داده باشید و یا ورودتان از طریق یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه باشد ممکن است مشمول قانون دابلینگ شده و به آن کشور برگردانده شوید و به این ترتیب مسیر شما متفاوت از آنچه در ذهنتان بود پیش خواهد رفت .

 

ویزای شینگن چیست؟

حتما تا کنون نام شینگن به گوشتان خورده است، در حقیقت شینگن نام حوزه‌ای از قاره اروپا است که در آن بر اساس توافق کشورهای عضو آن سفر به هر نقطه از این اتحادیه بدون درخواست ویزا امکان پذیر است، شما زمانی که می‌خواهید از یک کشور به یک کشور دیگر بروید کافیست تا سوار یک مترو و یا اتوبوس شده و از یک شهر به شهری در یک کشور دیگر بروید.

شما می‌توانید ویزای شینگن دریافت نموده و پس از ورود به هر کدام از کشورها به دیگر مناطق سفر کنید، ولی برای دریافت این ویزا لازم است تا مدارک و شرایطی را احراز نمایید، در حقیقت به دلیل آمار بالای ‌مهاجرت به ‌سوئد و دیگر کشورهای حوزه شینگن به شکل غیرقانونی، سفارت‌ها به نوعی نیاز به اطمینان نسبت به بازگشت شما به کشور و نیز اطمینان از توانایی مالی شما در قبال مخارج سفر دارند، این‌ها به معنی این است که شما نمی‌توانید به راحتی ویزای شینگن بگیرید مگر اینکه این مدارک را داشته باشید.

نمونه ویزای شینگن

 

مراحل دریافت ویزای شینگن سوئد

برای دریافت ویزای شینگن ابتدا بایست یک نوبت از طریق سایت سفارت مدنظرتان دریافت نموده و پس از تکمیل و ارسال فرم و دریافت تاریخ در ساعت مقرر به دفتر مربوطه مراجعه نمایید با این توضیح که در گذشته شما مستقیماً به سفارت می‌رفتید و امروز شما بایست به مرکز vfs مراجعه نمایید، پس از ارائه مدارک به شما یک رسید برای دو هفته تا بیست روز بعد داده خواهد شد، زمانی که مدارک شما آماده شد با استفاده از پیامک به شما اعلام می‌شود و پس از آن شما می‌توانید برای دریافت پاسپورت و در صورت تائید ویزایتان مراجعه کنید.

برای اخذ ویزای شینگن باید مدارک مورد نیاز را در اختیار داشته باشید

مدارک ویزای شینگن

در توضیح مدارک باید بگوییم این مدارک برای این است که آن‌ها بدانند شما قصد ‌مهاجرت غیرقانونی به ‌سوئد را ندارید. این مدارک عبارتند از:

مدارک هویتی (پاسپورت، شناسنامه ترجمه‌شده)

پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد

مدارک مالی (پرینت سه‌ماهه و یا شش‌ماهه از حساب بانکی‌تان که حداقل شصت میلیون در آن موجودی باشد، اکیداً از حساب‌های مرده و یا جعل اسناد استفاده نکنید)

مدارک شغلی

برای کارمندان رسمی فیش حقوقی، بیمه، حکم کارگزینی، نامه اشتغال که در آن میزان حقوق شما ثبت شده

برای مدیران شرکت‌ها پروانه کسب، بیمه، مدارک ثبت شرکت که ثابت کند شما در یک شرکت فعال مدیر هستید،

برای کاسبان پروانه کسب و سوابق آخرین پرداخت‌های مالیاتی مگر آنکه شرایط شرکت به شکلی باشد که معاف از مالیات باشد، به طور مثال شرکت‌های تعاونی

برای خانم‌های خانه‌دار ارائه مدارک شغلی همسر

برای دانشجویان و دانش آموزان ارائه نامه اشتغال به تحصیل ترجمه‌شده.

با این مدارک شما ثابت می‌کنید که باید به ایران برگردید، همه کشورها از جمله ‌سوئد به نوعی می‌خواهد از برگشت شما اطمینان داشته و بداند دلیلی برای بازگشت شما وجود دارد و شما قصد ‌مهاجرت به ‌سوئد را ندارید.

بیمه‌نامه سفر به میزان حداقل 30000 یورو

بلیط رفت‌وبرگشت

واچر هتل ، رزرو و یا مدارک برای اثبات محل اسکان، به طور مثال دعوتنامه معتبر از کسی در آن کشور که محل اقامت شما در آن ثبت شده

دو قطعه عکس

اگر مدارکی همچون سند ملکی دارید که می‌تواند به اثبات تمکن مالی شما در سفارت کمک کند ترجمه و اصل سند و ترجمه را در روز مقرر همراه ببرید، اصل سند به شما برگردانده می‌شود.

هزینه دریافت ویزای شینگن

زمانی که شما به سفارت می‌روید مبلغ 60 یورو برای هر نفر بزرگ‌سال و 35 یورو برای کودکان دریافت می‌شود، بعلاوه vfs برای ارائه خدمات از شما مبلغی را که بسته به کشور انتخابی متفاوت است دریافت می‌کند.

تاثیر آموختن زبان ‌سوئدی برای ‌مهاجرت به ‌سوئد

برقراری ارتباط با دیگران یکی از مهمترین آپشن‌ها برای این است که بتوانید کار پیدا کنید، در شرکت خودتان کارکنید و با مشتریانتان در ارتباط باشید، دانشجو باشید و سر کلاسهای ‌سوئدی بنشینید و یا هر گونه روابطی را در آن کشور داشته باشید، این امر بخصوص در ‌مهاجرت به ‌سوئد از راه‌های شغلی و دانشجویی نمود واضح‌تر دارد، با اینکه درصد زیادی از مردم ‌سوئد به زبان انگلیسی مسلط هستند ولی اولویت برای کسانی که با زبان ‌سوئدی آشنا هستند برای کارفرمایان بالاتر است بنابراین کسانی که به زبان این کشور مسلط هستند مسلما موفقیت بالاتری دارند.

آموختن زبان سوئدی تاثیر زیادی در دریافت اقامت و مهاجرت به این کشور دارد

‌مهاجرت به ‌سوئد و یا هر کشور دیگری راه‌های قانونی و درستی دارد که می‌توانید به راحتی و بدون زیرپا ماندن کرامت انسانی و یا به خطر افتادن جان عزیزانتان به آن برسید بهتر است در این رابطه با کسانی که مهارت کافی و تجربه داشته‌اند مشورت نموده و بدون دید کافی و غیرمنطقی عمل نکنید.

شماره‌های موسسه برای پاسخ به سوالات ‌مهاجرت به ‌سوئد در اختیار شماست تا کارشناسان ما پاسخ گوی شما باشند.