تورهای ییلاق فومن

مشاهده تورهای آفری ، ارزان قیمت و تخفیف دار فومن

    ویدیوهای تورهای ییلاق فومن

    عکس های تورهای ییلاق فومن

    سوالات متداول تورهای ییلاق فومن

    فومن در هر فصل و زمان زیبایی منحصر بفرد خود را دارد ( 4 فصل )

    تور ماسال برای همه سنین مناسب بوده و آمادگی جسمانی بالایی نیاز ندارد

    قلعه رودخان - پارک فومن - روستای فوشه - ییلاق زودل سر - آبشار لارچشمه و ...

    شهرستان فومن در ۲۷ کیلومتری شهر رشت،۳۵۶ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری صومعه‌سرا قرار گرفته است.

    تهران - کرج - قزوین - منجیل - امام زاده هاشم - فومن - صومه سرا - طاهر گوراب - ماسال

    از تهران تا فومن حدود 298 کیلومتر مسیر جاده ایست

    زمان تقریبی رسیدن به فومن از تهران 3 ساعت 42 دقیقه است.

    سفر به فومن

    فومن شهر مجسمه ها

    شهرستان فومن در ۲۷ کیلومتری شهر رشت،۳۵۶ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری صومعه‌سرا قرار گرفته است و مساحتی معادل ۲۹ کیلومتر مربع را دارا می باشد.شهر فومن شانزدهمین شهر گردشگرپذیر ایران یکی از شهرهای استان گیلان می باشد که در ناحیه جلگه ای گیلان واقع شده است و از شمال به شهرستان صومعه سرا و ماسال،از جنوب و جنوب غربی به رشته کوه های البرز و از شرق به شهرستان شفت محدود می شود. آب و هوای این شهر مانند سایر نقاط جلگه ای گیلان  معتدل  مرطوب خزری است.فومن دارای یک بخش و ۶ دهستان است و همه آن را با طبیعت سرسبز و زیبایش می شناسند.فومن را باغ ها،شالیزارها،مجسمه ها،درختان چنار و مناظر زیبای طبیعی احاطه کرده اند.قدمت این شهر بالغ بر ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال تخمین زده شده است.هوای دلپذیر و معتدل،خوراکی های لذیذ و خوشمزه بومی و محلی،سوغات و صنایع دستی،چشم اندازهای طبیعی و آثار تاریخی که از دوران باستان باقی مانده است،همه ساله گردشگران و توریست‌ها را از سراسر ایران و جهان به سمت شهرستان فومن می کشاند.برنج کاری،کشت توتون و چای و پرورش کرم ابریشم از عمده فعالیت های شهرستان فومن است که در اطراف و فضا نقاط این شهر به چشم می خورد مردم شهر فومن گیلک هستند و به زبان گیلکی گویش می کنند.از نظر مذهب نیز عده اندکی اهل تسنن و باقی مردم شیعه می باشند.
    گردشگران ر مسیر رسیدن به شهر تاریخی ماسوله و قلعه زیبای رودخان از این شهر زیبا و باستانی دیدن خواهند کرد و از جاذبه های دیدنی و گردشگری آن برخوردار خواهند شد.

    قلعه رودخان فومن

    قدمت این بنای تاریخی که در ۲۰ کیلومتری شهرستان فومن واقع شده است، به دوران حکومت ساسانیان باز می گردد.علت نامگذاری این قلعه احداث و قرار گیری آن در کنار رود است که در گذشته به دژ روگان شهرت داشته است.نام های دیگر این عمارت کهن و باستانی قله رخون،قلعه هزار پله،قلعه سکسار،دژ روگان و دژ روخان می باشند. این قلعه دارای دو ارگ و قورخانه می باشد که ارگ محل سکونت حاکم وقت و خانواده‌اش بوده و قورخانه نیز برای سکونت سرباز ها مورد استفاده بوده است‌. قلعه رودخان در طول تاریخ نفوذ ناپذیر بوده و دسترسی به آن توسط دشمن میسر نبوده است.این دژ مستحکم دارای تعدادی ورودی،زندان،حوض،حمام،آب انبار،برج دیده بانی،سردخانه،اتاق دیده بانی،برج و بارو و ... است.

    پارک فومن

    از دیگر دیدنی های محبوب و زیبای فومن پارک این شهرستان می باشد که دارای انواع مجسمه ها از جمله مجسمه های چهار دختران می باشد.این مجسمه ها نشان‌دهنده سعی و کوشش و زحمت فراوان زنان و دختران در روستاها و دهکده های شهرستان فومن است که مشغول کشاورزی اند و تلاش  و کوشش عضو جدایی ناپذیر زندگی آنان محسوب می شود.
    در کنار این مجسمه ها مجسمه های کودکان با چهره های خندان در محوطه پارک قرار گرفته است.بازی نیز در کنار این مجسمه ها پارک فومن در بین مردم محبوب کرده است.

     

    روستای فوشه

    روستای فوشه در ۲۲ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در نزدیکی قلعه رودخان واقع شده است.این روستای زیبا از سمت غرب جنوب و جنوب غربی با مناطق کوهستانی،ارتفاعات و جنگل های بکر محصور شده است و سالانه میزبان علاقه مندان و گردشگران می باشد.پوشش گیاهی متنوع این ناحیه که شامل درختان توسکا،افرا،راش،خرمندی و لرگ می‌باشد،آرامش و سرسبزی خارق العاده و منحصر به فردی را برای مردم و بازدیدکنندگان پدید آورده است.

    ییلاق زودل سر

    این روستای کوهستانی و زیبا  که در کیلومتر ۱۰ جاده فومن به ماسوله واقع شده است،از قدمتی طولانی برخوردار می باشد و مردم روستا برای ییلاق و تفریح از این منطقه استفاده می کنند.طبیعت زیبا آب و هوای خوب و آرامش منطقه باعث شده است که گردشگران حتما از این روستا دیدن کنند.

    آبشار لارچشمه

    این آبشار شش متری در مسیر فومن به ماسوله قرار گرفته است و فشار و قدرت بالای آب آن موجب گشته که حوضچه ای زیر آبشار تشکیل شود.اطراف آبشار پوشیده از درختان سرسبز و بی نظیر است.استراحتگاه ها و قهوه خانه های اطراف این آبشار در مسیر فومن به ماسوله خستگی راه را از تن شما به در برده و خاطره ای فراموش نشدنی در دل طبیعت را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

     

    گشت رودخان و سیاه مزگی

    از دیگر جاذبه های گردشگری و دیدنی در شهرستان فومن منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی است که دارای آب و هوای مرطوب و معتدل،جنگل‌های کم‌نظیر هیرکانی،رود های متعدد خروشان،باغهای زیبای چای و مناطق ییلاقی می باشد. جانوران بسیاری مانند:قرقاول،گورکن،سیاه‌گوش،روباه،گراز،گربه جنگلی،خرس قهوه ای،مرال شوکا،شغال،پلنگ آبیا،تشی و غیره در این ناحیه زیست می‌کنند.
    این ناحیه گردشگری دارای دره‌های عمیق رود های فراوان و آبشار های پر تلاطم و خروشان است و طبیعتی بکر برای شما به وجودآورده است.

     

    بقعه سبزقبا

    آستان مقدس امامزاده سبزقبا علیه السلام که در روستای شنبه بازار شهرستان فومن قرار گرفته است،یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در این ناحیه به شمار می رود.در این بقعه تاریخی آرامگاه پیکر مطهر چند تن از شهدای جنگ تحمیلی نیز به چشم می‌خورد.در نزدیکی این امامزاده درختی تنومند و قدیمی وجود دارد که در گذشته به آن درخت مزار یا آقا دار می گفتند.

     

    یکی دیگر از شگفتیهای دیدنی شهرستان فومن چشمه

    علی زاخونی می باشد که به دلیل وجود بی کربنات در آبش برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند مشکلات گوارشی توصیه می شود.دیگر چشمه موجود در این ناحیه چشمه زمزمه است که به رنگ نارنجی بوده در منطقه ماسوله واقع شده است.آب این چشمه به دلیل نزدیکی با معدن آهن تلخ و غیرقابل شرب می باشد،اما مردم پس از افزودن شکر به آب چشمه برای مصارف درمانی و بهبود بیماریهای ریوی و گوارشی از آن استفاده می‌کنند.

     

    سوغاتی های شهر فومن

    قطعاً معروف ترین و مهم ترین سوغاتی شهر فومن کلوچه فومن است که با طرحی سنتی و دولایه و مغز گردو،جوز هندی،هل،روغن حیوانی،دارچین و غیره طعمی به یاد ماندنی را به شما هدیه می کند.بوی خوش دارچین و هل در تمام شیرینی فروشی های شهرستان فومن شنیده می شود.از دیگر سوغاتی های این شهرستان می توان ترشی هفت بیجار،سیر ترشی،رشته خشکار،چای،ماهی و برنج فومن را نام برد.

     

    صنایع دستی فومن

    صنایع دستی که حاصل دسترنج زنان این شهرستان می باشد و شامل دست بافت های پشمی،گیوه بافی،گالش،شال بافی و ... می شوند منتظر نگاه و توجه مسافران و گردشگرانند.

    از ویژگیهای آثار دستی شهرستان فومن این است که مواد اولیه آنها از ساقه برنج یا گیاهانی تهیه می شوند که در مرداب های استان گیلان و این شهرستان یافت می شوند.

    معرفی برترین مناطق جنگلی گیلان
    در این بخش به معرفی بهترین مناطق جنگلی گیلان خواهیم پرداخت

    تورهای ویژه گردشگری ماسال

    در این قسمت برترین تورهای برگزار شده در ماسال را خواهید دید

    کلمات مرتبط

    فومن نگین گیلان

     

    برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

    09120122879 – 02144288568

    معرفی گلچینی از برترین جاذبه های گردشگری فومن در سایت مرجع سفر.